;
coinex

ویژگی‌های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس در یک نگاه

گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس (HTC U12 Plus) روز گذشته با ویژگی‌های جدید و جالب رسما رونمایی شد. این پرچمدار،‌ بهترین گوشی HTC در سال 2018 به شمار می‌رود.

اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که نسخه‌ی پلاس، تنها مدلی است که راه‌اندازی می‌شود که هیچ گوشی دیگری در این رده معرفی نخواهد شد. همین مساله نشان می‌دهد که اچ تی سی یو 12 پلاس اهمیت بالایی برای کمپانی سازنده دارد. این پرچمدار با ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های دوربین فوق‌العاده همراه شده است؛ درواقع دوربین این گوشی هوشمند توانست رتبه‌ی دوم را در رده‌بندی DxOMark به خود اختصاص دهد و پس از هواوی پی 20 پرو،‌ به عنوان دومین گوشی با بهترین دوربین انتخاب شود.


بیشتر بخوانید: دوربین اچ تی سی یو ۱۲ پلاس رتبه‌ی دوم را در فهرست DxOMark کسب کرد


چه چیزی اچ تی سی یو 12 پلاس را متمایز می‌کند؟ در ادامه قصد داریم ویژگی‌های این گوشی هوشمند پرچمدار را معرفی کنیم؛ با تکراتو همراه شوید:

ویژگی‌های اچ تی سی یو 12 پلاس

1. اج سنس 2؛ قابلیت‌های پیشرفته‌ی بیشتر

1. اج سنس 2؛ قابلیت‌های پیشرفته‌ی بیشتر

قابلیت اج سنس سال گذشته همراه با گوشی اچ تی سی یو 11 معرفی شد. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد با فشار دادن فریم یا لبه‌‌های حساس به فشار دستگاه، به شورتکات‌ها یا برنامه‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. بسیاری از افراد در آن زمان، از این ویژگی استقبال نکردند؛ اما به مرور زمان، به کارایی واقعی و عملکرد آن پی بردند، تا جایی که گوگل نیز تصمیم گرفت در گوشی‌های سری پیکسل 2 از این ویژگی استفاده کند. حال کمپانی اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته تا قابلیت‌های اج سنس را از فشار دادن لبه‌ها فراتر ببرد. کاربران در اج سنس 2 می‌توانند با دو بار ضربه زدن روی لبه‌ی گوشی، عملکرد مورد نظر خود را اجرا کنند. جالب اینجاست که دستگاه دستخیص می‌دهد که به کدام لبه ضربه زده‌اید و تنظیمات را مطابق با آن اجرا می‌کند. این قابلیت همچنین می‌تواند میزان فشار و مدت زمان آن را شناسایی کند. این ویژگی‌ها با قابلیت شخصی‌سازی همراه هستند و برخلاف دکمه‌های گوشی‌های گلکسی که تنها به یک عملکرد اختصاص دارند،‌ می‌توان هر برنامه‌ی مورد نظر را با آنها اجرا کرد. علاوه بر این، ویژگی‌های نامبرده با اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز سازگاری دارند و تنها به برنامه‌های اختصاصی اچ‌تی‌سی محدود نیستند. برای مثال، یک فشار اندک در اپلیکیشن گوگل مپ، روی نقشه زوم می‌کند و دیگر نیازی به دوبار ضربه روی نمایشگر نیست.

2. دوربین‌های دوگانه با مود پرتره

2. دوربین‌های دوگانه با مود پرتره

اچ تی سی یو 12 پلاس در پنل پشتی خود به ماژول دوربین دوگانه مجهز شده است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی زاویه گسترده و یک دوربین 16 مگاپیکسلی تله فوتو با پشتیبانی از زوم اپتیکال 2x،‌ تنظیمات دوربین را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که تنها لنز اصلی از قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. اما این تنظیمات جدید چه عملکردی دارند؟ دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس به مود پرتره مجهز شده است؛ کاربر با فعال کردن این مود می‌تواند تصویر پس‌زمینه را تار کند تا سوژه‌ی اصلی، واضح‌تر به نظر برسد و تصویری شبیه به دوربین‌های DSLR را ثبت کند.

این دوربین به فوکوس خودکار لیزری و قابلیت تشخیص فاز مجهز شده است. افزایش سرعت فوکوس و پیشرفت آن از دیگر ویژگی‌های این دوربین به شمار می‌رود. دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس می‌تواند ویژگی‌های زیادی را به کاربران خود ارائه کند که از جمله‌ی آنها می‌توان به ضبط ویدیو با کیفیت 4K، عملکرد زوم خودکار روان و زوم سونیک اشاره کرد که با استفاده از چهار میکروفون داخلی انجام می‌شود تا بتواند دقیقا روی قسمتی از ویدیو که انتخاب کرده‌ و زوم کرده‌اید، متمرکز شود.


بیشتر بخوانید: خلاصه‌ای از مشخصات اچ تی سی یو ۱۲ پلاس


3. ابعاد بهتر

3. ابعاد بهتر

اچ تی سی یو 11 که سال گذشته راه‌اندازی شد، کاملا زیبا و مد روز طراحی شده بود؛ اما اندازه‌ی بزرگی داشت. کمپانی اچ‌تی‌سی در طراحی یو 12 پلاس از صفحه نمایش باریک‌تر با نسبت ابعاد 2:1 استفاده کرده و حاشیه‌ها در لبه‌ی بالایی، پایینی و لبه‌ها، ‌کوچک‌تر هستند. بنابراین، نگه داشتن دستگاه با یک دست، کار آسا‌نی است. این طراحی ابعاد باعث شده که یو 12 پلاس بهتر در جیب قرار بگیرد و در مجموع، راحت‌تر باشد. اندازه‌ی بهینه‌ی اچ تی سی یو 12 پلاس ، یکی از بهترین بهینه‌سازی‌های شرکت اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود.

4. کیفیت صدای پیشرفته

4. کیفیت صدای پیشرفته

کمپانی اچ‌تی‌سی به تلاش‌های پیشرو خود در زمینه‌ی کیفیت صدای گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی BoomSound شهرت دارد. این تلاش‌ها در اچ تی سی یو 12 پلاس به بالاترین حد خود رسیده است؛ این موبایل از دو اسپیکر مجزا برخوردار است که یکی از آنها برای ایجاد صداهایی با فرکانس بالا و دیگری برای صدای کامل‌تر در نظر گرفته‌ شده‌اند. یو 12 پلاس از جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری برخوردار نیست؛ اما با خرید این موبایل از یک هدفون یو‌اس‌بی نوع سی USonic برخوردار خواهید شد که همراه با دستگاه به فروش می‌رسد.

5. نسخه‌ی نیمه شفاف

5. نسخه‌ی نیمه شفاف

سبک طراحی اچ‌تی‌سی از سایر گوشی‌های بازار متمایز است و همیشه دستگاه‌های زیبایی را به بازار عرضه می‌کند. اچ‌تی‌سی در طراحی این گوشی هوشمند، سبک طراحی «سطح مایع» را به سطح بالاتری ارتقا داده است. یو 12 پلاس در سه تنوع رنگی مشکی، آبی نیمه شفاف و قرمز تولید شده است. نسخه‌ی آبی نیمه شفاف، طراحی زیبا و متفاوتی دارد که سخت‌افزارهای داخلی دستگاه را به نمایش می‌گذارد.

6. مجهز شدن به تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845

6. مجهز شدن به تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845

اچ تی سی یو 12 پلاس از سیستم روی تراشه‌ی اسنپدراگون 845 برخوردار شده است. این قوی‌ترین تراشه‌ای است که در حال حاضر برای گوشی‌های اندرویدی تولید می‌شود. این تراشه همراه با رم 6 گیگابایتی و دو مدل حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این میزان حافظه با نصب میکرو اس دی کارت افزایش می‌یابد.

7. صفحه نمایش ال‌سی‌دی با نسبت 2:1

7. صفحه نمایش ال‌سی‌دی با نسبت 2:1

اچ تی سی یو 12 پلاس با پنل نمایشگر ال‌سی‌دی همراه است، نه آمولد. صفحه‌ نمایش‌های آمولد به دلیل نمایش بهتر و عمیق‌تر رنگ مشکی، کنتراست بهتر و دقت رنگ بالاتر، در گوشی‌های پرچمدار تعبیه می‌شوند. اما این صفحه نمایش‌ها با مشکلاتی مواجه هستند. اچ‌تی‌سی برای جلوگیری از این مشکلات، به پنل‌های ال‌سی‌دی اکتفا کرده است. کاربران با این پنل‌ها در درازمدت با مشکل روبرو نخواهند شد؛ چراکه این تکنولوژی، اثبات شده و کارآزموده است. علاوه بر این، اچ‌تی‌سی با ارائه‌ی مود‌های متنوع رنگ، کیفیت رنگ بهتری را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که به رنگ‌های اشباع شده علاقه دارند.


بیشتر بخوانید: اچ تی سی یو ۱۲ پلاس با نمایشگر ۶ اینچی و بدنه‌ی شفاف رسما رونمایی شد


8. مقاومت در برابر آب

8. مقاومت در برابر آب

اچ تی سی یو 12 پلاس از امتیاز IP68 برخوردار شده که گوشی را در برابر نفوذ آب کاملا ایمن می‌کند. البته فراموش نکنید که نباید گوشی خیس را بلافاصله به شارژر متصل کنید؛ بلکه باید منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.

9. قابلیت شارژ سریع، اما بدون شارژ وایرلس

9. قابلیت شارژ سریع، اما بدون شارژ وایرلس

یکی از چیزهایی که شاید برای کاربران خوشایند نباشد، عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس یا بی‌سیم است. این گوشی علیرغم بدنه‌ی شیشه‌ای، به شارژ بی‌سیم مجهز نیست. اچ‌تی‌سی اعتقاد دارد که سرعت شارژ وایرلس به اندازه‌ای نیست که عملکرد بالایی داشته باشد؛ علاوه بر این، کاربر باید گوشی را روی یک پنل یا پد مخصوص قرار دهد که اصلا خوشایند نیست؛ چراکه ممکن است دستگاه از روی پد، بلغزد و به زمین بیفتد. این شرکت ترجیح می‌دهد تکنولوژی شارژ سریع را به سطح بالاتری ارتقا دهد و این ویژگی را در گوشی پرچمدار جدید خود قرار داده است. نظرسنجی‌‌های مختلف نشان داده‌اند که کاربران، قابلیت شارژ سریع را به شارژ بی‌سیم ترجیح می‌دهند. لازم به ذکر است که شارژ سریع در یو 12 پلاس از طریق پورت یو‌اس‌بی نوع سی امکان‌پذیر می‌شود و از استانداردهای QuickCharge 3 و QuickCharge 4 پشتیبانی می‌کند.

10. اسکنر اثرانگشت و تشخیص چهره

10. اسکنر اثرانگشت و تشخیص چهره

ویژگی امنیتی اسکنر اثرانگشت در پنل پشتی دستگاه و در محل مناسبی تعبیه شده است؛ این اسکنر دقیقا پایین‌تر از ماژول دوربین قرار دارد. اما اگر به ویژگی‌های جدید علاقه دارید، می‌توانید قابلیت تشخیص چهره را فعال کنید تا قفل دستگاه به سرعت باز شود. فراموش نکنید که می‌توانید هر دو قابلیت را فعال کنید و عملکرد یکی از آنها، به دیگری وابسته نیست.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر