;
coinex

نمایش قدرت هوش مصنوعی گوگل ؛ برقراری ارتباط بین کلمات

قدرت هوش مصنوعی گوگل به نمایش گذاشته می شود. گوگل پا را فراتر گذاشته و قصد دارد تا با معرفی برنامه هایی جدید ارتباط بین کلمات را بیابد.

به گزارش تکراتو، ایجاد توانایی درک زبان طبیعی توسط رایانه ها، یکی از چالش بر انگیز ترین حوزه های هوش مصنوعی است. البته گوگل پیش از این قابلیت درک زبان را از طریق پاسخ هوشمند برای جیمیل فراهم کرده بود. در این حالت پاسخ های احتمالی با توجه به محتوای یک ایمیل به کاربر پیشنهاد می شوند.


بیشتر بخوانید: گوگل در تلاش برای نگهداری از کودکان با هوش مصنوعی است!


نمایش قدرت هوش مصنوعی گوگل

اکنون این کمپانی پا را فراتر از قبل گذاشته و قصد دارد تا با ارائه‌ی دو برنامه‌ی مربوط به تجارب معنا شناسی، قدرت هوش مصنوعی گوگل را برای یافتن ارتباط بین کلمات به نمایش بگذارد. اولین برنامه در واقع یک بازی سرگرم کننده است که از طریق وبسایت Semantris در دسترس است. در این بازی کاربر باید از بین کلمات نمایش داده شده، یک کلمه مرتبط با آنها را وارد کند. به گونه ای که بیشترین ارتباط معنایی با آن را داشته باشد.

نمایش قدرت هوش مصنوعی گوگل

لازم به ذکر است کهSemantris  دو روش بازی را در اختیار کاربر قرار می دهد Arcade و Blocksکه عمده ترین تفاوت این روش ها به زمان بندی برمی گردد. Arcade محدودیت زمانی برای بازی تعیین می کند، ولی Blocks چنین محدودیتی ندارد.

قدرت هوش مصنوعی گوگل

برنامه دوم که Talk to Books است، به کاربر در یافتن کتاب های مرتبط با موضوع مورد نظرش کمک می کند. یعنی زمانی که کاربر عبارتی را در بخش مرتبط وارد می کند، کتاب هایی که شامل این موارد یا موضوعات مرتبط باشند، نمایش داده خواهند شد. گوگل اعلام کرده است که این برنامه بر اساس مدل هایی مشابه با آنچه در محاوره ها به کار می روند، ایجاد شده است. در واقع تلاش برای به نمایش گذاشتن قدرت هوش مصنوعی گوگل در اینجا مشخص است زیرا گوگل قصد دارد نشان دهد که چگونه می تواند از قابلیت های یادگیری ماشین برای توسعه اپلیکیشن های مختلف استفاده کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: slashgear

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اینطور که من متوجه شدم در واقع گوگل میخواد از طریق بازی semantris از مردم به عنوان کارمندان خودش استفاده و هوش مصنوعیش رو کامل تر کنه. کاری که توی google translate هم شاهدش هستیم. کار خیلی خوبیه و نشون میده که کاملا واقع بینانه و بدون عجله به سمت هدف درستی میرن و مثل خیلی های دیگه از کارهاشون توقع جواب های یک ساله و دو ساله ندارن.

    پاسخ