;
coinex

ثبت 210 میلیون کلاهبرداری سایبری در چهار ماه اول سال جاری میلادی

210 میلیون کلاهبرداری سایبری در 4 ماه ابتدای سال جاری میلادی ثبت شده است. جرایم کلاهبرداری‌ ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته اند.

به گزارش تکراتو، مرکز  threadmetrix که یک شرکت پیشگیری از کلاهبرداری است، بیش از ۱.۴ میلیارد هویت دیجیتال ناشناس پیدا کرده است و روزانه ۱۱۰ میلیون نسخه تصدیق شده را به دست می‌آورد.

البته شاید این اطلاعات نشان‌دهنده حملات بیشتر به کانال‌های موبایل و استفاده از روبات‌ها جهت تست کردن گواهینامه‌های به سرقت رفته باشد. با توجه به گزارش جرایم سایبری در سال ۲۰۱۸، حملات انجام شده بر روی حساب‌های تلفن همراه از ابتدای سال ۲۰۱۷، حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. علت این است که بیش از نیمی از کل حساب‌های کاربری ایجاد شده در حال حاضر بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


ثبت 210 میلیون کلاهبرداری سایبری

فعالیت‌های روبات ها در بخش تجارت الکترونیک، موجب بروز ۸۲۰ میلیون حمله شده است. همچنین ثبت حساب‌های مخرب جدید در سال جاری بیش از ۳۰ درصد در این بخش افزایش یافته زیرا مهاجمان از مزیت نسبتا ضعیف ضد جعل بهره‌مند شده و از فروشندگان آنلاین برای تست اعتبارات دزدیده شده استفاده کرده اند.

وانیتا پاندی، معاون رییس استراتژی در شرکت ThreatMetrix  اعلام نمود که میلیاردها کاربر آنلاین، حجم وسیعی از داده‌ها را تولید می‌کنند که این متاسفانه برای مجرمان سایبری سرقت و کسب درآمد از هر مکانی در جهان را بسیار آسان‌تر می‌کند.

به گفته وی، داده‌های سرقت شده یک ماسک جعلی به جرایم سایبری می‌دهند، زیرا آن‌ها از هویت‌های سرقتی برای باز کردن حساب‌های جدید، اخذ حساب‌های کاربری قانونی یا انجام معاملات جعلی استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش های منتشر شده از لحاظ جغرافیایی، آمریکای جنوبی یک چالش جدید در حوزه اقدامات متقلبانه است. البته در این بین برزیل هم به جمع پنج منبع بزرگ جهانی حملات کلاهبردانه پیوسته است. کلاهبرداران در این کشورها به دنبال حمله به کشورهای همسایه، ایالات متحده و انگلیس هستند.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر