;
coinex

تراگراف؛ همکاری فیسبوک و کوالکام برای ارائه اینترنت پرسرعت

دو کمپانی فیسبوک و کوالکام در یک بیانیه‌ی مشترک از طرحی برای ارائه اینترنت پرسرعت در قالب فناوری تراگراف خبر دادند.

به گزارش تکراتو، تراگراف یک سیستم تجربی و بدون سیم است که فیسبوک در حال حاضر از آن استفاده می کند. فیس بوک اعلام کرده که این سیستم می تواند با هزینه ای به مراتب کمتر از فیبر نوری، به سرعت چند گیگابیت بر ثانیه در مناطق پرجمعیت شهری دست یابد.

ارائه اینترنت پرسرعت توسط فیسبوک و کوالکام

فیسبوک این پروژه را سیستم بی سیم چند گرهی نیز نامیده و اعلام کرده که این سیستم به کاربران اجازه اتصال به شبکه‌ای با سرعت بالا را می دهد. در صورتی که چیپ های کوالکام در فناوری تراگراف ادغام شوند، می توان جعبه های 60 گیگاهرتزی کوچکی را در بخش های مختلف شهر نصب کرد تا به عنوان اکسس پوینت برای اینترنت مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از سخنگویان کوالکام ارائه اینترنت پرسرعت از طریق سیستم تراگراف را، راه حلی برای مناطق شهری و روستایی مجهز به وای فای توصیف کرد. به گفته وی قرار است تست های عملی این پروژه از سال آینده شروع شوند اما از زمان راه اندازی آن فعلا اطلاعاتی ارائه نشده است.

یکی دیگر از مسئولان کوالکام درباره مزایای این پروژه اعلام کرد که:

معماری TDMA و کنترلر ابری تراگراف در کنار راهکار های ما و فناوری های کاهش تداخل، می توانند اینترنت گیگابایتی را به ارمغان بیاورند.

کوالکام همچنین از تولید چیپ های کوچک 5G برای تولید کنندگان موبایل و اپراتورها خبر داد ولی از شرکای خود نام نبرد اما با توجه به شایعات قبلی، ردپای نوکیا و سامسونگ در این میان دیده می شود. نمونه های اولیه از این چیپست طی سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار گرفت.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر