;
coinex

ربات بازیافت کننده اپل 200 آیفون را در یک ساعت تکه‌تکه می‌کند

ربات بازیافت کننده اپل با نام دیزی (Daisy) می‌تواند قطعات مختلف آیفون را شناسایی کرده و مواد قابل استفاده را برای استفاده‌ی مجدد، ترمیم و دسته‌بندی کند.

چه راهکاری برای گوشی‌های قدیمی و از کار افتاده وجود دارد؟ اپل پاسخ کارآمدی برای این پرسش دارد. ربات بازیافت کننده این شرکت برای جداسازی قطعات آیفون‌های قدیمی طراحی شده است و فرصت استفاده‌ی مجدد از آنها را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید: آیا پایان عمر آیفون ۱۰ فرا رسیده است؟ سفارش قطعات آیفون کاهش یافت!


عملکرد ربات بازیافت کننده دیزی

عملکرد دیزی بیشتر به یک سیستم کلی شباهت دارد. این سیستم به تکنولوژی‌هایی مجهز شده که بر مبنای پروژه‌ی Liam (تکنولوژی روش‌های جدید جداسازی) طراحی شده‌اند. لیام یکی دیگر از ربات‌های اپل است که دو سال قبل راه‌اندازی شده بود؛ در حقیقت برخی از قطعات لیام در ربات بازیافت کننده دیزی به کار رفته است.

این ربات می‌تواند قطعات ۹ مدل از آیفون‌ها را با سرعت ۲۰۰ دستگاه در ساعت از یکدیگر جدا کند. دیزی برخی قطعات را به‌طور کامل حذف کرده و برخی دیگر را برای استفاده‌ی مجدد، دسته‌بندی می‌کند. شرکت اپل مدعی است که این ربات بازیافت کننده برخلاف روش‌های بازیافت قدیمی، می‌تواند مواد ارزشمند را ترمیم کند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا تنها یک ربات دیزی وجود دارد یا اینکه چندین ربات در مکان‌های مختلف برای بازیافت آیفون‌ها تعبیه شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر