coinex
راهنمای خرید تکراتو

مشاهده پیش نمایش صفحات وب در ویکی پدیا امکان پذیر شد!

ویکی پدیا قابلیت جدیدی ارائه کرده است. از این پس امکان مشاهده پیش نمایش صفحات وب در ویکی پدیا از طریق این قابلیت امکان پذیر است.

به گزارش تکراتو، از طریق این ویژگی جدیدی که ویکی پدیا اضافه کرده است، کاربران می توانند ساده‌تر و سریع‌تر به جستجوی عنوان مورد نظر خود بپردازند. کاربران قبل از کلیک روی لینک، می توانند پیش‌نمایشی از صفحه‌ی مرتبط به آن لینک را مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید: ادغام یوتیوب و ویکیپدیا ؛ آیا چنین چیزی صحت دارد؟


مشاهده پیش نمایش صفحات وب در ویکی پدیا

در وب سایت ویکی‌پدیا، برای هر مقاله ابتدا یک پیش‌نمایش کامل از صفحه‌ی مربوط به آن لینک مشاهده می شود. به نظر می‌رسد که این قابلیت کم‌اهمیت باشد اما ویکی‌پدیا از جمله ۵ سایت پربازدید است و ارائه‌ی پیش‌نمایش، میلیون‌ها نفر را از کلیک‌ پیاپی به صفحات قبل و بعد حفظ می‌کند و آن‌ها را از مرور صفحات وبی که کاملا مغایر با جستجوی اصلی است، بازمی‌دارد.

ویکی‌مدیا (سازمان اصلی ویکی‌پدیا) در یک پست، امکان مشاهده پیش نمایش صفحات وب در ویکی پدیا را یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در دسکتاپ ویکی‌پدیا رخ داده، عنوان کرده است. اکنون اگر شما درحال مطالعه‌ی مطلب خاصی هستید و در این مطلب به موضوع، مکان یا شخصی خاص اشاره شده است، تنها می‌توانید با نگه داشتن ماوس روی لینک داده‌شده، مروری کلی بر موضوع داشته باشید و البته برای مطالعه‌ی بیشتر می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

این ویژگی اولین بار در سال 2015 ارائه شد و مدتی در حال تست A  و B  بود. این نسخه‌ سال گذشته برای کلیه‌ی زبان‌ها (به غیر از آلمانی و انگلیسی) در ویکی‌پدیا در دسترس قرار گرفت. هفته‌ی گذشته این نسخه‌ به زبان آلمانی بروزرسانی شد و اکنون گسترده‌ترین زبان جهان (زبان انگلیسی) به این ویژگی ویکی‌پدیا اضافه شده است.

.

منبع: venturebeat

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر