;
coinex

توسعه ارز دیجیتالی فیس بوک و امکان پرداخت های الکترونیکی

تب توسعه پول مجازی به فیسبوک هم رسید. ارز دیجیتالی فیس بوک قرار است به زودی رونمایی شود تا امکان پرداخت های الکترونیکی برای کاربران فراهم گردد.

به گزارش تکراتو، چند روز پیش فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد بخش ویژه‌ی تحقیق و توسعه بلاکچین را راه ندازی کند. اکنون براساس اطلاعات موجود علاوه بر بخش بلاکچین، ارز دیجیتالی فیس بوک هم قرار است به زودی رونمایی شود.


بیشتر بخوانید: هدف فیسبوک از تاسیس بخش بلاکچین چه می تواند باشد؟


فیس بوک و توسعه بلاکچین

فیس بوک نیز مانند بسیاری از کمپانی های دیگر قصد دارد از قدرت نفوذ فناوری بلاک چین در میان افراد و کاربران بهره بگیرد. سخنگوی فیسبوک در این مورد اعلام کرد که تیم جدید کوچکی در حال پیگیری کاربردهای مختلف فناوری بلاکچین هستند. به نظر می رسد که فیسبوک مطالعه روی بلاک چین را از حدود یک سال قبل آغاز کرده باشد.

بلاکچین در واقع یک سیستم نگه داری اطلاعات غیر متمرکز است که می تواند بسیاری از مشکلات فعلی پلتفرم های فیسبوک را حل کند. از جمله این بخش ها می توان به بخش فروش تبلیغات و احراز هویت اشاره کرد. البته بلاک چین برای توسعه ارز مجازی هم مهم است و از طریق آن امکان نقل و انتقال توکن های دیجیتالی امکان پذیر است.

هدف از توسعه‌ی ارز دیجیتالی فیس بوک

اطلاعاتی که اکنون در مورد ارز دیجیتالی فیس بوک منتشر شده کامل نیست ولی باید گفت که هدف فیس بوک از این تصمیم تمرکز بر تسهیل پرداخت ها روی پلتفرم این شبکه اجتماعی با استفاده از رمزپول ها است.  فیسبوک فعلا طرحی برای عرضه اولیه سکه رمزپول خود ندارد.

با توجه به تعداد بالای کاربران فیسبوک به نظر می رسد این تصمیم در صورت تحقق، باعث ایجاد یک تغییر چشمگیر در زمینه خرید و فروش محصولات در پلتفرم های این شبکه اجتماعی شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnbc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر