;
coinex

کنفرانس WWDC 2018 ؛ چه محصولاتی در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل معرفی می‌شوند؟

در کنفرانس WWDC 2018 اپل جدیدترین نوآوری‌های کوپرتینو در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل یک رویداد یک هفتگی است که از تاریخ 14 خرداد (4 ژوئن) آغاز خواهد شد.

محل برگزاری کنفرانس WWDC 2018 اپل مرکز همایش مک اینتری (McEnery Convention Center) شهر سن‌خوزه ایالت کالیفرنیا است. اگر که نمی‌توانید در این رویداد شرکت کنید، می‌توانید نرم افزار آن را دانلود نمایید تا نسبت به هرآنچه که در این رویداد رخ می دهد، مطلع شوید. برنامه زمانی، جدیدترین خبرها و امکان مشاهده این رویداد به صورت آنلاین، از جمله قابلیت‌های این نرم افزار هستند.

چه انتظاری از کنفرانس WWDC 2018 اپل داریم

در رویداد توسعه دهندگان 2018 اپل علاوه بر نرم افزارهای جدید، سخت افزارها و دستگاه‌های جدید این شرکت نیز معرفی می‌شوند. شما می‌توانید با دانلود اپ آن، به آخرین اطلاعات مرتبط با جدیدترین سیستم عامل‌های مک، آیفون و همچنین ویژگی‌های جدید ساعت، تلویزیون و سایر نوآوری‌های اپل دسترسی داشته باشید. در ادامه به ارائه جزییاتی در مورد هرآنچه که انتظار داریم در این رویداد معرفی شود، پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

سیستم عامل آی‌او‌اس 12 (iOS 12)

سیستم عامل آی‌او‌اس 12 (iOS 12)

به طور دقیق مشخص نیست که در کنفرانس 2018 اپل چه محصولاتی معرفی می‌شوند، اما نکته مسلم این است که جدیدترین نسخه از پلت‌فرم گوشی‌های آیفون یکی از محصولاتی است که در این همایش معرفی می‌شود. شایعه‌های مرتبط با سیستم عامل iOS 12 از چند وقت پیش در فضای مجازی منتشر شدند و به همین دلیل تا حدی می‌دانیم که این بروزرسانی شامل چه ویژگی‌هایی است.


بیشتر بخوانید: چه انتظاراتی از iOS 12 داریم؟ همه ویژگی‌ها و قابلیت‌ها


اپل سیستم‌عامل iOS 11 را به نحوی طراحی کرده بود که ماهیتی تنظیم پذیر داشته باشد و علاوه بر این بتواند دسترسی بهتری را برای کاربران در نقاط مختلفش فراهم کند. سازنده مشهور آمریکایی به واسطه این نسخه از پلت‌فرم خود یک مرکز کنترل و اپ استور جدید را نیز در اختیار کاربرانش گذاشت، اما به نظر می‌رسد که iOS 12 را با هدف ارائه تجربه عملکرد روان‌تر و پایداری بیشتر، با باگ‌های کمتر طراحی کرده است.

گفته شده است که به‌روزرسانی iOS 12 به یک قابلیت جدید مجهز شده که کاربر را قادر می‌سازد تا به کمک آن و با استفاده از یک دستگاه دارای قابلیت NFC قفل در خودرو، خانه، اتاق هتل و مکان اداری خود را باز کند. شما هم اکنون می‌توانید با استفاده از قابلیت اتصالی بلوتوث قفل درهای مختلف را باز کنید، اما قابلیت NFC یک سیستم ایمن‌تر را در اختیار شما می‌گذارد.

ظاهرا این سیستم عامل ویژگی‌های جدیدی را نیز برای بالاتر بردن میزان امنیت دستگاه‌های اپل ارائه می‌کند و علاوه بر این ابزارهای کنترلی بیشتری را از طریق یک آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ در اختیار پدر و مادرها می‌گذارد. گفته شده است که آپدیت جدید همچنین والدین را قادر می‌سازد تا کنترل بیشتری نیز بر روی میزان استفاده فرزندان خود از یک دستگاه iOS داشته باشند.

یک نرم افزار استاکس (Stocks) با طراحی جدید، توانایی پشتیبانی واقعیت افزوده گیمینگ چند نفره و یک ویژگی Do Not Disturb بهبود یافته با آپشن‌های بیشتر از جمله دیگر مشخصه‌های آی‌او‌اس 12 هستند. گفته شده است که با استفاده از به‌روزرسانی جدید کاربرانی که از اپلیکیشن فیس تایم (FaceTime) استفاده می‌کنند نیز می‌توانند به طور همزمان با چند نفر تماس تصویری داشته باشند.

آن دسته از افرادی که به دستگاه‌های دارای دوربین‌ TrueDepth مانند آیفون X دسترسی دارند هم می‌توانند قابلیت انیموجی (Animoji) این محصولات را نیز در هنگام استفاده از اپلیکیشن فیس تایم به کار بگیرند.


بیشتر بخوانید: قابلیت انیموجی روی آیفون های قدیمی نیز اجرا می شود؛ اپل این کار درست نیست!


ممکن است کوپرتینو در نسخه جدید سیستم عاملش بهینه سازی‌هایی را نیز در مجموعه نرم افزاری هوم‌کیت (HomeKit) اعمال کرده باشد. گفته می‌شود که سازنده مشهور آمریکایی می‌خواهد قابلیت هوم را به سیستم عامل مک او اس هم اضافه کند. این بهینه سازی کاربران سیستم‌های مک را قادر می‌سازد تا تجهیزات هوم کیت را نیز کنترل کنند.

از آنجایی که نرم افزار هوم هم اکنون بر روی گوشی‌های آیفون نصب است، این اضافه سازی به کاربر این امکان را می‌دهد که از دستگاه‌های بیشتری به ابزارهای کنترلی دسترسی داشته باشد.

در این بین ویژگی‌هایی نیز وجود دارند که قرار بود از ابتدا به همراه بروزرسانی آی‌او‌اس 12 عرضه شوند. برنامه فوتوز (Photos) بهینه سازی شده، صفحه خانه جدید و قابلیت پشتیبانی ویژگی‌های مرتبط به انجام چند کار به طور همزمان مانند پشتیبانی سربرگ‌ها در نرم افزارهای آیپد، قابلیت نمایش چند قسمتی برای آیفون و چند ویژگی دیگر از جمله این بهینه سازی‌ها هستند.

لپ‌تاپ مک بوک پرو (Mac Book Pro)

لپ تاپ مک بوک پرو (Mac Book Pro)

یکی از کاربران ردیت (Reddit) گفته است که مدل 13 اینچی مک بوک پرو در تاریخ 15 خرداد (5 ژوئن) رونمایی می‌شود. با توجه به این گفته این احتمال وجود دارد که اپل یک مک بوک پرو جدید را معرفی کند، اما کوپرتینو گفته است که کاربران می‌توانند بلافاصله بعد از کنفرانس WWDC 2018 اپل مدل پایه 13 و 15 اینچی این لپ تاپ را در منطقه سانفرانسیسکو خریداری کنند. علاوه بر این گفته شده است که عرضه این محصولات از تاریخ 11 خرداد (1 ژوئن) شروع می‌شود.

این احتمال نیز وجود دارد که اپل بخواهد یک مک بوک پرو جدید را با هشتمین نسل از پردازشگرهای سری کور آی اینتل ارائه کند. در حال حاضر پی‌سی هایی در بازار وجود دارند که از این پردازشگرها بهره می‌برند، اما اپل هنوز محصولی را با راندمان باتری و قدرت بیشتر ارائه نکرده است. علاوه بر این، بعید نیست که کوپرتینو محصولی را با طراحی سوییچ کلیدی پروانه‌ای عرضه کند.

برخی از شایعه‌ها هم بر این امر دلالت دارند که سازنده مشهور آمریکایی می‌خواهد در رویداد خود یک مک بوک پایین رده را هم معرفی کند. می‌توان انتظار داشت که این رایانه با قیمت مک بوک ایرهای موجود و یا حتی ارزان‌تر در اختیار کاربران قرار گیرد. گفته شده است که این محصول از یک پنل 13.3 اینچی سیلیکونی غیرشفاف با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسلی بهره می‌برد و این پنل به صفحه نمایش 13.3 اینچی نصب شده بر روی مک بوک پرو کنونی اپل شبیه است.

سیستم عامل واچ‌او‌اس 5 (Watch OS 5)

سیستم عامل واچ او اس 5 (Watch OS 5)

تا به امروز خبرهای زیادی در مورد نسل پنجم ساعت‌های هوشمند اپل منتشر نشده است، اما به نحوی می‌دانیم که پلت‌فرم این گجت‌های پوشیدنی چه ویژگی‌هایی دارد. انتظار می‌رود که واچ او اس 5 با صفحه‌ها و قابلیت‌های تنظیم سازی جدیدی ارائه شود. علاوه بر این، گفته شده است که سیستم عامل جدید یک برنامه پادکست استاندارد را هم در اختیار کاربران می‌گذارد.

برخی منابع خبری معتقدند که اپل می‌خواهد واچ او اس 5 را با قابلیت فیس آی دی (Face ID) مانند آنچه که در آیفون X وجود دارد، عرضه کند و از این طریق کاربران خود را قادر سازد تا به کمک این فناوری تشخیص چهره، قفل ساعت خود را باز کنند.

انتظار می‌رود که سیستم عامل جدید به ویژگی‌های جدیدی نیز در زمینه تشخیص سلامتی کاربر مجهز شده باشد. مینگ چی کو، تحلیلگر موسسه KGI Securities، اعتقاد دارد که اپل واچ سری 4 به سنسورهای بهینه سازی شده جدیدی برای تشخیص دادن وضعیت سلامتی کاربر مجهز می‌شود، اما او اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است.

می‌توان انتظار داشت که قابلیت تشخیص الگوی خواب و حتی بررسی وضعیت سلامتی بانوان از جمله این ویژگی‌ها باشند. بد نیست بدانید که شرکت فیت بیت این قابلیت‌ها را در این ماه به واسطه ساعت‌های فیت بیت ورسا و فیت بیت آیونیک خود ارائه کرد.

سیستم عامل تی وی او اس 12 (TVOS 12)

سیستم عامل تی وی او اس 12 (TVOS 12)

جزییات زیادی در مورد سیستم عامل TVOS 12 در دسترس نیست، اما انتظار داریم که در کنفرانس WWDC 2018 اپل این پلت‌فرم هم به نحوی معرفی شود. اپل چند وقت پیش سیستم عامل تی وی او اس 11.4 را منتشر کرد. این آپدیت توانایی پشتیبانی اسپیکر ایر پلی 2 (AirPlay 2) را دارد.

این اسپیکر طراحی شده است تا صدا را به شکلی گسترده در اتاق پخش کند. تی وی او اس 12، ایر پلی 2 را نیز در برنامه هوم دستگاه‌های هوم کیت قرار می‌دهد و کاربر را قادر می‌سازد تا این اسپیکر را از طریق اپل تی وی، آیفون یا دستیار مجازی سیری (Siri) کنترل کند. می‌توان انتظار داشت که اپل در رویدادش اطلاعاتی را نیز در مورد جدیدترین نسخه این پلت‌فرم ارائه کند.

آیفون اس ای 2 (iPhone SE 2)

آیفون اس ای 2 (iPhone SE 2)

گوشی‌های جدید آیفون اغلب در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) رونمایی می‌شوند، اما منابع خبری گفته‌اند که آیفون اس ای 2 در رویداد WWDC 2018 اپل معرفی می‌شود. کوپرتینو دو سال پیش اولین نسخه از گوشی آیفون SE خود را به عنوان یک آیفون کوچک و اقتصادی عرضه کرد. گفته شده که آیفون اس ای 2 از آیفون اس ای 1 کوچک‌تر است و از سبک طراحی آیفون X و یک پنل شیشه‌ای پشتی بهره می‌برد.

برخی از منابع خبری هم گفته‌اند که این گوشی هوشمند شباهت زیادی به مدل اولیه خود و آیفون 5 دارد و از قابلیت امنیتی تاچ آی دی هم بهره می‌برد.

آیفون اس ای 2 به دلیل داشتن یک پنل شیشه‌ای در پشت، احتمالا قابلیت شارژ وایرلس را نیز پشتیبانی می‌کند. احتمال دارد که اپل این محصول را در دو مدل با حافظه‌های داخلی 32 و 128 گیگابایتی و یک تراشه A10، رم 2 گیگابایتی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی عرضه کند.

سیستم عامل مک اواس 10.14 (Mac OS 10.14)

سیستم عامل مک او اس 10.14 (Mac OS 10.14)

احتمال دارد که نسخه جدید سیستم عامل مک اواس با قابلیت یونیورسال اپس (universal apps) عرضه شود. این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد تا نرم افزارهای خود را بین پلت‌فرم‌های آ‌ی‌او‌اس و مک او اس همگام سازی کند. از این طریق در صورتی که شما پروژه‌ای را در نرم افزار پیجز (Pages) یا مکالمه‌ای را در نرم افزار آی‌مسیج (iMessage) آیفون یا آیپد خود شروع کنید، می‌توانید از طریق رایانه مک او اس خود آن را ادامه دهید.

علاوه بر این گفته شده است که اپل می‌خواهد همه نرم افزارهای خود را در سیستم عامل های iOS و مک OS به API‌های 64 بیتی ارتقاء دهد. اگر که این پروسه امسال انجام نشود، در سال‌های آینده اجرا می‌گردد.

رویداد WWDC 2018 اپل احتمالا از بهینه سازی‌های جدیدی هم در رابطه با دستیار مجازی سیری و قابلیت‌های آن خبر می‌دهد. این احتمال وجود دارد که اپل توانایی سیری را در مدیریت کردن ایمیل‌ها و برنامه‌ها ارتقاء و این دستیار مجازی را به طور کامل با سرویس اسپات لایت (Spotlight) یکپارچه کرده باشد.

انتظار می‌رود که بهینه سازی‌هایی هم در Dock ایجاد شده باشد. شایعه‌های موجود بر این امر دلالت دارند که کوپرتینو می‌خواهد یک پنل کنترلی را مانند آنچه که در سیستم عامل iOS  وجود دارد، ایجاد کند. این پنل کنترلی نوار اعلان، داک و لانچ پد را با یکدیگر یکپارچه می‌کند تا کاربر راحت‌تر بتواند برنامه‌ها و اسناد خود را مدیریت کند.

یک اسپیکر هوم پاد (HOMEPOD) کوچک و ارزان‌تر

یک اسپیکر هوم پاد (HOMEPOD) کوچ و ارزان‌تر

اپل در کنفرانس WWDC سال 2017 خود هوم پاد را با قیمت گران 350 دلار رونمایی کرد. گفته شده است که این سازنده می‌خواهد مدل ارزان‌تر این محصول را با قیمت 200 دلار عرضه کند. می‌توان انتظار داشت که کوپرتینو اندازه این اسپیکر را به منظور کاهش قیمت آن، کوچک‌تر کرده باشد و آن را در ابعاد اسپیکرهایی شبیه به گوگل مینی (Google Mini) و آمازون اکو دات (Amazon Echo Dot) عرضه نماید.

اگر که اپل بخواهد راهکار آمازون و گوگل را طی کند، احتمالا هوم پاد جدید همه قابلیت‌های هوم پاد 2017 را دارد. البته احتمال معرفی این اسپیکر هوشمند کم است، زیرا هوم پاد 2017 هنوز هم یک محصول نسبتا جدید محسوب می‌شود و اپل هم عادت دارد که بعد از چند سال یک بهینه سازی برجسته را در محصولاتش اعمال کند.

تبلت آیپد پرو (iPad Pro)

تبلت آیپد پرو (iPad Pro)

اپل در رویداد آموزشی خود از آیپد پرو رونمایی نکرد، بنابراین احتمال دارد آن را در کنفرانس WWDC معرفی کند. شایعه شده است که آیپد پرو 2018 مانند آیفون X کلید خانه ندارد و از یک نمایشگر با حاشیه‌های بسیار باریک بهره می‌برد.

این تبلت جدید احتمال دارد که به قابلیت امنیتی فیس آی دی هم مجهز شود. یک منبع خبری گفته است که قلم اپل هم با دریافت ویژگی‌های نرم افزاری و ابزارهای جدید، ارتقاء یافته است.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر