;
coinex

بررسی مشخصات نوکیا 6.1 ؛ خوب، بد، زشت

کمپانی اچ‌ا‌م‌دی گلوبال به‌تازگی از گوشی هوشمند نوکیا 6.1 (Nokia 6.1) رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید وان همراه است و در مقایسه با گوشی نوکیا 6، آپگریدهای قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ادامه قصد داریم به بررسی جدیدترین گوشی اندرویدی کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال بپردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

خوبی‌های نوکیا 6.1

خوبی‌های نوکیا 6.1

نوکیا 6 مدل 2017 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار است. این موبایل از تراشه‌ی سری 400 اسنپدراگون بهره می‌برد که عملکرد قابل قبولی ندارد. اچ‌ام‌دی امسال تصمیم گرفت تا گوشی نوکیا 6.1 را به تراشه‌ی اسنپدراگون 630 مجهز کند. با این اوصاف، نوکیا 6.1 به یک گوشی میان‌رده‌ی قابل قبول تبدیل می‌شود که مصرف باتری بهینه‌ای دارد؛ هرچند که نمی‌تواند تعداد زیاد اپلیکیشن‌های پرمصرف را مدیریت کند.

این موبایل با برچسب قیمتی 269 دلار به فروش خواهد رسید. با توجه به این قیمت نمی‌توان انتظار داشت که از ویژگی‌های یک گوشی رده‌بالا برخوردار شویم. با اینحال نوکیا 6.1 یکی از میان‌رده‌های قابل قبول بازار به شمار می‌رود که از آلیاژ آلومینیوم سری 6000 ساخته شده است. با این اوصاف، کیفیت ساخت نوکیا 6.1 در درجه ی بالایی قرار دارد که ظاهر گران‌قیمتی را به دستگاه می‌دهد. حاشیه‌ی لبه‌ی پایینی دستگاه در مقایسه با سال قبل، کمتر شده و سرعت عملکرد سنسور اثرانگشت نیز افزایش یافته است. این سنسور در مدل جدید، در پنل پشتی دستگاه تعبیه شده است.

مجهز بودن نوکیا 6.1 به اندروید وان نشان می‌دهد که کاربران آینده از دریافت‌ آپدیت‌های بزرگ و کوچک بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این، ویژگی‌هایی مثل حافظه‌ی نامحدود گوگل فوتو برای ذخیره‌ی عکس‌ها و کلیپ‌ها با کمترین میزان فشرده‌سازی و کاهش کیفیت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بدی‌های نوکیا 6.1

بدی‌های نوکیا 6.1

متاسفانه کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال برای طراحی این موبایل، تجربه‌ی عکسبرداری را در نظر نگرفته است. نوکیا 6.1 از لنز Carl Ziess در دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی خود استفاده کرده و ویژگی Bothie که در پرچمدار نوکیا 8 قرار داشت نیز در این دوربین تعبیه شده است. این مشخصه‌ها نمی‌توانند به تجربه‌ی عکاسی ضعیف این موبایل کمک کنند. عملکرد نرم‌افزاری اپلیکیشن دوربین نیز ضعیف بوده و باعث می‌شود چشم‌اندازهای زیبایی را از دست بدهید.

البته این موبایل هنوز به صورت رسمی عرضه نشده است. بنابراین نسخه‌ای که مورد آزمایش قرار گرفته، به نرم‌افزارهای اولیه مجهز بوده است. هرچند که با توجه به قیمت این دستگاه، عملکرد دوربین نوکیا 6.1 را باید قابل قبول دانست.

در هر حال،‌ دستگاهی که به لنز Carl Zeiss مجهز می‌شود، باید تجربه‌ی عکسبرداری خوبی را ارائه کند. ویژگی Bothie که در حال حاضر با نام dual-Sight mode معرفی می‌شود، همانند نسخه‌ی قبلی عمل می‌کند. به راحتی می‌توان تصاویری که با این ویژگی به ثبت می‌رسند را در فیس‌بوک لایو یا یوتیوب لایو به اشتراک گذاشت. کاربارن این شبکه‌های اجتماعی اغلب از گوشی‌های رده‌بالا با کیفیت دوربین فوق‌العاده استفاده می‌کنند. بنابراین مشخص نیست که هدف از مجهز کردن نوکیا 6.1 به این ویژگی چه بوده است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده ۲۰۱۸ : راهنمای خرید موبایل های زیر ۵۵۰ دلار!


 

 

زشتی‌های نوکیا 6.1

زشتی‌های نوکیا 6.1

بسیاری از گوشی‌های امروزی در نسبت ابعاد 18:9 ساخته می‌شوند و حاشیه‌های باریکی دارند. این روزها، گوشی‌ها به ناچ نمایشگر مجهز می‌شوند تا محتوا با کیفیت بهتری به نمایش گذاشته شود. بنابراین، گوشی‌هایی که هنوز در نسبت ابعاد 16:9 و با حاشیه‌های نسبتا زیاد تولید می‌شوند، اصلا قابل قبول نیستند. البته این ویژگی‌های رده‌بالا برای دستگاهی که با قیمت تقریبی 300 دلار به فروش می‌رسد، قابل قبول نیست. نوکیا 6.1 از نمایشگر 5.5 اینچی با نسبت ابعاد 16:9 برخوردار است که به راحتی در یک دست قرار می‌گیرد و کاربری ساده‌ای دارد.

این موبایل به دکمه‌ی هوم که جایگاه اسکن اثرانگشت باشد، مجهز نشده است. حال این سوال مطرح می‌شود که با وجود حاشیه‌ی زیاد در لبه‌ی پایینی، چرا سنسور اثرانگشت در پنل پشتی دستگاه تعبیه شده است؟ با این اوصاف می‌توان که نوکیا 6.1 ، ظاهر قدیمی دارد که عملکرد آن به اندازه‌ی سایر رقیبان هم‌رده مثل هواوی آنر 7 ایکس، هواوی پی 20 لایت و اچ تی سی دیزایر 12 پلاس قابل قبول نیست. بسیاری از کاربران برند نوکیا امیدوارند که گوشی بعدی این کمپانی یعنی نوکیا 7 پلاس با ویژگی‌های یک پرچمدار واقعی پا به میدان بگذارد.

 

 

 

مشخصات نوکیا 6.1

  • نمایشگر: 5.5 اینچی ال سی دی Full HD IPS با لایه‌ی محافظتی گوریلا گلس 3
  • پردازنده: اسنپدراگون 630 هشت هسته‌ای 64 بیت
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو 508
  • حافظه‌ی رم: 3 گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی: 32 گیگابایت (قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا 256 گیگابایت)
  • باتری: 3000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: 16 مگاپیکسلی Carl Zeiss همراه با فلاش LED
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل Carl Zeiss
  • مجهز به: جک هدفون 3.5 میلی‌متری، یو‌اس‌بی نوع سی، دو سیمکارت
  • اتصالات: بلوتوث 5.0، ان‌اف‌سی
  • ابعاد: 148.8 در 75.8 در 8.6 میلی‌متر
  • وزن: 172 گرم
  • سیستم عامل: اندروید وان

مشخصات نوکیا 6.1

جمع‌بندی نهایی

نوکیا 6.1 را نمی‌توان به عنوان یک گوشی میان‌رده‌ی خوب معرفی کرد. گوشی‌های زیادی در بازار وجود دارند که با همین برچسب قیمتی،‌ ویژگی‌های بسیار خوبی را به کاربران خود ارائه می‌کنند. البته مجهز بودن به سیستم عامل اندروید وان، این دستگاه را به جایگزین خوبی برای گوشی‌های نکسوس و پیکسل تبدیل می‌کند که با قیمت بسیار بالایی عرضه می‌شوند.

.

منبع: androidheadlines

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر