;
coinex

آغاز استفاده از پلاک دیجیتالی ماشین در کالیفرنیا

کالیفرنیا که همیشه در زمینه پیاده سازی مفاهیم جدید فناوری پیشرو بوده قرار است به زودی استفاده آزمایشی از پلاک دیجیتالی ماشین را آغاز کند.

به گزارش تکراتو، دپارتمان وسایل نقلیه کالیفرنیا و کمپانی Reviver Auto ، برای عرضه پلاک های دیجیتالی در نمایندگی های فروش خودرو، پروژه ای را آغاز کرده اند.  در این پلاک ها، از نمایشگر با فناوری جوهر الکترونیکی مشابه کتابخوان ها استفاده شده که مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.

استفاده از پلاک دیجیتالی ماشین

با وجود اینکه استفاده از پلاک دیجیتالی ماشین می تواند جالب باشد اما ممکن است شهروندان از نصب آن خودداری کنند. یکی از این دلایل می تواند قیمت بالای پلاک دیجیتالی ماشین باشد. هزینه این پلاک بدون احتساب هزینه نصب بالغ بر ۶۹۹ دلار است. همچنین ماهانه ۷ دلار دیگر نیز باید پرداخت شود.

 پلاک دیجیتالی ماشین

البته با وجود هزینه زیاد این پلاک مزایای خاصی نیز به همراه دارد که می توان به حذف برچسب های مختلف و تسهیل سرویس‌هایی نظیر تمدید مدارک، پرداخت عوارض اتوبان و پارکینگ‌‌ ها اشاره کرد. علاوه بر این نمایشگر پلاک هنگام توقف، قابلیت نمایش پیام های خاص را نیز دارد.

از دیگر مزیت های پلاک دیجیتالی ماشین می توان به قابلیت ردیابی اشاره کرد که علیرغم افزایش ایمنی خودرو، نگرانی هایی را در رابطه با حفظ حریم خصوصی به همراه دارد.

نویل بوستون، بنیانگذار Reviver Auto معتقد است که کمپانی های دارای ناوگان خودرویی، نخستین خریداران این پلاک خواهند بود. این امر منطقی است، زیرا در کنار فراهم کردن یک فرصت تبلیغاتی، ردیابی تعداد زیادی از خودروها در هر لحظه نیز امکان پذیر خواهد بود.

.

منبع: mashable

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر