;
coinex

بررسی موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی ؛ چگونه کسب و کاری موفق داشته باشیم؟

پیدا کردن موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است زیرا از این طریق می توان برای رفع این موانع و حل مشکلات موجود تلاش کرد.

به گزارش تکراتو، کسب و کارهای اینترنتی در دنیا با موانعی رو به رو هستند که تا رفع نشوند رشد آنها امکان پذیر نخواهد بود. استارت‌آپ‌ها یا به تعبیری کسب و کارهای اینترنتی امروزه نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند به طوری که با نگاهی به عملکرد برخی از استارت‌آپ‌های موفق متوجه تاثیر زیاد آنها در اقتصاد کشورها نیز خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از شکست استارتاپ ها ؛ دلایل شکست کسب و کارهای نوین چیست؟


موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی

در اینجا قصد داریم به بررسی موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی بپردازیم. برای اینکه کسب و کارهای اینترنتی توانایی رشد و توسعه را داشته باشند، لازم است تا این موانع از پیش پای آنها برداشته شود. با تکراتو همراه باشید.

نیاز به سرمایه زیاد

به نظر می رسد که یکی از موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی در ابتدای کار، نیاز به سرمایه‌ی زیاد باشد که البته در ابتدا چنین نیست. ولی استارتاپ ها در ادامه‌ی راه مطمئنا به سرمایه زیاد نیاز خواهند داشت. البته راه هایی نیز برای جذب سرمایه وجود دارد ولی لازم است تا آن اسارتاپ در ابتدا عملکرد موفقی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه در ۶ شاخص


نداشتن اطلاعات کافی

بسیاری از افراد در دنیا وجود دارند که ایده ی آنها جالب است اما چون اطلاعات کافی ندارند نمی دانند که باید کار خود را از کجا شروع کنند. بنابراین نداشتن اطلاعات کافی نیز می تواند یکی از موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی باشد. پس مطالعه و کمک گرفتن از سایر افراد می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند.

وجود ترس برای شرع کار

ترس یکی دیگر از موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی است. بسیاری از افراد حتی قبل از آنکه کوچک‌ترین تلاش یا حرکتی برای شروع کسب و کار خود داشته باشند، از قرار گرفتن در مسیر می ترسند. ترس های مختلفی از جمله، ترس از شکست، ترس از پیدا نکردن سرمایه و … افراد بسیاری را از شروع کسب و کار باز می دارد. بهتر است در این زمینه دقیقا نوع ترس مشخص شود.


بیشتر بخوانید: دغدغه و مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی در نظر گرفته شود!


عدم آشنایی با مسیر کسب و کار

بسیاری از افراد چون با مسیر کسب و کار آشنایی کافی ندارند که با تکیه بر ایده خود شروع به راه اندازی کسب و کار اینترنتی می کنند و در ادامه راه به دلیل عدم آشنایی با مسیری که باید طی شود به مشکل برمی‌خورند و با شکست مواجه می شوند. بنابراین فقط داشتن ایده کافی نیست و به دست آوردن اطلاعات کافی از مسیر هم مهم است.

برای آشنایی با مسیر کسب و کار خود باید مطالعات و تحقیقات زیادی انجام گیرد و بر اساس تجارب و اطلاعاتی که به دست می آید برنامه مدون و دقیقی تنظیم کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر