;
coinex

سامسونگ پتنت‌های جدیدی را در زمینه یک گوشی تاشو و نمایشگر شفاف ثبت کرده است

سامسونگ یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های جهان است. در این نوشتار به ارائه جزئیاتی در مورد پتنت‌های گوشی تاشو و نمایشگر شفاف این سازنده پرداخته‌ایم.

شرکت سامسونگ دو پتنت جدید را ثبت کرده است و احتمال دارد که از آن‌ها در ساخت گوشی‌های بعدی خود که به صورت تاشو و مجهز به نمایشگر شفاف ساخته می‌شوند، استفاده کند. البته فناوری‌هایی که در قالب پتنت ثبت می‌شوند ممکن است که هرگز به خط تولید نرسند. این احتمال وجود دارد که سازنده مشهور کره‌ای راه موثرتری را برای ساختن گوشی‌هایی شبیه به آنچه که در تصاویر گالری زیر مشاهده می‌کنید، پیدا کند یا اینکه ایده جدیدش را کاملا کنار بگذارد. همچنین این طرح‌های کانسپت حتی برای خود سامسونگ هم جدید نیستند. سازنده مشهور کره‌ای در گذشته هم چند پتنت را در زمینه ساخت گوشی تاشو و نمایشگر شفاف ثبت کرده است. بنابراین ممکن است که پتنت‌های جدیدش را برای محافظت از پتنت‌های قبلی خود در برابر تهدیدهای شرکت‌هایی که علاقه زیادی به کپی‌برداری دارند، ثبت کرده باشد تا بتواند در زمان مناسب محصول خود را با این فناوری‌ها تولید و عرضه کند. با همه این تفاسیر طرح‌های کانسپت جدید سامسونگ ماهیت جالبی دارند و پتانسیل محصولات آینده این سازنده را به خوبی نشان می‌دهند.

پتنت‌های گوشی تاشو و نمایشگر شفاف سامسونگ

طرح اول که با شماره سریال US009959030 توسط سازمان دارایی‌ها و طرح‌های تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده است، روش‌های متفاوتی را نشان می‌دهد که سامسونگ می‌تواند به واسطه‌ی آن‌ها از یک نمایشگر تاشو در ساخت یک گوشی هوشمند استفاده کند. این طرح، نحوه استفاده از یک سنسور دیفورمیشن (deformation) و سنسورهای گریپ (Grip Sensors) در ساخت یک دستگاه را نشان می‌دهد. سنسور دیفورمیشن وظیفه تشخیص دادن زمان و چگونگی تغییر شکل دادن یک دستگاه و سنسورهای گریپ وظیفه تشخیص دادن زمان و مکان تماس دست کاربر با بدنه یک گوشی را برعهده دارد.

با توجه به طرح‌های ارائه شده می‌توان گفت که هدف اصلی این پتنت بهبود عناصر یک رابط کاربری به منظور قابل مشاهده کردن و بالابردن دسترسی آن‌ها در هنگام باز و بسته کردن یک گوشی تاشو است. ماهیت این پتنت نحوه استفاده از یک دستگاه را در هر حالت نگهداری آن در دست و همچنین هر حالت نگه داشتن نمایشگر تسهیل می‌سازد. برای مثال اگر کاربری بخواهد صفحه نمایش یک گوشی را به منظور بستن آن خم کند، فناوری پتنت جدید سامسونگ باعث می‌شود که همه آیکون‌های نمایش داده شده در ترسیم‌های زیر بر روی صفحه نمایش خارجی گوشی تا شده منتقل و توسط آن نمایش داده شوند یا برای مثال زمانی که نمایشگر از قسمت میانی خود تا می‌شود آیکون‌های نمایش داده شده بر روی آن به قسمت‌های جانبی صفحه نمایش و مکانی که دست کاربر قرار دارد، منتقل شوند و در آن قسمت نمایش داده شوند.

پتنت دوم به یک صفحه نمایش شفاف، مانند پنل‌هایی که سازنده مشهور کره‌ای هم اکنون در معرض عموم گذاشت است، تعلق دارد. در این بین شرکت ال جی الکترونیکس (LG Electronics) هم در تلاش است که به فناوری واقعی مشابهی در این زمینه دست یابد. با همه این تفاسیر این امکان نیز وجود دارد که فناوری نمایش داده شده در این پتنت هم مانند تلویزیون‌های کانسپت جدید سازنده مشهور کره‌ای هرگز به دنیای واقعی راه پیدا نکند.

می‌توان گفت که طرح جدید به یک دستگاه کاملا شفاف تعلق دارد که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. چنین ماهیتی باعث می‌شود که کاربر بتواند علاوه بر همه فرامین متعارف خود، فرامینی را نیز که در آینده ممکن است ایجاد شوند، به صفحه نمایش وارد کند. برای مثال با استفاده از فناوری این پتنت دیگر لازم نخواهد بود که کاربر برای اجرای نرم افزارهای واقعیت مجازی (AR) از یک عینک مخصوص استفاده کند زیرا این امکان وجود خواهد داشت که عناصر موجود در رابط کاربری بر روی قسمت‌های خاصی از صفحه نمایش قرار گیرند و همه محتویات نیز در نمایشگر قابل مشاهده باشند. فناوری این پتنت در واقع بدون نیاز به یک دوربین AR، اعمال فشار بیش از حد بر سیستم و سخت افزارهای یک دستگاه و ایجاد آثار مزاحم ناشی از استفاده از دوربین AR امکان استفاده از فناوری واقعیت مجازی را برای کاربرانش فراهم می‌سازد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پتنت تا شو ملی نساختن هنوز؟

    پاسخ