;
coinex

موفقیت دوباره ای ام دی با ارائه نسل دوم پردازنده های رایزن

نسل دوم پردازنده های رایزن توسط ای‌ ام‌ دی معرفی شد. ای‌ام‌دی با معرفی اولین سری پردازنده‌های Zen توانست به موفقیت بسیار بزرگی دست یابد.

به گزارش تکراتو، عرضه نسل دوم پردازنده های رایزن بعد از مدت‌ها باعث می شود تا موفقیت این شرکت تکرار و رقابت ای‌ام‌دی با اینتل وارد مرحله جدیدی شود. سری جدید پردازنده‌های دسکتاپ زن پلاس که برای پیش‌خرید عرضه شده‌ اند، شامل چهار پردازنده هستند که از هفته آینده عرضه خواهند شد.


بیشتر بخوانید: بهترین شرکت تولید کننده پردازنده : کدام سازنده پردازشگرهای بهتری را تولید می‌کند، اینتل یا AMD؟


عرضه نسل دوم پردازنده های رایزن

از این چهار پردازنده که قرار است عرضه شوند، دو پردازنده ۸ هسته‌ای ۱۶ رشته پردازشی و دو پردازنده ۶ هسته‌ای ۱۲ رشته پردازشی دارند. تراشه ۳۲۹ دلاری Ryzen 7 2700X با فرکانس کاری ۳.۷ تا ۴.۳ گیگاهرتز و تراشه ۲۹۹ دلاری با فرکانس کاری ۳.۲ تا ۴.۱ گیگاهرتز، دو پردازنده گران‌قیمت جدید هستند.

از سری رایزن ۵ نیز دو تراشه، یکی Ryzen 5 2600X با قیمت ۲۲۹ دلار و فرکانس کاری ۳.۶ تا ۴.۲ گیگاهرتز و دیگری تراشه Ryzen 5 2600 با قیمت ۱۹۹ دلار و فرکانس کاری ۳.۴ تا ۴.۱ گیگاهرتز عرضه خواهد شد. هر چهار پردازنده همراه با فن‌های خنک‌کننده اختصاصی ای‌ام‌دی با عنوان Wraith‌ عرضه خواهند شد.


بیشتر بخوانید: سریع ترین حافظه جهان ساخته شد؛ کم حجم و گران قیمت!


این تراشه روی سوکت AM4 نصب می‌شود و جایگزینی برای تراشه‌های جدیدروی مادربوردهای قبلی خواهد بود. ای‌ام‌دی همچنین چیپست جدید X470 را معرفی کرده که با تراشه‌های جدید سازگار است و ویژگی StoreMI را ارائه می‌دهد. این فناوری حافظه SSD را با حافظه‌های هارددیسک قدیمی ترکیب می کند و یک دیسک مجازی می سازد که عملکردی بسیار سریعی دارد.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر