;
coinex

مقایسه هواوی پی 20 با هواوی پی 20 پرو ؛ کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

در این نوشتار به مقایسه هواوی پی 20 با هواوی پی 20 پرو پرداخته‌ایم، دو گوشی هوشمند از هواوی که به تازگی معرفی شده‌اند. هواوی P20 دارای دوربین دوگانه بوده و هواوی P20 پرو به دوربین سه گانه مجهز است. آیا یک سنسور اضافه ارزش خرید آن را بالاتر می‌برد؟

هواوی چند وقت پیش گوشی‌های پرچمدار جدید خود را در اختیار کاربرانش گذاشت و اگر که بتوانید خودتان را نسبت به نخریدن گوشی‌های سری گلکسی اس 9 سامسونگ قانع کنید، این محصولات می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما محسوب شوند. با این حال، سوالی که در این زمینه مطرح می‌گردد این است که بین دو گوشی پرچمدار جدید سازنده مشهور چینی باید کدام محصول را بخریم؛ هواوی پی 20 یا هواوی پی 20 پرو؟

مقایسه هواوی پی 20 با هواوی پی 20 پرو

برای این که در پاسخ دادن به این سوال به شما کمک کنیم به مقایسه هواوی پی 20 با هواوی پی 20 پرو پرداخته‌ایم و یک ارزیابی جامع از ویژگی‌های این دو محصول ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

طراحی

طراحی
هواوی پی 20

تفاوت بسیار زیادی در سبک طراحی دو گوشی پرچمدار جدید هواوی وجود ندارد. هر دو دستگاه از کاور شیشه‌ای پشتی و قاب فلزی بهره می‌برند و در رنگ‌های مختلفی از قبیل مشکی، آبی، خاکستری و صورتی عرضه می‌شوند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سازنده چینی می‌خواهد مدل استاندارد گوشی پیشرفته جدیدش را در رنگ طلایی هم عرضه کند.

طراحی
هواوی پی 20 پرو

فرق اصلی پی 20 پرو با هواوی پی 20 (Huawei P20) از نقطه نظر طراحی ظاهری، به دوربین به کار رفته در این دو گوشی هوشمند مربوط می‌شود. مدل پرو از یک دوربین اصلی سه گانه و مدل استاندارد از یک دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد. در زمینه طراحی باید به این مطالب نیز اشاره کرد که پی 20 پرو از درجه حفاظت IP67 بهره می‌برد، اما هواوی P20 این ویژگی را ندارد.


بیشتر بخوانید: بررسی هواوی پی ۲۰ پرو


ضخامت پی 20 استاندارد 7.65 و ضخامت پی 20 پرو 7.8 میلی‌متر است. هواوی پی 20 پرو پورت هدفون ندارد، اما مدل استاندارد این محصول، این سخت افزار را در اختیار شما می‌گذارد.

نمایشگر

هواوی در ساخت دو گوشی پرچمدار جدیدش از نمایشگری شبیه به آیفون 10 با رزولوشن فول اچ دی پلاس (2240 در 1080 پیکسل)، نسبت تصویر 18.7 به 9 و حاشیه‌های بسیار باریک استفاده کرده است. اندازه نمایشگر پی 20 استاندارد 5.8 اینچ است، اما پی 20 پرو از یک نمایشگر با اندازه 6.1 اینچی بهره می‌برد.

نمایشگر
هواوی پی 20

هواوی در ساخت گوشی پرچمدار استاندارد خود از یک پنل با فناوری LCD و در ساخت مدل پرو این محصول از یک نمایشگر با فناوری OLED استفاده کرده است و به همین دلیل مدل پرو نسبت کنتراست بهتری دارد. البته اندازه بزرگ‌تر نمایشگر پی 20 پرو باعث شده که این محصول نسبت به مدل پی 20، تراکم پیکسلی کمتری داشته باشد.

نمایشگر
هواوی پی 20 پرو

سیستم عامل و قدرت

هر دو گوشی از چیپست کایرین 970 بهره می‌برند؛ یک سخت افزار هشت هسته‌ای که هواوی در سال 2017 میلادی در ساخت گوشی میت 10 پرو خود هم از آن استفاده کرد. این پردازنده یک تراشه پیشرفته است، اما نسبت به کوالکام اسنپدراگون 845 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

کایرین 970 در هواوی پی 20 با یک رم 4 گیگابایتی و در هواوی پی 20 پرو با یک رم 6 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود. هر دو گوشی یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD، سیستم عامل اندروید 8 اوریو و رابط کاربری ایموشن 8.1 (EMUI 8.1) را نیز در اختیار شما می‌گذارند.


تماشا کنید: جعبه گشایی هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو


بد نیست بدانید که همه کاربردهای مرتبط با فناوری هوش مصنوعی نیز مانند سازماندهی عکس‌ها و فرآیندهای برچسب گذاری در هر دو محصول به کمک یک واحد پردازنده عصبی انجام می‌شود.

دوربین و باتری

سازنده چینی در ساخت دو گوشی پرچمدار جدیدش توجه خاصی به قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری داشته است؛ دیدگاهی که سایر سازندگان گوشی‌های همراه هم آن را در ساخت محصولات خود مورد توجه قرار داده‌اند.

هواوی پی 20 از یک دوربین دوگانه مجهز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی RGB با اندازه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 20 مگاپیکسلی تک فام با اندازه دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد. هر دو سنسور توسط شرکت لایکا (Leica) ساخته شده‌ و بد نیست بدانید که اندازه پیکسل‌ها در این سنسور 12 مگاپیکسلی، از اندازه پیکسل سنسور 12 مگاپیکسلی گوشی قبلی هواوی، به مقدار 61 درصد بزرگ‌تر است.

دوربین و باتری
هواوی پی 20

در مقابل هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) به یک دوربین سه گانه مجهز شده است. این گوشی هوشمند اولین موبایلی به شمار می‌آید که 3 سنسور دوربین از برند لایکا را در کنار یکدیگر در اختیار شما می‌گذارد. سنسورهای به کار رفته در پی 20 پرو سه لنز 12 مگاپیکسلی RGB، یک سنسور  40 مگاپیکسلی تک فام و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با اندازه دیافراگم‌های f/1.8 و f/1.6 هستند.

دوربین و باتری
هواوی پی 20 پرو

هواوی ادعا کرده است که پی 20 پرو اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که به سیستم لنز بزرگنمایی لایکا مجهز است و می‌تواند یک قابلیت بزرگنمایی 5X هیبریدی را در اختیار شما بگذارد. این دوربین همچنین از پیکسل‌هایی بزرگ و بالاترین شاخص ISO دوربین، معادل 51200 بهره می‌برد.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو 


سازنده چینی در ساخت دو گوشی پرچمدار جدیدش از یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین‌ها می‌توانند از منظره مورد علاقه شما با نرخ 960 فریم بر ثانیه و کیفیت 720p فیلمبرداری کنند. هر دو گوشی به فناوری هوش مصنوعی دوربین مجهز بوده و به کمک این فناوری، در هنگام نگه داشتن دوربین به سمت اجسام مختلف به طور خودکار حالت‌های عکاسی و فیلم برداری متفاوتی را به کار می‌گیرند.

قابلیت تثبیت سازی هوش مصنوعی تصویر یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پرو است. در مجموع می‌توان گفت که شباهت‌های زیادی بین دوربین هر دو گوشی وجود دارد؛ اما در کل، دوربین نصب شده بر روی هواوی پی 20 پرو نسبت به دوربین پی 20 استاندارد بهتر است و البته یک سنسور اضافی را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

هواوی در ساخت پی 20 از یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی و در ساخت پی 20 پرو از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. باتری‌های این دو گوشی هوشمند توانایی پشتیبانی فناوری سوپر شارژ (Super Charge) هواوی را نیز دارند و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شوند.

نتیجه نهایی

تفاوت‌های زیادی بین هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پرو وجود دارد و به نظر می‌رسد که این تفاوت‌ها بیشتر به نفع مدل پرو تمام شده‌ است. با این حال باید اعتراف کرد که پی 20 استاندارد هم یک گوشی قدرتمند به شمار می‌آید و ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

تفاوت‌های اصلی دو گوشی پیشرفته جدیدی هواوی در این است که پی 20 پرو نسبت به پی 20 استاندارد از یک نمایشگر بزرگ‌تر با فناوری OLED، حدود 50 درصد رم بیشتر، دوربین با یک لنز اضافی، درجه حفاظت IP67 و همچنین باتری با ظرفیت بالاتر بهره می‌برد. در مقابل باید در نظر داشت که هواوی پی 20 ارزان‌تر است و جک هدفون و نمایشگری با تراکم پیکسلی بیشتری را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    هر دو تقریبا برابرند

    پاسخ