;
coinex

پیام‌رسان دیالوگ ؛ مسنجری مخصوص کسب و کارها

پیام‌رسان دیالوگ یک اپلیکیشن کاربردی در کسب و کارها است و برای اینکار خود را به امکانات متعددی از جمله ویدیو کنفرانس و چت بات مجهز کرده است. در این نوشتار با این پیام‌رسان بیشتر آشنا خواهیم شد.

پیام رسان دیالوگ یک اپلیکیشن رایگان برای پیام‌رسانی و انتقال فایل است. این پیام‌رسان روسی است و توسط یک تیم از توسعه‌دهنگان اپلیکیشن روسی مدیریت می‌شود. در این پیام‌رسان تمامی اطلاعات از طریق یک برنامه موبایلی هماهنگ شده با رابط کاربری تحت وب منتقل می‌شوند. فایل‌ها بر اساس نوع و ارسال‌کننده آرشیو می‌شوند و جستجوی آنها ساده است. پیام‌رسان دیالوگ برنامه‌ای مناسب برای پیشبرد وظایف و بهبود فرآیند‌ها کسب و کار است.

هر آنچه از پیام‌رسان دیالوگ می‌دانیم

تلگرام نخستین سرویس روسی بود که به میدان پیام‌رسان‌ها در ایران پا گذاشت و مطابق گزارش‌ها بیش از 40 میلیون کاربر دارد. مسدودسازی و فیلترینگ نیز چندان تاثیری در محبوبیت آن در ایران نداشته است، هرچند باعث شد برخی کاربران به سوی پیام‌رسان‌های داخلی نیز جذب شوند.

چندی پیش نیز در تکراتو یک پیام‌رسان روسی دیگر به نام تم‌تم را مورد بررسی قرار دادیم. به نظر می‌رسد ایده‌های مربوط به مسنجرینگ و شبکه‌های اجتماعی جایگاه قابل توجه‌ای در میان برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان روس دارند. تیم دیالوگ تا پیش از این در حوزه‌های نظیر هوافضا، بانکداری، امنیت داده و ذخیره سیستم‌ها ، محصولاتی را برای کمپانی‌های مختلف تولید می‌کرده است.


بیشتر بخوانید: پیام رسان تام تام (Tam Tam) ؛ کاندیدای جایگزین تلگرام و باز هم ردپای روس‌ها


آنطور که در وبسایت این اپلیکیشن نوشته شده است، تیم دیالوگ برای توسعه این پیام‌رسان بیش از دو و نیم سال زمان صرف کرده است. آنها مجموعه‌ای از متخصصان فناوری اطلاعات، امنیت داده، سیستم‌های بدون وقفه، بیگ‌ دیتا و سایر حوزه‌های مربوط به مسنجرینگ را دور هم جمع کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۵ نفر در مجموعه دیالوگ مشغول به کار هستند. تیم دیالوگ در دو شهر مسکو و سن پترزبورگ روسیه و نیز شهر ریگا در لیتوانی فعالیت خود را به پیش می‌برند. همچنین از سال ۲۰۱۶ یک دفتر نمایندگی در کشور هندوستان دایر کرده‌اند. لازم به توضیح است که بخش عمده‌ای از سهام این پیام‌رسان در اختیار SberBank است. مدیریت تیم دیالوگ نیز برعهده کوزنتسوف آندری (Kuznetsov Andrey) است.

در بخشی از وبسایت پیام‌رسان دیالوگ توضیحات در خصوص کاربرد‌های این پیام‌رسان برای کسب و کارهای مختلف آمده است. در هر یک از بخش‌های بانکداری، دولت، تشکیلات اقتصادی، سلامت، ساخت و ساز، تحصیل و آموزش، حمل و نقل و استارت‌آپ‌ها، توضیحاتی آورده شده است که چگونه می‌توان از دیالوگ برای بهبود فرآیند‌های شغلی استفاده کرد.

ویژگی‌های اپلیکیشن دیالوگ

در ادامه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیام‌رسان دیالوگ آشنا خواهیم شد. برخی از این ویژگی‌ها را تا پیش از این در سایر اپلیکیشن‌ها دیده بودیم، اما به عنوان قابلیت چت‌بات یک ویژگی کاملا نوین، جذاب و قابل توجه است. با تکراتو همراه باشید تا ویژگی‌های پیام‌رسان دیالوگ را به طور مختصر مرور کنیم.

  • تماس صوتی و تصویری: دیگر نیازی نیست برای تماس با دوستان و آشنایان‌تان هزینه اضافی بپردازید. مانند برخی نمونه‌های پیشین نظیر اسکایپ، واتس‌اپ و این اواخر تلگرام، از پیام‌رسان دیالوگ نیز می‌توانید به عنوان بستری ارتباطی استفاده کنید. مسلما ارتباط برقرار کردن با دوستان و همکاران‌تان در مناطق دور هزینه‌های زیادی را متوجه شما می‌کند.

استفاده از تماس صوتی و تصویری رایگان دیالوگ این هزینه‌های اضافی را از بین می‌برد. پراکندگی جغرافیایی زیرساخت‌های سرور این پیام‌رسان کیفیت‌ بالای تماس‌های صوتی و تصویری را در هرنقطه‌ای از دنیا که باشید، ضمانت می‌کند.

پیام‌رسان دیالوگ
تماس صوتی و تصویری یکی از قابلیت‌های پیام‌رسان دیالوگ است که تا پیش از این نیز در بسیاری از شبکه‌های ارتباط جمعی نظیر واتس‌اپ، اسکایپ و تلگرام شاهد آن بوده‌ایم. (اعتبار : dlg.im)

البته باید اشاره داشت که کیفیت این ارتباط بسته به سطح سیگنال اپراتور موبایل شما به طور خودکار توسط دیالوگ بهینه می‌شود. اگر سیگنال برای برقراری ارتباط باکیفیت بالا ضعیف بود، دیالوگ ترافیک انتقال صوت یا تصویر را کاهش می‌دهد، بدون آنکه تماس قطع و یا متوقف شود.

  • ویدیو کنفرانس : این قابلیت نیز صرفه اقتصادی خاص خود را برای کاربران دارد. تفاوت ویدیو کنفرانسی که در بستر دیالوگ انجام می‌شود با نمونه‌های مرسوم این است که لزوما احتیاجی به استفاده از کامپیوترهای رومیزی نیست. ویدئو کنفرانس در کسب و کارهای امروزی کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال می‌توانید برای همکاران طرح خود را پرزنت کنید. کاربر می‌تواند با تولید یک لینک دعوت حداکثر ۵ نفر را به طور همزمان به کنفرانس بکشاند.

این قابلیت هم از طریق گوشی‌ها اندروید و IOS و هم از بوسیله نسخه‌های ویندوز و مک ممکن است. برای اینکار می‌بایست به گروه یا چت خصوصی بروید و با فرد مورد نظر تماس برقرار کنید. پس از آن در منوی تماس گزینه‌های تماس ویدیویی (Video Call) و به اشتراک گذاری صفحه (Screen Sharing) فعال خواهند بود. از این ابزار پیام‌رسان دیالوگ می‌توان در سمینارهای آموزشی همکاران جدید و ارائه‌های آنلاین بهره برد.

  • به اشتراک گذاری فایل : در پیام‌رسان دیالوگ امکان ارسال و ذخیره سازی فایل‌های مختلف اعم از عکس، فیلم، صدا، فایل نوشتاری و آرشیوها مهیا است. ذخیره‌سازی این داده‌ها با اطمینان بالایی صورت می‌گیرد. به علاه هیچ محدودیتی از نظر حجم فایل ارسالی وجود ندارد. همچنین این امکان وجود دارد که برای فایل‌های ارسالی یادداشت نوشت. فایل‌های ارسالی را می‌توانید براساس نام فایل و فرستنده (در گروه‌ها) جستجو کنید.

 

  • چت خصوصی و گروه‌ها گفتگو : رابط کاربری دیالوگ چت کردن به صورت یک به یک و نیز در گروه‌ها را آسان و راحت کرده است. فعال‌ کردن نوتیفیکیشن برای چت‌ها همراه با تنظیمات است. استیکر خلاء موجود در چت‌های بسیاری از پیام‌رسان‌هاست، اما در دیالوگ این خبرها نیست و کاربران می‌توانند با استفاده از استیکرها به گفتگوهای خود جان ببخشند.

نکته قابل توجه این جاست که دیالوگ در مواقعی که نت ضعیفی دارید به طور خودکار الگوریتمی را فعال می‌کنید که به محض در دسترس بودن دیتا پیام ارسال نشده مجددا فرستاده شود. با چنین قابلیت این اپلیکیشن پیام رسان علاوه بر اینترنت‌های نسل جدید خود را برای استفاده با شبکه‌های نسل قدیمی 2G نیز بهینه کرده است.

  • پیام‌ صوتی (وویس) : اگر از آن دسته‌ای هستید که حتی برای تایپ کردن هم وقت ندارید، دیالوگ گزینه ایده‌آلی خواهد بود. می‌توانید تنها با استفاده از صدای خودتان پیام بگذارید و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید. استفاده از این قابلیت در مقایسه با سیستم پاسخگویی صوتی و نیز ایمیل وویس‌ها راحت‌تر است.
پیام‌رسان دیالوگ
قابلیت تبدیل گفتار به پیام نوشتاری در اپلیکیشن دیالوگ خلاقیتی نوآورانه و منحصر به فرد است که به نوع خود می‌تواند بسیاری را به سوی استفاده از این اپلیکیشن سوق دهد. (اعتبار : dlg.im)

دیالوگ این توانایی را دارد تا با استفاده از هوش مصنوعی خود صدای انسان را تشخیص داده، آن را به فایل نوشتاری تبدیل و برای گیرنده ارسال کند. با این تکنولوژی دیگر نیاز نیست وقت خود را صرف تایپ کردن کنید.

  • چت بات : با خودکار کردن فرآیندها و استفاده از تکنولوژی‌های سطح بالا، چت بات‌ها می‌توانند به طور قابل توجه‌ای تعامل میان کاربران را بهبود ببخشند. کاربر می‌تواند بات منحصر به فرد خود را بسازد و یا از تک نمونه موجود استفاده کند.
پیام‌رسان دیالوگ
چت بات در پیام‌رسان دیالوگ چیزی شبیه به هوش‌ مصنوعی با ماشین یادگیری است. می‌توانید بوسیله آن برنامه‌های روزانه خود را تنظیم کنیم و با در مورد کسب و کار خود با آن گفت و گو کنید. (اعتبار : dlg.im)

با این تکنولوژی که تیم دیالوگ توسعه داده‌اند، آینده هرچه بیشتر به ما نزدیک می‌شود. چت بات‌ همان کاری را می کند که هوش مصنوعی، شبکه‌های عصبی،‌ ماشین یادگیری و بیگ‌دیتا‌ها انجام می‌دهند. افراد و صاحبین کسب و کارها می‌توانند با ساخت یک چت بات امور روزانه خود را مدیریت کنند و سرعت ببخشند.

  • کانال : کاربران ایرانی برای اولین بار با توسعه تلگرام با مفهوم کانال‌ در یک پیام‌رسان آشنا شدند. جایی‌که کسب و کار‌ها با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند، افراد حقیقی مانند یک وبلاگ از آن استفاده می‌کنند و بسیاری از خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها در آن به فعالیت می‌پردازند. این قابلیت عملکردی شبیه به صفحات فیسبوک و توئیتر دارد. هیچ محدودیتی برای اعضای کانال در پیام‌رسان دیالوگ وجود ندارد.

 

  • پلتفرم چندگانه : در دنیای امروزه ارتباطات باید در همه زمان و در همه مکان در دسترس باشد. این موضوع مسئولیت سنگینی را بر عهده یک اپلیکیشن پیام‌رسان قرار می‌دهد. پیام‌رسان دیالوگ نیز از این جهت وضعیت خوبی دارد. کاربران در صفحه وب، محیط موبایل و نیز کامپیوتر خود می‌توانند از دیالوگ استفاده کنند. دیالوگ تقریبا از تمامی سیستم‌ عامل‌ها پشتیبانی می‌کند.

اندروید، آی‌او‌اس، مک‌او‌اس، ویندوز یا لینوکس، در هر کدام از این بسترها که حضور دارید، مستقل از موقعیت جغرافیایی‌تان، می‌توانید روی دیالوگ به عنوان یک اپلیکیشن پیام‌رسان خوب حساب باز کنید. دیالوگ را می‌توانید از وب‌سایت رسمی این اپلیکیشن و نیز از گوگل پلی و اپ استور دریافت کنید. همچنین می‌توانید از نسخه تحت وب دیالوگ استفاده کنید.

دریافت دیالوگ برای اندروید از گوگل پلی | دریافت دیالوگ برای IOS از اپ‌استور | دریافت دیالوگ برای ویندوز، لینوکس و مک‌اواس از وب‌سایت دیالوگ

در مجموع به نظر می‌رسد این پیام‌رسان روسی قدم در راهی نهاده که پیش از این بسیاری از غول‌های بزرگ تکنولوژی در آن پا گذاشته بودند. خلاقیت‌های متعددی در رابط کاربری این اپلیکیشن به چشم می‌خورد. شاید چت بات و تبدیل گفتار به نوشتار از جمله مهم‌ترین آنها باشند که بتوانند در جذب بسیاری از کاربران نقش کلیدی ایفا کنند.

بدون شک اگر پشتیبانی از زبان فارسی نیز به قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار آن افزوده شود، احتمالا عزمی جدی برای جایگزین شدن تلگرام از سوی این همتای روسی شاهد بودیم. آنچه واضح است این است که پیام‌رسان دیالوگ پس از گذشت چند سال از آغاز فعالیت‌اش، در جذب کاربر موفقیت چندانی نداشته است. این اپلیکیشن تنها بیشتر از 10 هزار بار از گوگل پلی دانود شده است.

نظر کاربران در خصوص پیام‌رسان دیالوگ

اپلیکیشن دیالوگ تاکنون در میان کاربران ایرانی طرفداران چندانی پیدا نکرده است. بنابراین به سراغ صفحه مخصوص به این پیام‌رسان در گوگل پلی رفتیم و نظرات کاربران آن را بررسی کردیم تا از سطح رضایت آنها مطلع شویم. کاربران به طور میانگین امتیاز 3.1 از 5 (بیش از 500 رای) را به دیالوگ اختصاص داده‌اند. دیالوگ تاکنون ویرایش دوم خود را ارائه نکرده است و آخرین بروز رسانی نسخه اولیه آن به چهارم ماه می باز می‌گردد.

کاربری به نام Andrey Nevedomskiy با گفتن عبارت “یک الگوبرداری افتضاح از تلگرام” اشاره داشت که پیام‌رسان دیالوگ سعی در کپی‌ کردن از تلگرام و قدم گذاشتن در راهی که دروف و تیم‌اش رفته‌اند، داشته است. تیم دیالوگ به این کامنت اینگونه واکنش نشان داد:

ما به طور مداوم بر روی بهبود عملکرد اپلیکیشن خود کار می‌کنیم. ما برای تلگرام احترام قائلیم، اما خود را در مسیر که آن طی کرد نمی‌بینیم. از اظهارنظر شما متشکریم.

پیام‌رسان دیالوگ
اعتبار : گوگل‌پلی

آنطور که از نظرات برمی‌آید، برای مدتی کاربران با عدم دریافت کد فعالسازی از طریق اس‌ام‌اس مواجه بوده‌ام. موضوعی که گویا مرتفع شده است. کاربران به نام shamsher majid با اشاره به این موضوع نوشته بود “هنوز کد فعالسازی را دریافت نکرده‌ام. “تیم دیالوگ حدودا یک ماه بعد در پاسخ به او گفت:

از اظهارنظرتان سپاس‌گذاریم! مشکل برطرف شده است. لطفا مجددا تلاش کنید. می‌توانید به ایمیل support@dlg.im پیام دهید، ما کد را برای شما ارسال خواهیم کرد

پیام‌رسان دیالوگ
اعتبار : گوگل پلی

یک کاربر دیگر با نام Srikanth Joshi از اختلال در تماس‌ صوتی می‌گفت. او کامنت زیر را نوشت و در پاسخ تیم دیالوگ از فعالیت آنها برای بهبود کیفیت تماس‌ها گفت.

فوق‌العاده کار می‌کنه! کیفیت تماس‌ها عالیه. فقط اینکه وسط مکالمه صدای فرد مقابل قطع میشه و تماس گیر می‌کنه.

پیام‌رسان دیالوگ
اعتبار : گوگل پلی

یک کاربر ایرانی به نام M Kiani معتقد بود دیالوگ یک پیام‌رسان ایرانی است که خود را در پوستین یک اپ روسی جا زده است. او نوشت :

محصول ایران و به ظاهر روسی ! همون تلگرام بمونیم بهتره بی‌خود نصب نکنید.

پیام‌رسان دیالوگ
اعتبار : گوگل پلی

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر