;
coinex

فیلم مرز علی عباسی کارگردان ایرانی جایزه فستیوال فیلم کن 2018 را به خود اختصاص داد

فیلم مرز (Border) دومین ساخته علی عباسی ، کارگردان ایرانی سوئدی مقیم دانمارک موفق به کسب جایزه در هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن شد.

علی عباسی کارگردان ایرانی که دو سال پیش با فیلم شلی (Shelley) نظر بسیاری را در جشنواره فیلم برلین به خود جلب کرده بود، در کن نیز خوش درخشید و جایزه بهترین فیلم در بخش نوعی نگاه (UN Certain Regards) را به خود اختصاص داد. فیلم مرز (با نام اصلی Gräns ) که در ژانر درام‌های ترسناک قرار گرفته و با داستانی خاص یکی از متفاوت‌ترین روایت‌ها در سینمای جهان به حساب می‌آید، پس از اولین اکران در جشنواره کن 2018 به عقیده بسیاری از منتقدین، شانس اول کسب این جایزه به حساب می‌آمد و در نهایت موفق به کسب آن گردید.

علی عباسی مرادی ( Ali Abbasi Moradi ) که از فارغ التحصیلان سازمان ملی استعدادهای درخشان ایران (سمپاد) به حساب می‌آید، نزدیک به دو دهه است که در کشورهای اسکاندیناوی اقامت داشته و تحصیلات سینمایی خود را در آنجا ادامه داده است. اصغر فرهادی و جعفر پناهی نیز در بخش مسابقه بهترین فیلم جشنواره کن 2018 حضور داشته اما شانس بالایی برای کسب این جایزه ندارند.

با تکراتو همراه باشید تا به زودی طی یک مصاحبه اختصاصی، به گفتگو با این کارگردان جوان ایرانی-سوئدی-دانمارکی موفق بپردازیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر