;
coinex

معرفی اندروید پی با رابطی جدید مبتنی بر ژست های حرکتی

گوگل، اندروید پی با رابطی جدید را که مبتنی بر ژست های حرکتی و ظاهری جدید است، در رویداد Google I/O 2018  معرفی کرد.

به گزارش تکراتو، گوگل جدیدترین نسخه‌ از سیستم‌عامل محبوب اندروید را به‌صورت رسمی معرفی کرد. این سیستم عامل یک نسخه‌ی کاملا بازطراحی‌شده از سیستم‌عامل موبایل گوگل است که قابلیت‌هایی جدید و رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی مشابه آیفون ۱۰ را ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: پیش نمایش گوگل IO 2018 ؛ هرآنچه از کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل انتظار داریم


بررسی مهم ترین قابلیت های جدید اندروید پی

در ادامه به بررسی ویژگی های اندروید پی می پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

  • رابط کاربری

مهم‌ترین تغییری که در اندروید پی ایجاد شده است، اضافه‌شدن ژست‌های حرکتی به آن است. اندروید پی با رابطی جدید مبتنی بر ژست های حرکتی ، راهکاری کاملا جدید برای جابه‌جایی در محیط رابط کاربری است که مشابه iPhone X  است.

  • رابط کاربری اندروید پی

در صفحه‌ی هوم، سوایپ به سمت بالا، باعث قرار گرفتن در صفحه‌ای که شامل‌ کارت‌های مالتی‌تسکینگ است، می شود. سوایپی دیگر از آنجا، اپ دراور را ظاهر می کند و کاربر می تواند با سوایپ به سمت کنار روی نشانگر هوم، به‌سرعت بین اپ‌های اخیر جابه‌جا گردد.

  • تندرستی دیجیتال

استفاده مداوم و زیاد کاربران از تلفن های هوشمند باعث شده تا گوگل در سطح سیستمی برای مقابله با مشکلات تلفن های همراه، اقداماتی را انجام دهد. با این ویژگی جدید که ارائه شده کاربران می توانند تعداد دفعات باز کردن قفل گوشی هوشمند خود به‌صورت روزانه، زمان صرف‌شده برای هر اپلیکیشن و … را مشخص کنند. فراموش نکنید که درک رفتار دیجیتالی شما، شروعی بسیار خوب محسوب می‌شود. اندروید پی اجازه می‌دهد تا برای هر اپلیکیشن محدودیت زمانی تعیین کنید و وقتی به سطح مشخص شده رسیدید، سیستم‌عامل به شما هشدار خواهد داد.

  • هوشمندی اندروید

معرفی اندروید پی با رابطی جدید هوشمندی را نیز فراهم می کند. در این حالت چند قابلیت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن بتواند از تمام پتانسیل گوشی استفاده کند.

  • استفاده از باتری تطبیقی

با استفاده از این قابلیت ادراک نوع کاربر آزموده می شود و سیستم با تطبیق پیدا کردن با الگوی استفاده‌ی شما از گوشی، از تعداد دفعات آغاز فعالیت پردازنده، نزدیک به ۳۰ درصد می‌کاهد.

  • استفاده از روشنایی خودکار جدید

بسیاری از گوشی‌های هوشمند با توجه به محیط اطراف روشنایی نمایشگر را تنظیم می‌کنند. اما این عمل برای تمام کاربران مناسب نیست زیرا کاربران مختلف، میزان روشنایی متفاوتی را ترجیح می‌دهند. با استفاه از این قابلیت جدید امکان تنظیم دستی روشنایی در اختیار کاربر قرار می گیرد و کاربر روشنایی بهتری را تجربه خواهد کرد.

  • کاربرد اکشن‌ها

اکشن‌ها براساس الگوی کاربری پیش‌بینی می‌شوند و میان‌بری برای دسترسی به مواردی هستند که کاربر مداوم از آن‌ها استفاده می کند. مثلا وقتی هدفون را به گوشی وصل می شود، پیامی برای اجرای خودکار موسیقی به کاربر نشان داده می شود.

  • اسلایس‌ها

API جدید اسلایس به‌ توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بتوانند به قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن خود به صورت مستقیم دسترسی داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تگ و اشتب زدی I/O 2016 گوگل

    پاسخ