;
coinex

اجرای قانون حفاظت از داده ها در آمریکا و آغاز مشکلات شرکت های فناوری

اجرای قانون حفاظت از داده ها در آمریکا چند روزی است که آغاز شده است. اجرای این قانون، سردرگمی و وحشت شرکت های فناوری آمریکایی را به دنبال داشت.

به گزارش تکراتو، چون بیشتر شرکت های مختلف در آمریکا عادت به جمع آوری اطلاعات و داده های کاربران دارند، از اجرای قانون حفاظت از داده ها در این کشور ناراضی هستند. از این پس شرکت های اینترنتی و فناوری باید برای جمع آوری هرگونه اطلاعات شخصی از کاربران از آنها به صورت شفاف اجازه بگیرند.


بیشتر بخوانید: وان پلاس اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند خود را جمع‌آوری می‌کند


اجرای قانون حفاظت از داده ها در آمریکا

در این چند روز که اجرای قانون حفاظت از داده ها در آمریکا آغاز شده، فیس بوک و گوگل با شکایات حقوقی بی سابقه ای از سوی کاربران مواجه شده اند. کاربران درخواست دریافت غرامت های کلان از این دو شرکت دارند. بر اساس اطلاعات موجود فیس بوک و گوگل به ترتیب باید ۳.۹ و ۳.۷ میلیارد یورو غرامت به دلیل یکی از شکایت ها پرداخت کنند.

دو پرونده وجود دارد که شاکی اصلی هر دوی آنها یک فعال اتریشی حقوق مدنی و حامی حفظ حریم شخصی به نام مکس شریمز است. وی همیشه و از مدت ها پیش از سیاست های گوگل و فیس بوک در زمینه جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران انتقاد می کرد. البته غیر از گوگل و فیس بوک زیرمجموعه های آنها نیز مورد پیگرد قضایی قرار دارند.

این دو شرکت در واکنش به این اتفاقات، اتهامات وارد شده را رد کردند و اعلام نمودند که اقدامات لازم برای اجرای مفاد قانون تازه را انجام داده اند و مانند گذشته به حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران به طور جدی اهمیت خواهند داد.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر