;
coinex

چگونه از جاسوسی اسپیکرهای هوشمند جلوگیری کنیم؟

جاسوسی اسپیکرهای هوشمند و ضبط مکالمات توسط آنها  توانسته مشکلاتی جدید را برای استفاده کنندگان از این اسپیکرها ایجاد کند.

به گزارش تکراتو، امروزه محققان در تلاشند تا بتوانند با کشف ضعف‌های امنیتی، کاربران و شرکت‌های تولیدکننده محصولات مختلف را از مشکلات آگاه سازند تا علاوه بر اینکه حواس خود را در این باره بیشتر جمع کنند، به برطرف کردن این مسائل و مشکلات امنیتی نیز بپردازند.


بیشتر بخوانید: تجاوز به حریم خصوصی با الکسای آمازون ؛ شنود مکالمه و انتشار آن


آغاز بی اعتمادی به اسپیکرهای هوشمند

چند روز پیش گزارشی در مورد جاسوسی اسپیکرهای هوشمند آمازون مبنی بر دستیار صوتی هوشمند الکسا منتشر شد. طبق این خبر اسپیکر هوشمند و دستیار صوتی الکسای آمازون، مکالمات شخصی و دیالوگ‌های رد و بدل شده میان یک زن و شوهر آمریکایی را که بر سر تعویض و خرید پارکت‌های چوبی منزل خود بحث و گفت‌وگو می‌کردند، ضبط کرده و به یکی از دوستانشان که در لیست مخاطبان الکسا بوده، فرستاده است.

انتشار این خبر باعث جنجال‌هایی در فضای مجازی شد و بسیاری از کاربران بخاطر احتمال جاسوسی این گجت‌های هوشمند، آن‌ها را خاموش کرده و کنار گذاشتند.

این اتفاق بدون شک بر فروش این گجت ها تاثیر گذار خواهد بود. تحلیلگران معتقد بودند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه می دهند و می توانند در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را به خود اختصاص دهند.

جلوگیری از جاسوسی اسپیکرهای هوشمند

برای جلوگیری و یا کاهش احتمال جاسوسی اسپیکرهای هوشمند ، کارشناسان امنیت سایبری به کاربران اسپیکرهای هوشمند توصیه کرده اند که تاریخچه مکالمات ضبط شده در این گجت‌ها را زود به زود پاک کنند تا بتوانند تا حدی از مشکلات موجود بکاهند. ممکن است این اسپیکر با یک دستور صوتی فعال شود و با ارسال مکالمات شخصی رد و بدل شده میان کاربران و دوستان و خانواده‌ مشکلات دیگری را ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر