;
coinex

بررسی تاثیر رسوایی فیس بوک بر گوگل و توییر!

در مورد تاثیر رسوایی فیس بوک بر سایر کمپانی ها اطلاعاتی وجود دارد. به نظر می رسد که بعد از این رسوایی، بر گوگل و توییتر نیز تمرکز شده باشد.

به گزارش تکراتو، چند هفته پیش اطلاعاتی در مورد رسوایی فیسبوک و کمپانی کمبریج آنالیتیکا منتشر شد. این  اتفاق منجر به لو رفتن اطلاعات 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد. به وجود آمدن این مشکلات باعث شده تا نمایندگان کنگره آمریکا، بر کمپانی های دیگری از جمله گوگل و توییتر نیز تمرکز کنند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک دو روز در مقابل اعضای کنگره آمریکا به بسیاری از سوالات نمایندگان پاسخ داد و تأیید کرد که حتی به اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده نیز دسترسی دارند. البته این فقط فیسبوک نیست که به چنین اطلاعاتی دسترسی دارد بلکه گوگل نیز به واسطه جستجوها، جیمیل، گوگل مپس و سایر سرویس های خود، اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند. همچنین چون کسب و کار گوگل و توییتر، مشابه فیسبوک به تبلیغات وابسته است، توجه اعضای کنگره را به خود جلب کرده اند.


بیشتر بخوانید: زاکربرگ: فیسبوک اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده را نیز دارد!


تاثیر رسوایی فیس بوک بر گوگل و توییتر

تاثیر رسوایی فیس بوک بر گوگل و توییر

هر سه کمپانی یاد شده در نوامبر سال 2017 در مقابل کنگره شهادت دادند که نسبت به اطلاعات کاربران امانت دار خواهند بود. البته هیچ یک از مدیران حاضر به حضور نشدند و وکلای خود را فرستادند. اما این شهادت دوام نیاورد و بالاخره فیس بوک حریم خصوصی کاربران را نقض کرد.

در نهایت باید گفت که مسئله اصلی کشاندن مدیران گوگل و توییتر به کنگره نیست، بلکه اکثر نمایندگان انتظار دارند کمپانی های مذکور به منظور محافظت از حقوق کاربران همکاری بیشتری با آنها داشته باشند و همچنین از قانون گذاری های مرتبط آتی حمایت نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر