;
coinex

تغییر نام گوگل ریسرچ به Google AI به دلیل اهمیت فناوری هوش مصنوعی

گوگل به دلیل اهمیت فناوری هوش مصنوعی نام بخش تحقیقاتی خود را از گوگل ریسرچ به گوگل ای آی (Google AI) تغییر داد! در دنیای امروزی هر شرکت بزرگی با فناوری هوش مصنوعی سر و کار دارد اما هیچ یک از این شرکت‌ها به اندازه گوگل با این فناوری دخیل نشده‌اند.

غول دنیای مجازی قبل از برگزاری کنفرانس سالانه گوگل IO 2018، برای اینکه مرکزیت فناوری هوش مصنوعی بر فعالیت‌های آینده‌اش و وسعت ارتباطش را با این فناوری نشان دهد، نام بخش تحقیقاتی خود را از گوگل ریسرچ (Google Research) به گوگل ای آی (Google AI) تغییر داد.

گوگل اعلام کرد که این تغییر نام به منظور منعکس کردن بهتر تعهدش در زمینه یکپارچه سازی فناوری هوش مصنوعی با دستگاه‌های دیجیتالی مختلف انجام شده است. این تغییر نام یک دگردیسی گسترده سازمانی را دنبال می‌کند که در ماه گذشته به دلیل جدا شدن بخش توسعه محصولات دارای فناوری هوش مصنوعی گوگل از اقدامات تحقیقاتی این شرکت اعمال شد؛ بخشی که هم اکنون توسط شخصی به نام جف دین (Jeff Dean) اداره می‌شود.

صفحه خانه جدید گوگل ای آی علاوه بر محصولات مصرفی جدید گوگل، تحقیقاتی را که اخیرا در رابطه با موضوعاتی مانند سلامتی، ستاره شناسی و ابزارهای منبع باز به کار گرفته شده توسط جامعه جهانی هوش مصنوعی مانند چهارچوب یادگیری ماشینی تنسور فلو (Tensor Flow) منتشر کرده است، ارائه می‌کند. دپارتمان گوگل ای آی غول دنیای مجازی مسئولیت انجام دادن تحقیقات مرتبط با موضوعات غیر هوش مصنوعی این شرکت بزرگ را نیز بر عهده دارد.


بیشتر بخوانید: پیش نمایش گوگل IO 2018 ؛ هرآنچه از کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل انتظار داریم


تمرکز گوگل در زمینه هوش مصنوعی و جامعه با راهکار شرکت مایکروسافت در زمینه استفاده از این فناوری کمی مغایرت دارد. مایکروسافت هم تصمیم دارد که در این هفته در خلال کنفرانس بیلد (Build) خود اعتبارنامه‌هایش را در زمینه فناوری هوش مصنوعی ارائه کند. این سازنده بزرگ آمریکایی بیشتر بر کاربردهای اخلاقی فناوری هوش مصنوعی تکیه کرده و به تازگی مبلغی معادل 25 میلیون دلار را در خلال پروژه‌ای به نام هوش مصنوعی برای ایجاد دسترسی (AI for Accessibility) ارائه کرده است تا این فناوری را در اختیار افرادی که دارای محدودیت‌های جسمی و روانی هستند، بگذارد. گوگل هم کارهای زیادی را در زمینه کاربردهای اخلاقی مرتبط با فناوری هوش مصنوعی انجام داده است با این حال تماشای این که چگونه این دو غول تکنولوژی پیام متفاوت خود را در ارتباط با یک موضوع یکسان منتشر می‌کنند، جالب توجه است.

ماه گذشته سرگی برین (Sergey Brin)، یکی از موسسان شرکت گوگل، در نامه‌ای که برای سرمایه‌گذاران این شرکت ارسال شده بود به خطرات ناشی از گسترش فناوری هوش مصنوعی نظیر تخریب فرصت‌های شغلی، ایجاد الگوریتم‌های یک جانبه گرایانه و ارائه اطلاعات نادرست اشاره کرد. وی همچنین در این نامه از هوش مصنوعی به عنوان مهم‌ترین پیشرفت پردازشی رخ داده در جهان یاد کرد. تغییر یافتن نام دپارتمان تحقیقات شرکت گوگل نیز به گونه‌ای بر این امر اشاره دارد.

گوگل هوش مصنوعی

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر