;
coinex

گوگل با ارزش ترین برند جهان ؛ رقابت چند ساله گوگل و اپل

گوگل هم اکنون با ارزش ترین برند جهان است. این کمپانی پس از سال ها رقابت با اپل توانست آن را شکست دهد و خود به بهترین و اولین برند جهانی تبدیل شود.

گوگل، غول موتورهای جستجوی دنیا اکنون با ارزش ترین برند جهان است. رقابت چند ساله گوگل نتیجه داد و توانست بالاخره کمپانی اپل را شکست دهد و خود معتبرترین برند جهانی شود.


بیشتر بخوانید: بررسی با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان در سال ۲۰۱۸


گوگل با ارزش ترین برند جهان

براساس آخرین آمارهای موجود در مورد گوگل، این کمپانی بزرگ و موفق هم اکنون تحت مالکیت هولدینگ آلفابت قرار دارد. این کمپانی ارزشی ۳۰۲ میلیارد دلاری دارد که با این میزان ارزش توانسته بالاتر از برند اپل که ۳۰۱ میلیارد دلار است، قرار گیرد. لازم به ذکر است که، سایر برندهایی که در این لیست قرار دارند، با فاصله ای زیاد از این دو رقیب قرار گرفته اند.

بررسی سایر برندهای با ارزش جهان

گوگل که با ارزش ترین برند جهان است، بعد از آن اپل است و در جایگاه سوم لیست نیز آمازون قرار دارد. ارزش برند آمازون ۲۰۸ میلیارد دلار اعلام شده است. جایگاه چهارم متعلق به مایکروسافت است. ارزش مایکروسافت ۲۰۱ میلیارد دلار است. برند چینی Tencent با ارزش ۱۷۹ میلیارد دلار توانسته جایگاه پنجم را از آن خود نماید.

گوگل با ارزش ترین برند جهان

فیسبوک این غول شبکه‌های اجتماعی نیز دارای ۱۶۲ میلیارد دلار ارزش است و توانسته در جایگاه ششم لیست برای خود جا باز کند. البته فیس بوک در این چند وقت با مشکلات بزرگی روبه رو بود و مطمئنا این مشکلات توانسته بر ارزش این کمپانی تاثیر گذار باشد. برند ویزا با ارزش 146 میلیارد دلار در جایگاه هفتم و مک‌دونالد با ارزش‌ ۱۲۶ میلیارد دلار در جایگاه‌ هشتم لیست قرار دارد.

علی بابا که یک برند چینی تجارت الکترونیک است با ارزش ۱۱۳ میلیارد دلار جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است. رتبه آخر و دهم لیست با ارزش ترین برندهای جهان متعلق به  AT&T است. ارزش این کمپانی ۱۰۶ میلیارد دلار اعلام شده است. به غیر از این 10 برندی که در اینجا بررسی شدند ارزش هیچ برند دیگری به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نرسیده است.

گوگل با ارزش ترین برند جهان است

افزایش چشمگیر رشد شرکت های چینی

آمارهایی که در مورد با ارزش ترین برند جهان و همچنین سایر برندهای معتبر جهان ارائه شد، توسط شرکت تحقیقات برند BrandZ جمع‌آوری شده بودند. این شرکت همراه با انتشار این آمار بیانیه‌ای نیز منتشر کرد و در آن در مورد رشد عالی شرکت‌های چینی سخن گفت.

این شرکت در این بیانیه اعلام کرد که امسال اولین سالی بوده است که برندهای غیرآمریکایی توانسته اند رشدی سریع‌تر از برندهای آمریکایی داشته باشند. به گفته این شرکت، ۱۴ برند چینی امسال توانستند وارد لیست ۱۰۰ برند برتر جهان شوند. مجموع افزایش ارزش برندهای برتر چینی ۴۷ درصد بوده که در مقایسه با ۱۰ برند برتر آمریکایی، دو برابر بوده است.

گوگل با ارزش ترین برند جهان شد

برندهایی چون علی‌بابا با ۹۲ درصد،Tencent  با ۶۵ درصد و آمازون با ۴۵ درصد افزایش ارزش را تجربه کردند و برندهایی چون AT&T با کاهش ارزش ۷ درصدی روبرو شدند. در این بین شرکت معتبرIBM  نیز با کاهش ارزش روبه رو شد و ارزش آن ۶ درصد کاهش یافت و به رقم ۹۶ میلیارد دلار رسید. ورایزون نیز ۵ درصد از ارزش برند خود را از دست داد و به رقم ۸۲ میلیارد دلار رسید.

از جمله سایر برندهایی که با کاهش ارزش روبه رو شدند، مارلبرو و Wells Fargo بودند که کاهش ۶ درصدی را تجربه کردند و به ترتیب به ارزش‌های ۸۲ و ۵۵ میلیارد دلار رسیدند. در پایین‌ترین رتبه از لحاظ سقوط ارزش برند، شرکت بحران‌زده‌ی جنرال الکتریک قرار دارد که ۲۲ درصد از ارزش برند خود را از دست داد و به رقم ۳۹ میلیارد دلار رسید.

۱۰۰ برند برتر این لیست با ۲۱ درصد رشد در ارزش کل، به ۴.۴ تریلیون دلار رسیدند که گوگل و اپل، ۱۴ درصد از آن را شامل می‌شوند. شرکت برندز در مورد رتبه‌بندی برندها توضیحات نسبتا مبهم دیگری را در پایان ارائه داد:

رتبه‌بندی برندها توسط BrandZ بر اساس جذب درآمد خالص هر برند برای شرکت مادرش انجام شده است. این سبک از ارزش‌گذاری، ارزش خالص برند را مشخص می‌کند و ما برندهایی را برتر اعلام کردیم که بیشترین تاثیر را در موفقیت شرکت‌های اصلی خود داشته باشند. در این رتبه‌بندی احتمالا شرکت‌هایی هستند که درآمد زیادی دارند اما برند مربوط به آنها تاثیر زیادی در این درآمد نداشته و بنابراین تاثیر آن به قدری نبوده که بتواند در این لیست جایی داشته باشد.

.

منبع: usatoday

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر