;
coinex

زاکربرگ: فیسبوک اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده را نیز دارد!

رسوایی اطلاعاتی فیسبوک فقط برای افراد ثبت نام کننده در این شبکه نبوده زیرا مشخص شده که فیسبوک اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده را نیز در اختیار دارد.

به گزارش تکراتو، افراد ثبت نام نکرده در فیس بوک نیز از این افشای اطلاعاتی در امان نبوده اند. زاکربرگ اعلام کرده است که اطلاعات افراد ثبت نام نکرده نیز در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دارد.


بیشتر بخوانید:رسوایی اطلاعاتی فیس بوک منجر به تشکیل پرونده های قضایی علیه آن شد!


رسوایی اطلاعاتی فیسبوک برای تمام مردم!

رسوایی که عامل آن کمپانی کمبریج آنالیتیکا بود باعث شد تا اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی فاش شود. مارک زاکربرگ در مقابل اعضای کنگره حاضر شد و به برخی از سوالات نمایندگان پاسخ داد. مدیرعامل این شبکه اجتماعی اظهار کرده که فیسبوک حتی کاربران اینترنت را که هرگز در این شبکه اجتماعی ثبت نام نکرده اند، ردیابی می کند.

بن لوخان یکی از نمایندگان از زاکربرگ در این مورد سوال کرد. مدیرعامل شبکه اجتماعی مذکور نیز این گونه اعلام کرد که هدف از انجام این کار دلایل امنیتی است. البته کاربران ثبت نام نکرده نمی دانند چه اطلاعاتی از آنها در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دارد.

لوخان به این موضع اشاره کرده که افرادی که در فیسبوک ثبت نام نکرده اند، مجبور هستند برای دریافتن اینکه شبکه اجتماعی مورد بحث چه اطلاعاتی از آنها در اختیار دارد، در آن ثبت نام کنند. او در این مورد اعلام کرد که آنها این مشکل به وجود آمده را حل می کنند.


بیشتر بخوانید: روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک (همراه با تصویر)


علاوه بر سیاستمداران، مدافعان حریم خصوصی نیز به رسوایی اطلاعاتی فیسبوک و گفته های زاکربرگ واکنش نشان داده اند. کریس کالابرِس، معاون ارشد سیاست ها در مرکز دموکراسی و فناوری در این مورد اعلام کرده فیسبوک باید مشخص کند که هدف آنها از جمع آوری این همه اطلاعات چیست؟!

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر