;
coinex

جلوگیری از انتشار بدافزار در گوگل پلی با یادگیری ماشینی

انتشار بدافزار در گوگل پلی با رنگ و لعابی جدید همراه شده است. کمپانی امنیتی سیمنتک از کشف این بدافزارها در گوگل پلی خبر داده است.

به گزارش تکراتو، این بدافزارهایی که اکنون در گوگل پلی منتشر شده اند، بدافزارهایی قدیمی هستند که قبلا از این مارکت حذف شده بودند، اما با نام، آیکون و توسعه دهنده جدید برگشته اند. این بدافزارها همچنین توانسته اند خود را در قالب اپلیکیشن های منتخب گوگل جا بزنند.

انتشار بدافزار در گوگل پلی

اپلیکیشن های مورد بحث که با موفقیت از سدهای امنیتی پلی استور عبور کرده اند در رده بدافزارهای Android.Reputation  قرار می گیرند که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ مشاهده شدند. این اپلیکیشن ها پس از دریافت مجوز مدیریت از کاربر، پنهان شده و رفتارهای مخرب خود را شروع می کنند.

انتشار بدافزار در گوگل پلی باعث شده تا کاربران اپ هایی مخرب دانلود کنند. این اپ ها از غیرفعال شدن توسط کاربر جلوگیری می کنند و برای کسب درآمد سعی می کنند تا کاربر را به صفحات جعلی هدایت و شروع به نمایش تبلیغات کنند.

سرقت اطلاعات شخصی و فروش آنها می تواند به مرور زمان سود سرشاری را نصیب توسعه دهندگان این بدافزارها کند، اما این افراد بیشتر بر روی نمایش تبلیغات و دریافت سود کمتر اما با سرعت بالاتر تمرکز کرده اند.

جلوگیری از انتشار بدافزار با یادگیری ماشینی

این بدافزارها علی رغم اینکه آزار دهنده هستند، خطر سرقت اطلاعات را به همراه ندارند. اما با این وجود سیمانتک باز هم به کاربران هشدار داده تا نسبت به دانلود محتوا از سایت های متفرقه حساس باشند و علی رغم برخی  ضعف های امنیتی اپ ها را از پلی استور دانلود کنند.

البته سازوکار بدافزارهای Android.Reputation.1 نسبت به سال های گذشته زیاد تغییر نکرده است و فقط از نظر ظاهر دچار تغییر شده اند که آنتی ویروس هایی از قبیل Lookout  یا سیمنتک قادر به شناسایی و حذف آنها هستند.

بر اساس داده های منتشر شده توسط گوگل، تعداد بدافزارهای شناسایی شده در پلی استور طی سال ۲۰۱۷ با افزایش ۷۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن به  ۷۰۰ هزار مورد رسیده است. این کمپانی برای محدود کردن میزان تاثیر بدافزارها روی دیوایس های اندرویدی در حال توسعه راهکارهای مبتنی بر یادگیری ماشینی است.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر