;
coinex

تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE به دنبال تحریم های آمریکا

علت تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE تحریم های آمریکا اعلام شده است. در ادامه همکاری کمپانی های آمریکایی نیز با این شرکت ممنوع شد.

به گزارش تکراتو، به دنبال تحریم های آمریکا، تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE  اتفاق افتاد. این امر باعث شد تا این شرکت با چالش هایی رو به رو شود. به منظور حفظ موجودیت این کمپانی، مقامات طی بیانیه ای توقف کلیه فعالیت های عملیاتی این شرکت را اعلام کردند.


بیشتر بخوانید: درخواست کمپانی ZTE برای تعلیق تحریم های آمریکا علیه آنها


تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE به دنبال تحریم ها

این بیانیه به معنای پایان کار موبایل ساز چینی نیست و آنها به اندازه ای پول نقد در حساب های خود دارند تا بتوانند در این دوره شرکت را از خطر فروپاشی حفظ کنند. در این بیانیه همچنین اعلام شد که این کمپانی با مقامات دولتی آمریکا برای حل و فصل موضوعات و منصرف کردن آنها ادامه خواهد داد. البته باید گفت که تحریم صورت گرفته فقط به معنای ممنوعیت ورود محصولات این کمپانی به بازار ایالات متحده نیست، بلکه هیچ کدام از برندهای آمریکایی هم حق همکاری با ZTE را ندارند.


بیشتر بخوانید: تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای اعتراض چین را به دنبال داشت


این کمپانی همچنین اجازه استفاده از چیپ های تولیدی برندهایی چون کوالکام و Dolby را در محصولات خود از دست داده و به نظر می رسد که دیگر نتواند حتی از سیستم عامل اندروید روی محصولات خود استفاده کند.

لازم به ذکر است که به جای کوالکوم، چیپ ساز تایوانی یعنی مدیاتک اجازه یافته تا چیپ های مورد نیاز موبایل های ZTE  را تامین کند.

داستان تحریم کمپانی ZTE چیست؟

تحریم این شرکت از یک سال پیش آغاز شد. وزارت خزانه داری آمریکا چینی ها را متهم به همکاری غیر قانونی با دو کشور ایران و کره شمالی کرد. حال پس از گذشت حدود یک سال و عدم پایبندی ZTE به شروط مطرح شده از جمله اخراج بیش از ۳۵ کارمند عالی رتبه کمپانی که در معملات غیر قانونی این شرکت با کشورهای مذکور دخالت داشته اند، تحریم های دولت ایالات متحده به مرحله اجرا درآمدند. البته این کمپانی مذاکراتی نیز انجام داده ولی به نظر می رسد که مورد قبول قرار نگرفته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

چین برای عدم وابستگی به آمریکا به فکر تولید چیپست های پیشرفته است

.

منبع: gsmarena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر