;
coinex

اولین بالگرد زنده یاب بدون سرنشین کشور رونمایی شد

اولین بالگرد زنده یاب بدون سرنشین کشور در نخستین روز فعالیت نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (کیتکس) در جزیره‌ی کیش، رونمایی شد.

به گزارش تکراتو، این بالگرد زنده یاب بدون سرنشین با همراهی و همکاری جمعی از متخصصان باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد واحد داریون استان فارس و علمی پژوهشی بسیج احمدابن موسی(ع) و با بهره‌گیری از تکنولوژی بومی ساخته شده است.


بیشتر بخوانید: فعالیت نمایشگاه فناوری، اطلاعات و ارتباطات (کیتکس) در جزیره کیش آغاز شد!


ویژگی های بالگرد زنده یاب بدون سرنشین

سید حسام بوستانی به وجود دوربینی بر روی این بالگرد اشاره کرد و اعلام نمود که با استفاده از این دوربین، اگر فردی در مناطق حفاظت شده محیط زیست، اقدام خلاف قانونی را مرتکب شود، شناسایی خواهد شد. به گفته وی این بالگرد همچنین مجهز به بلندگویی برای تذکرات قانونی به متخلف یا متخلفان است.

این بالگرد زنده یاب بدون سرنشین ، امکان رصد فعالیت‌ها در مناطق مختلف را نیز دارد و می تواند به سمت هدف نیز تیراندازی کند. این بالگرد مخزن 70 لیتری دارد که در صورت نیاز می توان با اعزام آن محل آتش سوزی آتش را مهار نمود. همچنین امکان پاشیدن آب به اشکال مختلف نیز وجود دارد.

کاربردهای بالگرد زنده یاب بدون سرنشین

بوستانی به کاربردهای این بالگرد نیز اشاره کرد و ادامه داد که نظارت بر مناطق حفاظت شده و شناسایی متخلفان شکار در مناطق حفاظت شده محیط زیست، از جمله این کاربردهاست. وی ادامه داد که اگر افرادی در ارتفاعات مسیر را گم کنند یا دچار حادثه‌ای شوند، می توان از این بالگرد برای پیدا کردن آنها استفاده کرد. پیدا کردن سرنشینان کشتی‌های غرق شده یا دچار حادثه شده و پرتاب جلیقه‌ی نجات برای آنها، تشخیص وضعیت جوی نیز از دیگر کاربردهای این بالگرد است.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر