;
coinex

نحوه استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین

استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین نیز امکان پذیر است. کاربران می توانند حتی بدون استفاده از اینترنت از این نرم افزار استفاده کنند.

به گزارش تکراتو، امکان استفاده از گوگل مپس که یکی از قدرتمندترین و کامل‌ترین برنامه‌های نقشه جغرافیایی است به صورت آفلاین وجود دارد. بسیاری از کاربران فکر می کنند که فقط در زمان اتصال به اینترنت می توانند از این برنامه استفاده کنند بنابراین همواره نگرانند که در صورت عدم آنتن دهی موبایل، پایان اعتبار سیم کارت و بسته اینترنتی نتوانند از این برنامه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: تشخیص مسیرهای تردد با ویلچر با قابیلت جدید گوگل مپس!


استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین

لازم به ذکر است که امکان استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین هم وجود دارد. در این حالت باید در ابتدا ناحیه و محدوده موردنظر خود را از قبل با استفاده از اتصال به اینترنت وای فای یا موبایل دیتا دانلود کرده باشید. باتوجه به بزرگی و وسعت ناحیه جغرافیایی که دانلود شده است، حجمی از حافظه داخلی یا رم گوشی شما اشغال می‌شود که در این حالت باید ظرفیت حافظه گوشی مناسب باشد تا مشکل ایجاد نشود.

لازم به ذکر است که گوگل به منظور جلوگیری از اشغال حجم زیادی از ظرفیت حافظه گوشی افراد، به صورت اتوماتیک و خودکار تاریخچه محدوده‌های دانلود شده توسط کاربران را پس از گذشت ۳۰ روز ( یک ماه ) حذف می‌کند.

به منظور دانلود ناحیه جغرافیایی موردنظر باید ابتدا نقشه شهر یا مکان مورد نظر زوم و مشخص شود و سپس در بخش جست‌وجو عبارت OK Maps تایپ گردد. در ادامه با تایید کاربر، دانلود آن بخش از نقشه که مشخص شده، آغاز خواهد شد.

در پایان باید گفت، کاربرانی که قصد استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین را دارند، باید به منظور فعال‌سازی امکان استفاده آفلاین از گوگل مپس، آخرین نسخه از این اپلیکیشن را بر روی گوشی‌های اندرویدی یا iOS خود داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر