;
coinex

هر چه سریعتر نسبت به تغییر رمز عبور توییتر خود اقدام کنید!

هرچه زودتر نسبت به تغییر رمز عبور توییتر خود اقدام کنید. این هشدار از طرف شبکه اجتماعی توییتر به کاربران این شبکه ارسال شده بود.

به گزارش تکراتو، از دیشب شبکه اجتماعی توییتر در پیامی در زمان ورود به اکانت، از کاربران خواسته تا به علت یک باگ، پسورد خود را تغییر دهند زیرا پسورد آنها در معرض خطر قرار دارد. شبکه اجتماعی توییتر که دارای 336 میلیون کاربر است از همه آنها خواسته تا هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض رمز عبور خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: رسوایی توییتر ؛ کوگان از اطلاعات کاربران توییتر نیز استفاده کرده است


علت درخواست تغییر رمز عبور توییتر از کاربران چیست؟

به نظر می رسد که وجود یک باگ باعث شده است تا پسوورد اکانت‌ها روی یک سیستم داخلی رمزنگاری نشده ذخیره شوند. البته فعلا هیچ نشانه‌ای از سوء استفاده از این رمز عبورها به دست نیامده اما توییتر از کاربران درخواست کرده تا در کنار تغییر رمز اکانت خود توییتر، همچنین رمز عبور تمام سرویس‌هایی که همین رمز را دارند هم تغییر دهند.


بیشتر بخوانید: بررسی تاثیر رسوایی فیس بوک بر گوگل و توییر!


سیستم رمزنگاری توییتر

توییتر برای افزایش امنیت کاربران خود از عملیات bcrypt استفاده می‌کند. bcrypt پسورد‌ی که کاربر به سیستم می‌دهد را با یک سری اعداد و حروف تصادفی جایگزین می‌کند. این فرایند هش کردن نام دارد و براساس گفته های توییتر یک استاندارد جهانی محسوب می شود. در اینجا وجود یک باگ باعث شده تا رمزها پیش از اینکه هش شوند، در سیستم داخلی رمزنگاری نشده‌ای ذخیره گردند که این می تواند امنیت را به خطر اندازد.

Parag Agrawal که سمت مدیر ارشد فناوری توییتر را دارد در توییتی اعلام کرد که آنها این هشدار را اعلام کرده اند تا به مردم کمک کنند و آنها بتوانند یک تصمیم آگاهانه نسبت به امنیت اکانت‌ خود بگیرند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر