;
coinex

توسعه صفحه نمایش تاشو توسط مایکروسافت؛ صفحه نمایشی که باز و بسته می شود!

مایکروسافت در حال کار کردن بر روی یک صفحه نمایش تاشو است. این صفحه نمایش جدید امکان باز و بسته شدن را نیز دارد.

به گزارش تکراتو، شرکت‌های بسیاری تاکنون در زمینه تولید صفحه نمایش تاشو فعالیت کرده اند اما مایکروسافت در جدیدترین پتنت خود، اعلام کرده که قصد تولید یک صفحه نمایش تاشو را دارد که باز و بسته می شود.


بیشتر بخوانید: پتنت آیفون با صفحه نمایش تاشو توسط اپل ثبت شد


تولید صفحه نمایش تاشو توسط مایکروسافت

جدیدترین پتنت مایکروسافت نشان از تحقیق و فعالیت روی صفحه نمایشی با قابلیت خم شدن مشابه کتاب‌ را دارد. از این صفحه نمایش می توان در محصولات سرفیس مایکروسافت از جمله لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها استفاده کرد. البته با وجود اینکه سایر رقبا هم در حال کار روی صفحه نمایش‌ تاشو هستند، اما نمونه‌ی مایکروسافت اولین محصولی خواهد بود که کاملا یک کتاب واقعی را تداعی می کند، زیرا لبه‌های نزدیک به محل تاشدن در آن، مانند صفحه‌های یک کتاب خم می‌شوند.

برای هماهنگ کردن المان‌های نشان‌ داده‎‌شده روی صفحه نمایش و انحنای آن، مایکروسافت یک لایه تصحیح تصویر پیشنهاد کرده که جهت پیکسل‌ها را در نواحی منحنی تغییر می‌دهد و یک تصویر مسطح و طبیعی ایجاد می‌کند.

فعلا باید منتظر بود و دید آیا صفحه‌ نمایش انعطاف‌پذیر و تبلت‌های کتاب‌مانند به بازار عرضه خواهند شد یا این ایده‌ها فقط در حد پتنت باقی می‌‌ماند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: fastcompany

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر