;
coinex

اضافه شدن ویژگی های هوش مصنوعی به اپلیکیشن‌ها با استفاده از ابزار جدید گوگل

در طی رویداد گوگل IO 2018، این شرکت از ML Kit رونمایی کرد. این کیت درواقع مجموعه‌ای از APIهای جدید است که ویژگی های هوش مصنوعی را به اپلیکیشن‌ها اضافه می‌کند.

کمپانی گوگل در تلاش است تا مسیر بهره‌گیری از هوش مصنوعی را هموار کند. این شرکت شرایطی را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن فراهم کرده تا با استفاده از ML Kit (کیت یادگیری ماشین)‌، ویژگی های هوش مصنوعی را به اپلیکیشن‌ها اضافه کنند. این APIها (رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن) برای توسعه‌دهندگان اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده‌اند.

توسعه‌دهندگان با استفاده از این کیت یادگیری ماشین می‌توانند قابلیت‌هایی مثل تشخیص متن و چهره، اسکن بارکد، ‌تشخیص سوژه‌ها در چشم‌انداز و غیره را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. این کیت همچنین از TensorFlow Lite که پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن در ماه نوامبر منتشر شده بود، پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید: پیش نمایش گوگل IO 2018 ؛ هرآنچه از کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل انتظار داریم


گوگل اعلام کرده است که حتی در همین مراحل اولیه، تعدادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، از ML Kit برای اضافه کردن ویژگی های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. برای مثال، اپلیکیشن Lose It که یک برنامه‌ی کمک به کاهش وزن و شمارش کالری است،‌ از ML Kit استفاده می‌کند تا ویژگی تشخیص متن را به اپلیکیشن اضافه کند. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا اطلاعات مواد مغذی را از روی محصولات اسکن کند. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند 200 نوع مختلف غذا را شناسایی کرده و اطلاعاتی را درباره‌ی آنها ارائه کند. این کار تنها با عکس گرفتن از آنها با استفاده از دوربین گوشی هوشمند انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی ویژگی ها و امکانات جدید دستیار مجازی گوگل

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر