;
coinex

آیا شایعه لغو مجوز لنز و آیو واقعیت دارد؟

بعد از انحصار طلبی صدا و سیما در مورد دریافت 50 درصد از درآمد تولید کنندگان ویدیویی، شایعاتی در مورد لغو مجوز لنز و آیو منتشر شد.

به گزارش تکراتو، چندی پیش مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و همچنین نظارت بر آن به عهده صدا و سیما گذاشته شد. براساس این مصوبه قرار شد پخش فراگیر برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی در داخل و خارج از کشور، صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیما باشد.

بر این اساس هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود خواهد شد. همچنین در ادامه ماده دو این طرح که در آن فضای مجازی، خدمات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و پخش فراگیر تعریف شده نیز، در کمیسیون تصویب شد.


بیشتر بخوانید: انحصارطلبی صداوسیما برای دریافت ۵۰ درصد از درآمد تولیدکنندگان ویدیویی


تلویزیون های اینترنتی لنز و آیو

آیو یک تلویزیون اینترنتی پیشرفته است که کاربر با همراه داشتن آن هرگز از برنامه های محبوب خود عقب نخواهند ماند. آیو در پلتفرم های وب، اندروید، iOS، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و آیو باکس (ستاپ باکس آیو) ارائه می شود.

لنز نیز تلویزیون اینترنتی است که ایرانسل چندی پیش از کسب مجوز راه اندازی آن خبر داد. این اپلیکیشن برای تماشای فیلم های سینمایی و برنامه های زنده تلویزیون استفاده می شود. لنز قابلیت هایی مانند توقف و عقب کشیدن برنامه های زنده، ضبط برنامه ها و دسترسی به آرشیو صدا و سیما را دارد.

شایعاتی در مورد لغو مجوز لنز و آیو

شایعاتی در مورد لغو مجوز لنز و آیو منتشر شده است. براساس این شایعات مجوز دو تلویزیون اینترنتی لنز و آیو لغو شده است. در شبکه های اجتماعی نیز اطلاعاتی در این مورد منتشر شده است. براساس گفته کاربران در این شبکه ها سازمان صداوسیما مجوزهای فعالیت رسانه صوت و تصویر فراگیر را برای چهار برند فام، تی‌وی نت، تیوا و آی‌سیما صادر کرده اما به آیو و لنز مجوز نداده یعنی در واقع مجوز آنها لغو شده است.

اما به نظر می رسد که این موارد فقط شایعه باشد زیرا پس از تماس خبرنگار تکراتو مشخص شد که چنین چیزی واقعیت ندارد و لغو مجوزی وجود نداشته است. آیو و لنز به دلیل داشتن حجم بالای دیتا به بیشتر از یک ماه زمان نیاز دارند تا بتوانند مجوز لازم را دریافت کنند. بنایراین لنز و آیو نیز می توانند در کمتر از یک ماه دیگر مجوز لازم را دریافت کنند. پس این تاخیر در دریافت مجوز به دلیل انجام رسیدگی های لازم است.

آقای اخباریه از شرکت باران تلکام (تلویزیون اینترنتی آیو) نیز در پاسخ به سوال خبرنگار تکراتو در خصوص شایعه اخیر لغو مجوز لنز و آیو تاکید کرد که مجوز قطعی است و تا حداکثر یک ماه دیگر صادر خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا دریافت سود 50 درصدی از سهام یا سود سایت های تلویزیون اینترنتی توسط صدا و سیما واقعیت دارد یا نه اعلام کرد که فعلا چنین چیزی صحت ندارد و آنها بخشنامه ای در این مورد دریافت نکرده اند.

.

منبع: Techrato

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر