;
coinex

آنچه تاکنون درباره‌ی شیائومی می 7 می‌دانیم

پس از معرفی گوشی‌های شیائومی می میکس 2 اس و می 6 ایکس، باید منتظر رونمایی از پرچم‌دار بعدی کمپانی شیائومی باشیم. این تولید‌کننده‌ی چینی اینبار قصد دارد دو نسخه از این پرچم‌دار را با نام‌های شیائومی می 7 (Xiaomi Mi 7) و شیائومی می 7 پلاس به بازار عرضه کند.

این گوشی چه ویژگی‌های جدیدی را به همراه دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید تمام شایعاتی که پیرامون این گوشی هوشمند منتشر شده را جمع‌آوری کنیم و امیدوار باشیم که بهترین مشخصات همراه با این پرچم‌دار به بازار عرضه شوند.

زمان عرضه‌ی شیائومی می 7

زمان عرضه‌ی شیائومی می 7

حتی در شایعات نیز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ و رونمایی این موبایل مشخص نشده است. بنا بر ادعای افشاگر چینی، Mocha RQ، این گوشی احتمالا در ماه ژوئن (10 خرداد تا 10 تیر) معرفی می‌شود. شیائومی در سال‌های گذشته، گوشی‌های هوشمند خود را دو ماه زودتر از این تاریخ رونمایی می‌کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، مشکلات مربوط به تکنولوژی سنسور اثرانگشت درون نمایشگر، از جمله دلایل این تاخیر هستند.

بااینحال، گزارش جدید دیجی‌تایمز از ماجرای دیگری خبر می‌دهد. این خبرگزاری مدعی است که گوشی‌های هوشمند شیائومی می 7 و شیائومی می 7 پلاس در سه ماهه‌ی سوم سال 2018 (تابستان امسال) رونمایی می‌شوند. بنابر این اخبار، مشکلات مربوط به تکنولوژی تشخیص چهره‌ی سه بعدی، این تاخیر را ایجاد کرده‌اند.

شیائومی هنوز هیچ شایعه‌ای پیرامون تاریخ عرضه‌ی این گوشی‌ها را تایید نکرده است.


بیشتر بخوانید: شیائومی می ۷ در تصاویر واقعی ؛ یک گوشی پرچمدار اقتصادی دیگر از چین در راه است!


مشخصات و ویژگی‌های شیائومی می 7

مشخصات و ویژگی‌های شیائومی می 7

موثق‌ترین شایعه‌ای که درباره‌ی این دستگاه منتشر شده، این است که دو پرچم‌دار با نام‌های شیائومی می 7 و شیاپومی می 7 پلاس در دست اجرا هستند. نسخه‌ی کوچک‌تر از نمایشگر 5.65 اینچی و نسخه‌ی پلاس از نمایشگر 6.01 اینچی برخوردار می‌شوند. هر دو دستگاه با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 18:9 همراه هستند. گفته می‌شود نسخه‌ی پلاس به پنل اولد و ویژگی نمایشگر همیشه روشن مجهز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که مدل کوچک‌تر نیز از این ویژگی‌ها برخوردار می‌شود یا خیر.

فایل‌های سخت‌افزاری شیائومی می 7 پلاس از وجود تنظیمات دوربین دوگانه در پنل پشتی دستگاه خبر می‌دهد؛ بنابراین با این دستگاه می‌توان عکس‌هایی با افکت بوکه را به ثبت رساند. جالب اینجاست که دوربین این موبایل هوشمند به سیستم عکسبرداری پیشرفته و مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است که می‌تواند چشم‌اندازهای مختلف را شناسایی کرده و تنظیمات متناسب با بهینه‌ترین عکس را اجرا کند. جزئیاتی مثل مگاپیکسل و اندازه‌ی دیافراگم هنوز نامشخص هستند.

هر دو گوشی شیائومی می 7 و شیائومی می 7 پلاس از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 همراه با رم 6 یا 8 گیگابایتی برخوردار خواهند شد. بنیانگذار شرکت شیائومی،‌ لی جون در وبسایت ویبو از وجود اسکنر اثرانگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش خبر داده است؛ البته هنوز مشخص نیست که این ویژگی در کدام‌یک از این دو دستگاه وجود خواهد داشت. در صورت صحت این خبر، شیائومی دومین شرکتی است که گوشی‌های خود را به این ویژگی مجهز می‌کند. (ویوو اولین شرکت بود.)

گفته می‌شود که اسکنر اثرانگشت، تنها راه باز کردن قفل دستگاه نیست. اخبار منتشر شده از دیجی‌تایمز مدعی هستند که شیائومی می 7،‌ اولین گوشی هوشمند اندرویدی است که به تکنولوژی تشخیص چهره‌ی سه بعدی مجهز می‌شود. قبلا مشابه این تکنولوژی را در گوشی آیفون X مشاهده کرده‌ایم. بااینحال مشخص نیست که هر دو گوشی از این تکنولوژی برخوردار می‌شوند یا خیر.

گفته می‌شود که اسکنر اثرانگشت، تنها راه باز کردن قفل دستگاه نیست. اخبار منتشر شده از دیجی‌تایمز مدعی هستند که شیائومی می 7،‌ اولین گوشی هوشمند اندرویدی است که به تکنولوژی تشخیص چهره‌ی سه بعدی مجهز می‌شود.

تقریبا به طور قطع می‌توان گفت که مشخصاتی از جمله پشتیبانی از شارژ وایرلس، اندروید اوریو با رابط کاربری MIUI، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز همراه با این موبایل هوشمند معرفی خواهند شد. همچنین انتظار داریم که شیائومی می 7 از قابلیت مقاومت در برابر آب برخوردار باشد؛ شیائومی می 6 که سال گذشته رونمایی شد، تنها در برابر قطره‌های آب مقاوم بود. جک هدفون از این دستگاه هوشمند حذف خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که شیائومی می 7 از نصب میکرو اس دی کارت پشتیبانی نخواهد کرد.

شیائومی می 7 و می 7 پلاس در مقایسه با مدل سال گذشته، آپگریدهای فراوانی دارند. نمایشگر بزرگ‌تر، تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر و سایر مشخصات رده‌بالا، می‌توانند رقیب سرسختی برای گوشی‌های گلکسی اس 9، هواوی پی 20 پرو و سایر پرچم‌داران 2018 باشند.

طراحی شیائومی می 7

طراحی شیائومی می 7

متاسفانه تصاویر معتبری از این موبایل هوشمند منتشر نشده است. اما تصویر لو رفته از پنل جلویی می 7، برخی از مشخصات این موبایل را فاش می‌کند.

نمایشگر این گوشی‌های هوشمند (یا حداقل یکی از آنها) از ناچ شبیه به آیفون X برخوردار می‌شود. وجود این ناچ برای برخی خوشایند است. البته نظرسنجی‌های انجام شده از نارضایتی کاربران خبر می‌دهد. در تصویر لو رفته، حاشیه‌های بسیار باریکی دیده می‌شود که حتی از حاشیه‌های گوشی ویوو X21 UD نیز باریک‌تر است.

در تصویر لو رفته، حاشیه‌های بسیار باریکی دیده می‌شود که حتی از حاشیه‌های گوشی ویوو X21 UD نیز باریک‌تر است.

تصویری از پنل پشتی منتشر نشده است؛‌ اما انتظار می‌رود که همانند گوشی‌های شیائومی، طراحی ساده و زیبایی داشته باشد. پنل پشتی این موبایل احتمالا از جنس شیشه خواهد بود (به دلیل پشتیبانی از شار‌ژ بی‌سیم) که قاب فلزی، اطراف آن را می‌پوشاند. این احتمالا وجود دارد که همانند سال گذشته،‌ یک نسخه‌ی سرامیکی از این موبایل نیز تولید شود.


بیشتر بخوانید: حضور حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش شیائومی می ۷


قیمت شیائومی می 7

قیمت شیائومی می 7

قیمت گوشی‌های هوشمند شیائومی در مقایسه با مشخصاتی که دارند، همیشه مناسب بوده است. بنابراین انتظار داریم که شیائومی می 7 نیز از همین قائده پیروی کند. البته این احتمال وجود دارد که قیمت بیشتری برای این مدل از شیائومی در نظر گرفته شود؛ چراکه تکنولوژی‌هایی مثل نمایشگر بزرگ‌تر، اسکنر اثرانگشت درون صفحه نمایش و تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی در این موبایل تعبیه شده‌اند.

نسخه‌ی 64 گیگابایتی گوشی شیائومی می 6 با قیمت 2500 یوان معادل 395 دلار و نسخه‌ی 128 گیگابایتی با قیمت 2900 یوان معادل 460 دلار به فروش می‌رسید. اما نسخه‌ی سرامیکی با قیمت بالاتری یعنی 3000 یوان (475 دلار) عرضه می‌شد.

شایعات منتشر شده از منابع چینی مدعی هستند که شیائومی می 7 با قیمت احتمالی 3000 یوان عرضه خواهد شد. اطلاعاتی درباره‌ی قیمت نسخه‌ی پلاس در دسترس نیست؛ البته قطعا با قیمت بیشتری به فروش خواهد رسید.

افزایش قیمتی معادل 500 یوان (تقریبا 80 دلار) چندان دور از انتظار نیست که البته با توجه به مشخصاتی که دارد، رقیب سرسختی برای پرچم‌داران 2018 خواهد بود. گوشی گلکسی اس 9 با قیمت 720 دلار و ال جی وی 30 با قیمت 670 دلار عرضه می‌شوند.

اینها تمام شایعاتی است که تا به حال درباره‌ی شیائومی می 7 منتشر شده است. با انتشار اخبار جدیدتر، این مقاله نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر