;
coinex

آمار کاربران پیام رسان های داخلی ؛ بررسی وضعیت پیام رسان های بومی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات امروز در مجلس در مورد آمار کاربران پیام رسان های داخلی سخن گفت و اطلاعاتی در مورد وضعیت آنها ارائه کرد.

به گزارش تکراتو، نزدیک به 25 درصد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کرده اند و جمعیت فعال این برنامه ها از تعداد 10.5 میلیون نصب، به حدود 7 میلیون نفر رسیده است. به گفته جهرمی بعد از فیلترینگ تلگرام تاکنون حدود یک میلیون نفر تلگرام را حذف کرده‌ اند. به گفته وی هم اکنون هفت میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مقابله با تلگرام با تقویت پیام رسان های داخلی ؛ تلگرام تهدیدی برای امنیت ملی


بررسی وضعیت و آمار کاربران پیام رسان های داخلی

در مجموع چیزی حدود ۱۰.۵ میلیون نفر اقدام به نصب پیام‌رسان‌های بومی نموده اند. پیام رسان های بومی می توانند ۴۲ گیگابیت بر ثانیه ترافیک کاربران را مدیریت کنند. ۲۵ درصد فعالیت کاربران به پیام رسان های داخلی منتقل شده و ۷۵ در صد نیز هنوز بر روی پیام رسان های قبلی است.

تقویت پیام رسان های بومی

جهرمی که در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی اقتصادی و صنایع مجلس شرکت کرده بود، اعلام کرد که در این جلسه برخی از نمایندگان خانه ملت در مورد وضعیت حمایت از پیام‌رسان‌های بومی صحبت کرده و دغدغه‌های خود را مطرح نموده اند.

به گفته جهرمی نمایندگان عقیده دارند که حمایت از پیام‌رسان‌های بومی نیازمند یک تقویت جدی است، همچنین بحث اعتماد عمومی و خدشه هایی که در این زمینه وجود دارد، در این جلسه مطرح شده است. همچنین نمایندگان در مورد مخاطرات جدی فضای مجازی کشور و نیز استفاده زیاد از فیلترشکن ها، تذکر داده اند. به گفته آنها این امر خواهد توانست فضای اجتماعی جامعه را با مشکل مواجه کند زیرا با استفاده از فیلترشکن سایر محتواهای غیر مجاز هم در دسترس گروه های مختلف قرار می گیرد.

جهرمی در ادامه اعلام کرد که راهکارهای این مسئله بررسی شده و تدابیری که برای حل مسئله وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digiato

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر