;
coinex

جنگ هوش مصنوعی و سرطان ؛ تشخیص سرطان با هوش مصنوعی

علم هوش مصنوعی در آینده به تشخیص سرطان کمک می کند. دولت انگلیس قصد دارد با سرمایه گذاری سنگین، در این راه قدم بردارد.

به گزارش تکراتو، فناوری هوش مصنوعی می تواند با بیماری های خطرناکی همچون سرطان مقابله کند. نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد با هوش مصنوعی به تشخیص سرطان بپردازد تا این بیماری در افراد زودتر تشخیص داده شود.


بیشتر بخوانید: سرطان اولین عامل مرگ و میر در ایران تا ۱۵ سال دیگر!


تشخیص سرطان با هوش مصنوعی

نخست وزیر انگلیس به سرمایه گذاری چندمیلیون پوندی برای گسترش تحقیقات حوزه هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان خواهد پرداخت. وی امید دارد از این طریق تشخیص و شناسایی افراد مبتلا به بیماری سرطان در همان مراحل اولیه امکان پذیر باشد.

هوش مصنوعی علمی است که می تواند مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان را کاهش داد. بر اساس بررسی های انجام شده تا سال ۲۰۳۳، سالانه بیش از ۲۲ هزار نفر به علت ابتلا به سرطان جان خود را در انگلیس از دست خواهند داد. در صورت استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی سریع افراد مبتلا به سرطان می توان عمر این افراد را حداقل تا ۵ سال افزایش داد.

البته برای استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان یکی از ملزومات، جمع آوری اطلاعات ژنتیکی و پزشکی میلیونها انگلیسی است که در اینجا حفظ امنیت و حریم شخصی نیز از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است. به نظر می رسد که بعضی افراد به دلایل اخلاقی و امنیتی با این طرح مخالفت کنند.

 

بیتشر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر