;
coinex

نگرانی کاربران اینترنتی از امنیت اینترنت

از هر ۱۰ کاربر اینترنتی، ۶ نفر از امنیت اینترنت اظهار نگرانی کردند.

در یک نظر سنجی که در ماه آوریل توسط مرکز International Govarnance Innovation منتشر شد، حدود 57 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اظهار کردند که “خیلی زیاد” و “تا حدود زیادی” نگران امنیت اینترنت هستند. این آمار، نتیجه ی نظر سنجی از حدود 24000 کاربر اینترنت که بین 16 تا 64 سال سن دارند و در 24 کشور مختلف زندگی می کنند، بوده است.

تنها 30 درصد از شرکت کنندگان ادعا کردند که بر این باورند که دولت به اندازه ی کافی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی از شرکت های خصوصی اقدام کرده است. حدود 80 درصد نگران بودند که اطلاعاتشان بر روی اینترنت خرید و فروش شود یا اینکه بر آنها نظارت شود.

نویسنده ی این گزارش اینگونه می نویسد: “شهروندان جهانی به طور فزاینده ای در مورد حفظ حریم شخصی آنلاین و امنیت خود در این فضا نگران هستند به ویژه هنگامی که به این موضوع فکر می کنند که اطلاعات شخصی آنها چگونه توسط شرکت های خصوصی و دولت به کار گرفته می شود. اینکه چگونه شهروندان جهانی می توانند به این محیط بی حد و حصر اعتماد کنند و دولت تاچه حد نسبت به این فضا مسئولیت دارد، از سوالاتی است که همچنان بی پاسخ باقی مانده است.”

شاید کاربران اینترنتی دلیلی برای این نگرانی ها دارند!

به عنوان مثال، محققان دانشگاه میشیگان به تازگی گزارشی منتشر کردند که در آن نقص و کاستی های امنیتی موجود در اسمارت تینگز (SmartThings) سامسونگ را افشا کرده اند. سیستم اسمارت تینگز از طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله قفل های در، آلارم های آتش سوزی و سنسورهای حرکتی پشتیبانی می کند. این محققان به این موضوع پی برده اند که بیش از ۵۵ درصد از اپلیکیشن های اسمارت تینگز (اپلیکیشن هایی که نیاز به مدیریت دستگاه های متصل دارند) “بیش از حد خاص” هستند. این بدان معنی است که آنها دسترسی کامل به این دستگاه های متصل دارند، حتی اگر باید دسترسی محدود داشته باشند. بنا به این گزارش ها این اسمارت اپ ها (SmartApps) همانطور که از نامشان هم پیداست هوشمند هستند، از اتفاقاتی که حامل اطلاعات حساس هستند، مانند کدهای قفل کننده، نمی توانند جلوگیری کنند.

در طول این پژوهش که محققان حساسیت و آسیب پذیری اسمارت تینگز را مورد بررسی قرار دادند به سادگی توانستند قفل های پین کدها را بدزدند. علاوه بر این توانستند یک مد Vacation اسمارت اپ را غیر فعال کنند و بدون دسترسی فیزیکی به خانه، آلارم های آتش سوزی غیر واقعی ایجاد کنند.

این محققان گفتند که یافته های مربوط به اسمارت تینگز را در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۵ تشخیص داده اند. سامسونگ گفته است که برای جلوگیری از رسیدن اپلیکیشن های مخرب به کاربر نهایی، آنها را بررسی می کند اما نویسندگان این تحقیق بر این باورند که این تلاش ها کافی نیست.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر