;
coinex

سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت سلاح موشکی مافوق صوت

نیروی هوایی ارتش آمریکا با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری قصد دارد سلاح موشکی مافوق صوت تولید کند.

اینطور که به نظر می‌رسد، نیروی هوایی ارتش آمریکا، گزارش‌های مربوط به سیستم‌ سلاح‌های مافوق صوت روسیه و چین را جدی تلقی کرده است. این کشور طی قراردادی با شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، هزینه‌ای بالغ بر 928 میلیون دلار آمریکا را برای توسعه‌ی سلاح موشکی مافوق صوت سرمایه‌گذاری می‌کند. منظور از مافوق صوت، سرعتی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت است.

سلاح‌های مافوق صوت مدت‌هاست که به عنوان سلاح‌های انقلابی در نظر گرفته می‌شوند که در نهایت می‌توانند میدان‌های جنگ را در آینده دگرگون کنند. موشک‌های بالستیک یا سایر سلاح‌های مشابه که توانایی پرواز با سرعت 5 ماخ (3836 مایل بر ساعت یا 6175 کیلومتر بر ساعت) را دارند، در برابر سلاح‌های دفاعی که برای از بین بردن آنها طراحی شده، مقاوم‌تر هستند و نابود کردن آنها دشوارتر است. همچنین، قدرت تخریبی آنها به اندازه‌ایست که حتی بدون نیاز به کلاهک نیز می‌توانند فجایع جبران‌ناپذیری را ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین موشک های قاره پیمای جهان و ایران ؛ مخرب ترین موشک ها را بشناسید!


کشورهای روسیه و چین مدعی شده‌اند که چنین سلاح‌هایی را در اختیار دارند و آنها را در محل مستقر کرده‌اند؛ البته هنوز مشخص نیست که این خبر تا چه اندازه صحت دارد. با اینحال، به نظر می‌رسد که نیروی هوایی ارتش آمریکا، این رویکرد را به عنوان یک تهدید جدی تلقی کرده است. شرکت لاکهید مارتین وظیفه‌ی طراحی، توسعه، مهندسی، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، آزمایش، برنامه‌ریزی تدارکات و پشتیبانی یکپارچه‌سازی هواپیمایی را در این پروژه به عهده دارد.

آن استفانک،‌ سخنگوی نیروی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این برنامه، یکی از دو برنامه‌ی مربوط به سلاح‌های مافوق صوت است که نیروی هوایی به منظور شتاب‌دهی به تحقیقات و توسعه‌ی مافوق صوت دنبال می‌کند.» نیروی هوایی با استفاده از نمونه‌سازی قصد دارد توانایی و قدرت خود را محک بزند و این تکنولوژی‌ها را به سطح پیشرفته‌ای برساند.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر