;
coinex

اعتیاد به فضای مجازی با استفاده‌ی بیش از 8 ساعت!

رئیس سواد فضای مجازی سازمان سراج اعلام نمود که افرادی که در طول روز بیش از 8 ساعت از فضای مجازی استفاده کنند به اعتیاد به فضای مجازی دچار شده اند.

به گزاش تکراتو، احمدرضا متین‌فر در مراسم راه اندازی کلینیک ترک اعتیاد اینترنت بیان نمود که فناوری‌های نوین همانقدر که باعث پیشرفت شده اند آسیب‌های بالقوه و جدی را نیز با خود به همراه آورده اند. به گفته وی اعتیاد به فضای مجازی در بین بزرگسالان بیشتر از کودکان دیده می شود.


بیشتر بخوانید: سازمان فضای مجازی سراج کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی را افتتاح می کند!


اعتیاد به فضای مجازی و مشکلات آن

متین فر در ادامه صحبت های خود در مورد اعتیاد به فضای مجازی در مورد آسیب های آن سخن گفت و ادامه داد که مواردی چون، انزوا از اجتماع به صورت افراطی، پرخاشگری، اضطراب، دروغ پردازی و اختلال در خواب برخی از این آسیب‌ها هستند.

متین فر به گستردگی استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تبدیل شدن آن به قسمت مهمی از زندگی افراد اشاره کرد و آن را سکه‌ای دانست که باید به هر دو روی آن پرداخته شود.


بیشتر بخوانید: اعتیاد به اینترنت چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟


هدف از افتتاح کلینیک اعتیاد به فضای مجازی

رئیس سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی سراج اعلام نمود که هدف آنها از افتتاح این کلینیک، ارائه خدمات با کیفیت و ارزان به مردم و مقابله آگاهانه و هوشمندانه با تهدیدات فضای مجازی برپایه علم و پژوهش بوده و ادامه داد که قصد دارند با راه اندازی این کلینیک به اهدافی چون کاهش و مهار اعتیاد مجازی، افسردگی و انزوا، رفع بحران هویت در شکل گیری شخصیت و کمک به افراد آسیب دیده از فضای مجازی و بازگشت به زندگی، دست یابند. همچنین به گفته وی انجام پژوهش های کاربردی و متناسب با نیاز روز در راستای کاهش آسیب‌های مجازی از دیگر اهداف راه اندازی این کلینیک است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر