;
coinex

جاسوسی اپلیکیشن های اندرویدی از کودکان و فعالیت آنها

نتایج تحقیقاتی نشان از جاسوسی اپلیکیشن های اندرویدی از فعالیت های کودکان دارد. بالغ بر ۳۰۰۰ اپلیکیشن اندرویدی متهم به این اقدام هستند.

به گزارش تکراتو، پژوهشگران فعال در زمینه امنیت سایبری در یک موسسه تحقیقاتی به تازگی دریافته اند که ۳۳۰۰ برنامه و اپلیکیشن اندرویدی موجود در فروشگاه اینترنتی گوگل پلی استور از فعالیت‌های کودکان در فضای مجازی اعم از مکان جغرافیایی، تصاویر و محتوای ذخیره شده آن‌ها در دستگاه الکترونیکی مورد استفاده‌شان جاسوسی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: کنترل کودکان در فضای مجازی ؛ چالش‌ها و راهکار‌های مناسب


از این تحقیق که بر اساس ۵۸۵۵ برنامه اندرویدی صورت گرفته است، ۲۸۱ اپلیکیشن، برخی از قوانین حفاظت از حریم شخصی کودکان موسوم به COPPA را نقض می‌کند و باید مراجع قضایی و قانونی مربوطه با آنها برخوردهای لازم را انجام دهند.

جاسوسی اپلیکیشن های اندرویدی از فعالیت کودکان

برنامه‌های ناقض حریم شخصی کاربران، اطلاعات خصوصی کودکان را بدون اجازه والدین‌شان به دست می‌آورند. بیش از ۴۰ درصد این اپلیکیشن‌ها از امنیت سایبری کافی برخوردار نیستند و یا دارای حداقل سن برای دسترسی و استفاده از آن نبوده‌اند. در این تحقیق، تنها اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اندرویدی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و اپلیکیشن‌های iOS محصولات اپل بررسی نشده اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر