;
coinex

ریچارد برانسون مسافر فضا ؛ مالک ویرجین فضانورد می شود

ریچارد برانسون ، رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین، اعلام کرده است که طی چند ماه آینده و پس از گذراندن یک دوره تمرینی به عنوان فضانورد به خارج از اتمسفر زمین خواهد رفت.

سر ریچارد برانسون، کارآفرین و میلیاردر بریتانیایی، اعلام کرده که برای فضانورد شدن در حال تمرین است و قصد دارد به ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) و نیز در طول ماه‌‌های آینده به فضا برود. ویرجین گلکتیک یک کمپانی تجاری سفرهای فضایی و زیرمجموعه‌ای از گروه ویرجین متعلق به این سرمایه‌دار ۶۷ ساله است.

برانسون روز دوشنبه هفته گذشته به رادیو بی‌بی‌سی گفت :

“ما در مورد چند ماه آینده صحبت می‌کنیم نه چند سال آینده. بنابراین اوقات هیجان انگیز پیش رو زیاد دور نیستند. من به تمرینات فضانوردی می‌روم و بر روی سلامتی جسمی خود و نیز سایر تمرین‌ها تمرکز کرده‌ام. بنابراین امیدوارم بدنم هنگامی که می‌خواهم به فضا بروم آمادگی لازم را داشته باشد.”

سر ریچارد در کنار مرد آهنی اسپیس‌ایکس، ایلان ماسک، و نیز جف بزوس، رئیس آمازون، از پیشگامان عرضه سفرهای تجاری فضایی هستند. کمپانی‌های تحت امراین سه نفر برای ارسال توریست‌ها به فضا با یکدیگر رقابت می‌کنند. در حالی که برانسون معتقد است ایسلا ماسک در ارسال محموله‌ها به فضا و ساخت موشک‌های بزرگ و بزرگ‌تر فوق‌العاده عمل می‌کند، اما جف بزوس را به عنوان مهمترین رقیب خودش در این عرصه می‌داند.


بیشتر بخوانید : ساعت ۱۰ هزار ساله جف بزوس ؛ موسس آمازون نام خود را جاودانه می‌کند [تماشا کنید]


برانسون می‌گوید :

“هر دوی ما {برانسون و بروس} برای ارسال نخستین توریست‌ها به فضا رقابتی پایاپای داریم. دراین رقابت هدف اصلی رسیده به روشی امن برای ارسال مردم به فضا است.”

این کارآفرین و رئیس شرکت‌های ویرجین درصدد است یکی از نخستین توریست‌های فضایی باشد. او می‌گوید تمرین‌های فضانوردی‌اش تاکنون به خوبی پیش رفته است. او در روز چهار مرتبه تنیس بازی می‌کند و با این کار سعی دارد سطح تناسب اندام خود را بالا ببرد. برانسون می‌گوید :

“یک ست تنیس بازی کردن در صبح و یک ست در بعد از ظهر را به دو ست افزایش داده‌ام. من به کوه‌نوردی، کایت‌سواری و هرآنچه که تناسب اندام من را تا سر حد ممکن می‌تواند بهبود ببخشد روی آورده‌ام.”

سر ریچارد برانسون همچنین در تمرین‌های سانتریفیوژ شرکت می‌کند. در این نوع تمرین فشاری که فضانوردان در فضا متحمل می‌شوند، بازسازی می‌شود. همچنین همه فضانوردان می‌بایست تمرین جی‌فورس (G-force) را پشت سر بگذارند که در آن تجربه تیک‌آف و عبور از اتمسفر شبیه‌سازی می‌شود. برانسون در این خصوص می‌گوید:

“اگر می‌خواهید واقعا از این تجربه لذت ببرید، باید حداکثر تناسب اندام و سلامتی را داشته باشید.”

در اوایل سال جاری میلادی شرکت ویرجین گلکتیک تست پرواز مافوق صوت فضاپیما SpaceShipTwo را پشت سر گذاشت. این نخستین پرواز آنها از سال ۲۰۱۴ است، پس از فاجعه‌ای که در بیابان کالیفرنیا رخ داد و منجر به کشته شدن یک خلبان و زخمی شدن دیگری شد.

بیشتر بخوانید :

منبع : Independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر