;
coinex

مقایسه ال‌جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس [تماشا کنید]

در این مطلب، ویدیوی مقایسه ال‌جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس را برای شما آماده کرده‌ایم، توصیه می‌کنیم در ادامه حتما با تکراتو همراه باشید و این رقابت جذاب را تماشا کنید.

پیش از شروع مقایسه ال جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس باید اشاره کنیم که رقابت دو تولیدکننده‌ی قدرتمند کره‌ای گوشی‌های هوشمند یعنی سامسونگ و ال‌جی در سال‌های اخیر همیشه جذاب بوده است. البته در این مدت، معمولا پرچمداران سامسونگ پیروز رقابت بوده و موفق شده‌اند تا فروش پرچمداران ال‌جی را تحت تاثیر خود قرار دهند.

مقایسه ال جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در زمینه‌ی طراحی و ساخت تفاوت چندانی میان این دو محصول به چشم نمی‌خورد و البته نسبت به پرچمداران سال گذشته‌ی همین شرکت‌ها نیز تغییرات عمده‌ای مشاهده نمی‌شود. گلکسی اس 9 پلاس بسیار شبیه به گلکسی اس 8 پلاس است و ال‌جی جی 7 تین‌کیو بسیار شبیه به ال‌جی وی 30 به نظر می‌رسد. بدنه‌ی هر دو دستگاه از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده‌اند و نسبت به نفوذ آب و گرد و غبار، مقاوت یکسانی دارند.

مقایسه ال‌جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

مهم‌ترین تفاوت طراحی در این دو پرچمدار را می‌توان در نمایشگر آن‌ها دید؛ جایی که سامسونگ از یک نمایشگر AMOLED کم حاشیه با لبه‌های خمیده برای گلکسی اس 9 پلاس استفاده کرده و ال‌جی یک نمایشگر LCD کم حاشیه همراه با بریدگی ناچ را در جی 7 تین‌کیو بکار گرفته است.

نکته‌ی حایز اهمیت دیگر به تفاوت در ابعاد این دو محصول برمی‌گردد. ال جی جی 7 کمی کوچک‌تر و کم قطرتر از گلکسی اس 9 پلاس بوده و در نتیجه 27 گرم سبک‌تر از پرچمدار سامسونگ است. در مجموع جی 7 دستگاه فشرده‌تری به نظر می‌رسد.

بد نیست بدانید، با وجود اینکه سایز نمایشگر این دو محصول بسیار نزدیک به یکدیگر است، اما نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی گلکسی اس 9 پلاس 1.6 درصد بیشتر از ال‌جی جی 7 تین‌کیو است و دلیل این برتری چیزی نیست جز استفاده از بریدگی ناچ در پرچمدار ال‌جی

هرچند که می‌توان از طریق گزینه‌های نرم‌افزاری این بریدگی را از دید محو کرد، اما در مجموع، نحوه‌ی مواجه شما با ناچ کاملا سلیقه‌ای است. در  نهایت، همان‌طور که در ویدیوی مقایسه ال‌جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس خواهید دید، هر دو محصول نمایشگرهای بسیار باکیفیت و با روشنایی بالا دارند.


بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus)


رزولوشن نمایشگر جی 7 تین‌کیو 3120×1440 پبکسل بوده که چگالی تصویر 564 پیکسل در هر اینچ را به کاربران ارائه می‌کند. در مقابل گلکسی اس 9 پلاس دارای رزولوشن 2960×1440 بوده که خروجی آن تراکم پیکسلی 529 پیکسل در هر اینچ است. این اعداد نشان می‌دهند که پرچمدار ال‌جی در این بخش برتری کوچکی دارد.

مقایسه ال‌جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

اکنون نوبت به مقایسه سخت‌افزار در این دو گوشی پرچمدار است، قلب تپنده‌ی گلکسی اس 9 پلاس در دو نسخه عرضه می‌شود یکی چیپست اسنپدارگون 845 و یک نسخه با چیپست اگزینوس 9810 سامسونگ و در مقابل ال‌جی جی 7 تین‌کیو با پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 روانه‌ی بازار خواهد شد. حافظه‌ی رم پرچمدار سامسونگ 6 گیگابایت بوده ولی حافظه‌ی رم پرچمدار ال‌جی 4 گیگابایت است، هرچند که گفته شده یک نسخه‌ جی 7 تین‌کیو با رم 6 گیگابایتی نیز در برخی کشورها عرضه خواهد شد.

حافظه‌ی داخلی گلکسی اس 9 پلاس در سه نسخه 64 ، 128 و 256 گیگابایتی به فروش می‌رسد، ولی جی 7 تین‌کیو تنها یک نسخه‌ی 64 گیگابایتی دارد، البته ال‌جی وعده داده که یک نسخه 128 گیگابایتی از این محصول نیز در برخی کشورها عرضه خواهد شد. خوشبختانه هردوی این محصولات از کارت حافظه‌ی اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه دوربین ال‌جی جی 7 تین‌کیو با دوربین گلکسی اس 9 پلاس

دوربین دوگانه‌ی اصلی گلکسی اس 9 پلاس از دو لنز 12 مگاپیکسلی که هر دو به تثبیت کننده‌ی نوری تصاویر مجهز هستند، تشکیل شده است. لنز اصلی به تکنولوژی دیافراگم دوگانه مجهز بوده و با توجه به شرایط نوری می‌توانید اندازه دیافراگم آن را بر روی f/1.5 یا f/2.4 تنظیم کنید و لنز دوم از نوع تله با روزنه f/2.4 است.

در مقابل دوربین دوگانه‌ی ال‌جی جی 7 تین‌کیو از دو لنز 16 مگاپیکسلی ساخته شده، لنز اصلی دارای f/1.6 و لنز دوم از نوع فوق عریض اختصاصی با f/1.9 است، ضمنا ال‌جی اشاره‌ای نداشته که آیا این دوربین‌ها به تثبیت کننده‌ی نوری مجهز هستند یا خیر. هر دو محصول دارای عکاسی حالت پرتره بوده، اما جی 7 تین‌کیو دارای یک حالت عکاسی با هوش مصنوعی نیز هست، چیزی شبیه به آن‌چه پیش از این در پرچمداران هواوی شاهد بودیم.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی در سال ۲۰۱۸ متعلق به کدام موبایل‌ است؟


در بخش فیلمبرداری گلکسی اس 9 پلاس دارای فیلمبرداری حالت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است و علاوه بر این به قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه در رزولوشن 720p نیز مجهز است. اما ال‌جی جی 7 تین‌کیو تنها از فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که با توجه به پردازنده‌ی این دستگاه کمی عجیب بوده و احتمالا در به‌روزرسانی‌های آتی این قابلیت نیز به پرچمدار ال‌جی افزوده خواهد شد، اما خبری از فیلمبرداری فوق آهسته در این دستگاه نیست.

دوربین سلفی پرچمدار سامسونگ یک دوربین 8 مگاپیسکلی با اندازه‌ی دیافراگم f/1.7 است و در مقابل جی 7 تین‌کیو از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با f/1.9 برای عکاسی سلفی بهره می‌برد. به علاوه اینکه دوربین جلویی هردو دستگاه قابلیت عکاسی با افکت بوکه را نیز دارند، اما پرچمدار ال‌جی تنها دستگاهی است که پس از عکاسی پرتره با دوربین سلفی نیز می‌توانید میزان تار بودن پس زمینه را تغییر دهید و گلکسی اس 9 پلاس از این ویژگی روی دوربین جلویی خود بی‌بهره است.

مقایسه ال‌جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در بخش نرم‌افزار اما هر دو دستگاه از اندروید 8 اوریو به صورت پیش‌فرض بهره می‌برند و تنها تفاوت مربوط به رابط کاربری این دو شرکت است و اینکه سلیقه‌ی شما کدام را بیشتر می‌پسندد.

خوشبختانه هردوی این محصولات همچنان جک دوست داشتنی 3.5 میلی‌متری هدفون را حفظ کرده‌اند اما پرچمدار جدید ال‌جی از مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) چهارگانه‌ی های-فای، که پیش از این تنها در گوشی‌های هوشمند سری V این شرکت بکار می‌رفت، نیز بهره می‌برد تا صدای با کیفیت‌تری از هدفون این محصول به گوش کاربران برسد. در بخش اسپیکر هر کدام از این دو دستگاه استراتژی متفاوتی دارند، گلکسی اس 9 پلاس از یک اسپیکر استریو که توسط کمپانی AKG تنظیم شده‌اند بهره می‌برد و در مقابل ال‌جی جی 7 تین‌کیو از یک اسپیکر مجهز به بوم باکس برای پخش صدا استفاده می‌کند. خروجی صدای هر دو محصول گوش نواز و بلند است و رقابت نزدیکی با یکدیگر در این بخش دارند.

امنیت بیومتریک بخشی است که پرچمدار سامسونگ گزینه‌های متنوع‌تری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ گلکسی اس 9 پلاس علاوه بر سنسور تشخیص اثر انگشت، به قابلیت تشخیص چهره، اسکنر عنبیه چشم و اسکن هوشمند (تلفیق اسکن عنبیه و تشخیص چهره) نیز مجهز است. اما ال‌جی جی 7 تین‌کیو تنها از سنسور تشخیص اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره برای تامین امنیت دستگاه استفاده می‌کند.

هردوی این محصولات علاوه بر دکمه‌ی سخت‌افزاری رایج هر کدام به یک دکمه اختصاصی برای فعالسازی دستیار هوشمند خود نیز مجهز هستند، اما دستیار هوشمند پرچمدار سامسونگ بیکسبی و دستیار هوشمند ال‌جی همان گوگل اسیستنت است. هر کدام از این هوش‌های مصنوعی برتری‌های مخصوص به خود را دارد و انتخاب از میان آن‌ها به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد. ضمنا توجه داشته باشید که در هیچ کدام از این دو دستگاه نمی‌توان عملکرد دیگری جز فعالسازی دستیار هوشمند برای این دکمه‌های سخت‌افزاری اختصاصی تعریف کرد و تنها می‌توانید این دکمه را غیرفعال کنید.

انرژی مورد نیاز ال‌جی جی 7 تین‌کیو از یک باتری 3000 میلی‌آمپری تامین می‌شود اما گلکسی اس 9 پلاس از یک باتری 3500 میلی‌آمپری بهرمند است. هردو باتری از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند اما شارژ بی‌سیم در گلکسی اس 9 پلاس از نوع شارژ بی‌سیم سریع است. هنوز نتایج آزمون عمر باتری معتبری از پرچمدار ال‌جی منتشر نشده تا بهتر بتوان عمر باتری این محصولات را با یکدیگر مقایسه کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین عمر باتری گوشی در سال ۲۰۱۸ ؛ کدام باتری عملکرد بهتری دارد؟


نهایتا می‌رسیم به موضوع قیمت، سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس با 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در آمریکا حدود 840 دلار قیمت دارد، اما در مورد قیمت پرچمدار ال‌جی همچنان هیچ اطلاعاتی بدست نیامده است. به احتمال فراوان قیمت جی 7 تین‌کیو پایین‌تر از گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود تا بتواند مزیت رقابتی خود را حفظ کند.

این بود مقایسه ال‌جی جی 7 تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و سعی کردیم در همین چند دقیقه تمامی ویژگی‌های مهم این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه دعوت می‌کنیم تا ویدیوی مقایسه این دو پرچمدار کره‌ای را به تماشا بنشینید و سپس به ما بگوییم شما کدام یک را بیشتر می‌پسندید و دلیل انتخاب شما چیست؟

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر