;
coinex

آیا به‌روزرسانی امنیتی برای موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید انجام می شود؟

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در انتشار به روزرسانی‌ برای موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید به کاربران خود دروغ می گویند.

به گزارش تکراتو، تحلیلگران امنیتی اعلام کرده اند که شرکت های تکنولوژی برای گوشی های اندرویدی به روزرسانی امنیتی منتشر نمی کنند. سیستم عامل  اندروید در گوشی‌های هوشمند از محبوبیت و استقبال بی‌سابقه‌ای برخوردار شده است، اما بارها توسط منتقدان و تحلیلگران در حوزه فناوری و امنیت سایبری مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: افزایش امنیت اندروید ؛ سیستم عامل اندروید ایمن تر می‌شود!


بررسی امنیت موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در انتشار نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزاری، جهت افزایش امنیت سایبری دستگاه الکترونیکی مورد استفاده کاربران، دروغ می‌گویند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی هیچ وقت نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید منتشر نکرده‌اند!


بیشتر بخوانید : مقایسه اندروید با iOS ؛ کدام پلتفرم موبایل بهتر است؟


این تحقیقات به سرپرستی دو پژوهشگر ارشد در موسسه آلمانی Security Research Labs (SRL)  به نام کارستن نوهل و جاکوب لیل صورت گرفته است. در این تحقیق تقلب و ریاکاری غول‌های تکنولوژی در انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی مشخص است.

البته این ادعا شرکت هایی چون سامسونگ، شیائومی، وان پلاس، سونی، اچ تی سی، ال جی و هواوی را به چالش بزرگی خواهند کشاند و ممکن است آنها در آینده ای نزدیک مجبور به پاسخ گویی به کاربران، مشتریان، طرفداران و انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشورهای مختلف شوند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thehackernews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر