;
coinex

کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ فقط کارت‌های قرمز را بررسی خواهد کرد

کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ تنها در خصوص کارت‌های قرمز ِموقعیت‌های خارج از جریان بازی به کمک داروان بیایند. این موضوع را هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB)، نهاد قانون گذاری فوتبال اعلام کرده است.

کمک داور ویدیویی  در جام جهانی ۲۰۱۸ برای نخستین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیئت بین‌المللی فوتبال تایید کرده است در تورنمنت تابستان سال جاری کمک داور ویدیویی (Video Assistant Referee) یا VAR در خصوص صحنه‌های خارج از جریان بازی و نیز حادثه‌های بدون توپ بازیکنان، می‌توانید به بازیکنان کارت قرمز نشان دهد.

دیوید الری (David Elleray)، مدیر فنی هیئت بین‌المللی فوتبال، به رونامه تایمز گفته است :

“اگر در جریان بازی کشمکشی بدون توپ بین بازیکنان رخ بدهد و از چشم داور به دور بماند، و در ادامه مورد توجه کمک داور ویدیویی و متصدی آن قرار بگیرد. آنها می‌توانند به داور اطلاع دهند و موجبات اخراج بازیکن را فراهم کنند. حتی اگر مدت زیادی از آن گذشته باشد.

“ما گمان نمی‌کنیم از این دست رخدادها زیاد اتفاق بیافتد. کمک داور ویدیوی فقط در خصوص موارد جدی است که منجر به کرت قرمز می‌شود و از چشمان داور به دور مانده باشد”

در فصل گذشته کمک داور ویدیویی به طور آزمایشی در در تورنمنت‌های اف‌ای کاپ و کارابائو کاپ مورد استفاده قرار گرفت. افراد مختلفی به این تکنولوژی انتقاد وارد کرده‌اند. از جمله مائوریسیو پوجتینو، سرمربی تاتنهام، تکنولوژی VAR را قاتل هیجان فوتبال لقب داد.


بیشتر بخوانید : تکنولوژی کمک داور ویدیویی چیست؟ همه آنچه باید از تکنولوژی VAR بدانید


تکنولوژی کمک داور ویدیویی در حقیقت متشکل از تیمی سه نفره‌ است که با همکاری یکدیگر تصمیمات قطعی گرفته شده توسط داور اصلی را با مشاهده مجدد تصاویر صبط شده مربوطه، بازبینی می‌کنند.

این تیم از یک کمک داور ویدیویی (که می‌تواند از داوران حال حاضر و یا بازنشسته باشد)، دستیار او و یک اپراتور بازپخش تشکیل شده است. آنها در یک اتاق اپراتور ویدیو مستقر هستند که بایستی مجموعه‌ای از مانیتورها که زوایای مختلفی دوربین‌ها را نمایش می‌دهند را شامل شود.

کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸
جمله معروفی است که می‌گوید اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. اما این موضوع نباید منجر به عدم رعایت عدالت شود. به نظر می‌رسد تکنولوژی در فوتبال نیز تاثیر مثبت داشته باشد.(اعتبار : سایت گل)

با استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی امکان بازبینی ۴ نوع از تصمیمات داوری وجود دارد. گل‌ها (و یا صحنه‌های مشکوکی که گل اعلام نشده است)، پنالتی‌ها، کارت‌های قرمز و اشتباه در شناسایی افراد برای دادن کارت قرمز. همچنین هنگامی می‌توان بازی را برای یک تصمیم داوری از جریان انداخت که یک “خطای واضح” رخ داده باشد. تمامی این موارد در تورنمنت‌های معتبر رخ می‌دهند و استفاده از کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ می‌تواند به برگزاری هرچه عادلانه‌تر مهم‌ترین رقابت فوتبالی جهان کمک کند.

نخستین استفاده از این تکنولوژی به آگوست ۲۰۱۶ و  لیگ فوتبال اتحاد (لیگ فوتبل حرفه‌ای در آمریکا و کانادا) در ایالات متحده و میان دو تیم ذخیره لیگ ام ال اس، یعنی نیویورک ردبولز ۲ و اورلاندو سیتی بی، باز می‌گردد. پس از آن نیر تا بدینجا در لیگ ام ال اس و لیگ A استرالیا مورد استفاده قرار گرفته است.

در جام جهانی ۲۰۱۴ برای نخستین بار شاهد استفاده از تکنولوژی خط دروازه بودیم. همه گل نادیده گرفته شده فرامک لمپارد به آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ را به خاطر داریم. تکنولوژی خط دروازه به فوتبال آمد تا از چنین ناعدالتی‌های جلوگیری کند. اما باید دید آیا این رعایت عدالت منجر می‌شود بازی‌ها از آن آب و تاب و هیجان‌شان بیافتد؟

بیشتر بخوانید :‌

روبوکاپ ۲۰۱۷: ربات‌های فوتبالیست هم دایو می‌کنند!

دانلود و بررسی اپلیکیشن مدال ؛‌ هر آنچه در مورد برنامه فوتبالی مدال باید بدانید

معرفی اپلیکیشن فوتبالی مخصوص دستگاه های سامسونگ

منبع : SkySport

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر