;
coinex

دغدغه و مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی در نظر گرفته شود!

دغدغه و مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی در نظر گرفته شود!

دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در مورد دغدغه و مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی در کشور سخن گفت و آنها را تشریح نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، فرشاد وکیل زاده به مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی و همچنین جلسه هم اندیشی چند روز پیش وزیر ارتباطات که با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای فضای مجازی برگزار شده بود اشاره کرد. به گفته وی لازم است تا دولت با حمایت‌های واقعی خود از استارتاپ‌ها به شکوفایی ایده‌های خلاق کمک کند.

وی در ادامه خواستار حل مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی شد و ادامه داد که لازم است این کسب و کارها از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند. وی در مورد حمایت اعلام نمود که اسارتاپ‌ها بیش از آنکه به کمک مالی، نیاز داشته باشند به آماده سازی زیرساخت برای شروع فعالیت‌های خود نیاز دارند. وی ادامه داد که آموزش یکی از مهمترین بخش‌هایی است که دولت در جهت حمایت از راه‌اندازی کسب و کارهای نوین باید آن را مورد توجه قرار دهد.

دبیر اتحادیه کسب وکارهای مجازی در ادامه صحبت‌های خود در مورد مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی ، تاکید نمود که این بخش با وجود اینکه کمترین بار مالی را برای دولت به همراه دارد ، بیشترین اثرگذاری را نیز خواهد داشت.

آشنایی با مفاهیم اولیه راه اندازی کسب و کار، مهم است!

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی اعلام نمود که جوانان لازم است تا قبل از راه اندازی یک استارتاپ، با مفاهیم اولیه راه اندازی آن و همچنین امکان سنجی آن آشنا شوند. وی تاکید نمود که جوانان باید بدانند که  آیا محصول تولید شده توسط آنها می‌تواند برای جامعه مفید باشد و نیازی را در جامعه پاسخ دهد.

وی تاکید نمود که مسئله آموزش علاوه بر اینکه می‌تواند جلوی راه‌اندازی تعداد زیادی از کسب و کارهای تکراری که بدون ایده و خلاقیت هستند را بگیرد، در واقع راهی برای ایجاد منطقه آرامش برای تمرکز روی ایده، که از دیگر خواسته‌های استارتاپ‌های ایرانی است، خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی در ادامه با اشاره به مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی، برای پرداخت مالیات و عدم تعریف قانون معافیت مالیاتی برای آنها تاکید نمود که در یک اقتصاد سالم و کارآمد، منبع اصلی درآمد دولت باید از محل مالیات‌ها باشد.

وی ادامه داد که تمام مسئولین باید در نظر داشته باشند که کسب وکارهای نوآور در سال‌های آغازین خود نه تنها سودی به دست نخواهند آورد بلکه به شدت نیازمند جذب نقدینگی برای توسعه خود هستند. وی ادامه داد که دولت باید برای کسب درآمدهای مالیاتی خود از این حوزه، به سراغ فعالانی برود که سالانه ده‌ها میلیارد تومان درآمد دارند و هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی کنند.

بررسی حلقه‌های مهم و حیاتی یک کسب و کار

وکیل زاده در ادامه صحبت‌های خود در مورد مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی ، در مورد حلقه‌های مهم و حیاتی یک کسب و کار سخن گفت. وی ادامه داد که حلقه‌های مهم و حیاتی یک کسب و کار پس از خلق ایده و تولید محصول، عرضه آن در جامعه است. به گفته وی تاکنون هیچ یک از مسئولان به این نکته مهم توجه نداشته‌اند.

وی ادامه داد که حتی صدا و سیما نیز در پخش تبلیغات رایگان برای فعالان اقتصادی و کسب و کارهای نوین فعالیت نمی‌کند. این همان پاشنه آشیل نوآوری و خلاقیت است که استارتاپ‌ها صرفا برای تبلیغات و بازاریابی محصولی خوب، نیازمند جذب سرمایه باشند.

دبیر اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در مورد هزینه یک کمپین تبلیغاتی برای یک دوره ۴۵ روزه در شهر تهران که چیزی در حدود ۵ میلیارد تومان است سخن گفت و ادامه داد که هیچکدام از استارتاپ‌ و کسب و کارهای مجازی که متکی بر خلاقیت و نوآوری هستند، توان تامین این هزینه را ندارند.

وکیل زاده در ادامه در مورد هزینه‌های مربوط به تبلیغات و مارکتینگ چند سال اخیر سخن گفت و ادامه داد که سرمایه‌های خارجی وارد شده به اکوسیستم استارتاپی، باعث شده تا هزینه تبلیغات و مارکتینگ در سال‌های اخیر در برخی موارد تا ۱۰ برابر افزایش یابد. به گفته وی این امر خود مانعی است برای ورود رقبای جدید به بازار.

مشکلات مربوط به جذب نیروی متخصص و با تجربه

وکیل زاده اعلام نمود که کسب و کارهای مختلف کشور در جذب نیروی انسانی متخصص و با تجربه، به شدت دچار مشکل شده‌اند و ادامه داد که بسیاری از استارتاپ‌ها خود مجبورند تا نسبت به آموزش نیروی انسانی مورد نیاز خود اقدام کنند. وی در ادامه تاکید کرد که این کار باعث کندی رشد کسب و کارها شده است. به گفته وی آموزش عالی، برغم آگاهی از این مشکلات، سعی در اصلاح ساختارهای آموزشی کشور ندارد و برخلاف تمام دنیا، در ایران رابطه بین دانشگاه، بازار و صنعت قطع است.

وی راهکار حل مشکل بیکاری در کشور را اصلاح سیستم آموزشی دانست و اعلام نمود که آنها سعی دارند تا با طرح‌های ناکارآمد مانند بنگاه‌های زود بازده، صرفا دنبال درمان کوتاه مدت مشکلات باشند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر