;
coinex

راه اندازی دولت هوشمند تا سال 1400 ؛ ارائه خدمات به صورت الکترونیک

معاون وزیر ارتباطات به آغاز اجرای فاز اول پروژه دولت موبایل اشاره کرد و اعلام نمود که راه اندازی دولت هوشمند تا سال 1400 امکان پذیر است.

به گزارش تکراتو، رسول سرائیان در مراسم بهره برداری از فاز اول پروژه دولت موبایل، اعلام کرده است که بیش از ۵۰ میلیون کاربر در کشور از خدمات نسل سوم و چهارم موبایل استفاده می کنند.

وی اعلام نمود که پروژه دولت موبایل با ارائه ۵۵ سرویس دولتی در بستر موبایل از هم اکنون در اختیار عموم خواهد بود و ادامه داد که یکی از خواسته های رئیس جمهور در این راستا، عدم حضور مردم در ادارات است تا هم دسترسی آسان باشد و هم فساد اداری کاهش یابد. بنابراین خدمات دولتی از این پس به صورت شبانه روزی و در ۷ روز هفته در دسترس مردم خواهد بود.

راه اندازی دولت هوشمند تا سال 1400

معاون وزیر ارتباطات به نقشه راه دولت اشاره کرد و اعلام نمود که پس از بهره برداری از دولت الکترونیک و دولت همراه، راه اندازی دولت هوشمند هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سرائیان، حفظ محیط زیست، حقوق شهروندی، تولید داخلی و ایجاد بهره وری را از جمله دستاوردهای کلان دولت همراه عنوان کرد و ادامه داد که در این پلتفرم بومی، سه بستر کد دستوری (یو اس اس دی)، برای خدمات ساده، اپلیکیشن برای خدمات پیچیده و اس ام اس برای خدمات تعاملی دستگاه های دولتی، پیش بینی شده است.

به گفته‌ی وی زیرساخت تبادل داده ها بین دستگاه های دولتی فراهم شده و خدمات جدید قرار است به سرعت روی این پلتفرم قرار گیرد تا همگان قادر به استفاده و دسترسی به این خدمات باشند.

نحوه دسترسی به اپلیکیشن دولت موبایل

سرائیان تصریح کرد که اپلیکیشن دولت موبایل هم اکنون برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس توسعه داده شده و کاربران می توانند از طریق بازارهای اندرویدی در کشور این اپلیکیشن را دانلود کنند. به علاوه کاربران می توانند از طریق کد دستوری*4#  و یا تماس با شماره ۴۰۴۰ خدمات دولت موبایل را دریافت کنند.

وی پروژه دولت همراه را مصوبه دی ماه سال ۹۵ هیئت وزیران اعلام کرد و افزود که برنامه اصلی آنها در تحول دولت همراه، دستیابی به داده باز دولتی (اوپن دیتا) بوده که امید است فاز نخست آن امسال اجرایی شود.

سرائیان تحلیل داده های رفتاری کاربران را گام دوم برای راه اندازی دولت هوشمند دانست و ادامه داد که با اجرای این پروژه نیازمندی های عمومی مردم از جمله امور بهداشتی، خدماتی، نوبت ثبت نام و واکسن با آلارم های مختلف به مردم اطلاع رسانی می گردد.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر