;
coinex

شکایت ۲ میلیارد دلاری از تسلا ؛ نقض پتنت تسلا را به دادگاه کشاند

شکایت ۲ میلیارد دلاری از تسلا به دلیل نقض پتنت های یک شرکت استارتاپی توسط این کمپانی بوده است. نقض پتنت پای تسلا را نیز به دادگاه کشاند.

به گزارش تکراتو، استارتاپی به نام Nikola Motor Company  اخیراً پرونده ای قضایی علیه تسلا و کامیون تمام الکتریکی Semi این کمپانی تشکیل داده است. این شرکت استارتاپی اعلام کرده که تسلا پتنت های مربوط به کامیون های هیدروژنی آنها را نقض کرده است. به گفته Nikola Motor  تسلاً عمداً از این پتنت های در ساخت کامیوت الکتریکی خود استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید: آیا تسلا و آمازون خطرناک ترین محیط های کاری را در ایالات متحده دارند؟


بررسی پرونده شکایت ۲ میلیارد دلاری از تسلا

نیکولا در سال 2014 تاسیس شد و توانست در ماه مه 2016 از دو محصول رونمایی کند که یکی اتومبیل آفرود چهار چرخ است و دیگری یک کامیون هیدروژن-الکتریکی. همچنین یک کامیون دیگر نیز به لیست تولیدات نیکولا اضافه شده و آنها قصد تولید یک کارخانه ای 1 میلیارد دلاری را در آریزونا دارند.

در پرونده شکایت ۲ میلیارد دلاری از تسلا ، نیکولا به موارد مختلفی اشاره شده که نشانه ای واضح از نقض حقوق پتنت از سوی تسلا هستند. به عنوان مثال می توان به شباهت های سپر جلویی کامیون، شیشه جلوی یکپارچه، درها، بدنه آیرودینامیک (با ضریب مشابه نیروی پسا) و مواردی دیگر که از تقلید تسلا در طراحی Semi حکایت دارند اشاره کرد.

یکی از سخنگویان تسلا در مورد پرونده شکایت ۲ میلیارد دلاری اعلام کرده است که از منظر حقوق پتنت ها، کاملاً واضح است که این پرونده شایستگی پیروزی ندارد. در مقابل سخنگوی نیکولا موتور گفته که تمایلی برای صحبت در این مورد ندارد و پرونده قضایی تشکیل شده، خود گویای همه چیز در دادگاه خواهد بود.

نیکولا همچنین اعلام کرده که آرون هایس، کسی که مسئولیت استخدام نیروی تازه برای تسلا را برعهده دارد چند ماه بعد از رونمایی از کامیون هیدروژنی این استارتاپ، قصد داشته مدیر ارشد نیکولا را به تسلا دعوت کند. بنابراین به نظر می رسد که تسلا از قابلیت های منحصر به فرد طراحی نیکولا باخبر بوده است.

همچنین کمپانی نیکولا اعلام کرده که پیش از رونمایی از Semi  در ماه نوامبر 2017، وقتی تصاویر افشایی از آن را دیده توانسته به شباهت های موجود پی ببرد. آنها در ادامه از تسلا خواسته اند تا رونمایی از Semi را به تعویق بیندازند تا مشکلات حل شود اما تسلا به این نامه پاسخ نداده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر