;
coinex

مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس با دوربین هواوی پی 20 پرو [تماشا کنید]

در این مطلب به مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس با دوربین هواوی پی 20 پرو خواهیم پرداخت و ویدیوی این مقایسه جالب و دیدنی را نیز در پایان این مطلب خواهید دید.

پرچمدار جدید و شایسته‌ اچ‌تی‌سی، یعنی یو 12 پلاس نیز به تازگی معرفی شده و مورد توجه واقع شده است، اما در این‌جا می‌خواهیم تنها به مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس با دوربین هواوی پی 20 پرو بپردازیم و ببینیم دوربین دوگانه‌ جدید این کمپانی تایوانی تا چه اندازه می‌تواند در برابر دوربین سه‌گانه‌ بی‌نظیر پرچمدار هواوی خودنمایی کند.

مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس با دوربین هواوی پی 20 پرو

دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس (+HTC U12)، اولین نسل از دوربین‌ دوگانه‌ اچ‌تی‌سی به شمار می‌رود و موفق شده امتیاز 103 را از وب سایت معتبر DxOMark بدست آورد. دوربین دوگانه‌ی اصلی این محصول از ترکیب دو لنز 16 و 12 مگاپیکسلی ساخته شده که اندازه‌ی دیافراگم آن‌ها نیز به ترتیب f/2.6 و f/1.8 است.

مقایسه دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس با دوربین پی 20 پرو هواوی

این دوربین همچنین به تثبیت کننده‌ی نوری و الکترونیکی تصاویر نیز مجهز است و از فوکوس لیزری نیز بهره می‌برد؛ امکان ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه نیز در این دوربین وجود دارد. دوربین جلویی یا سلفی یو 12 پلاس نیز یک دوربین دوگانه است که از ترکیب دو لنز 8 مگاپیکسلی ساخته شده و اندازه‌ دیافراگم آن f/2.0 است. امکان ضبط ویدیوهای تمام اچ‌دی نیز وجود دارد.

در مقابل هواوی پی 20 پرو اولین گوشی هوشمند جهان است که به دوربین سه‌گانه مجهز شده و به لطف همین فناوری امتیاز 109 را از DxOMark کسب کرده است. دوربین اصلی این محصول از ترکیب سه لنز 40 ، 20 و 8 مگاپیکسلی ساخته شده که اندازه‌ی دیافراگم آن‌ها نیز به ترتیب f/1.8 ، f/1.6 و f/2.4 است. برای آنکه بدانید این دوربین سه گانه چه عملکردی دارد، مطلب زیر می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیارتان بگذارد.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو (Huawei P20 Pro) از نگاه DxOMark


این دوربین تنها به تثبیت کننده‌ نوری تصویر مجهز بوده و 3 برابر بزرگنمایی اپتیکال را ارائه می‌کند. همچنین از سیستم ترکیبی فوکوس لیزری نیز بهره‌مند است. ضمنا فراموش نکنیم که این دوربین می‌تواند از هوش مصنوعی پرچمدار هواوی نیز استفاده کرده و تصاویر بهتری را ثبت کند، البته در این مقایسه خواهید دید که این ادعا تا چه اندازه صحت دارد.

نهایتا دوربین این محصول قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. اما دوربین سلفی پی 20 پرو یک دوربین تک سنسور با رزولوشن 24 مگاپیکسلی است که اندازه‌ی دیافراگم آن نیز f/2.0 بوده و به قابلیت ضبط ویدیوهای تمام اچ‌دی نیز مجهز است.

در تصاویری که در فضاهای باز با نور کافی روز توسط این دو دستگاه ثبت شده‌اند، همان گونه که خواهید دید خروجی عملکرد هر دو محصول بسیار کم نقص و چشم نواز است، اما در مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس با دوربین هواوی پی 20 پرو باید گفت؛ در مجموع هنگامی که عکس‌ها به کمک هوش مصنوعی در پی 20 پرو ثبت می‌شوند، رنگ‌ها کمی حالت مصنوعی‌تر پیدا می‌کند، اما دقت ثبت رنگ‌ها توسط پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی در این شرایط نوری بسیار خوب است. می‌توان گفت که اچ تی سی یو 12 پلاس در نور روز عمق تصاویر را نیز بهتر از پرچمدار هواوی به تصویر می‌کشد.

دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس (+HTC U12)، اولین نسل از دوربین‌ دوگانه‌ اچ‌تی‌سی به شمار می‌رود و موفق شده امتیاز 103 را از وب سایت معتبر DxOMark بدست آورد. در مقابل هواوی پی 20 پرو اولین گوشی هوشمند جهان است که به دوربین سه‌گانه مجهز شده و به لطف همین فناوری امتیاز 109 را از DxOMark کسب کرده است.

در تصاویر بوکه، هر دو محصول شانه به شانه‌ی یکدیگر حرکت می‌کنند و به سختی می‌توان گفت کدامیک عملکرد بهتری دارد، هرچند که ما فکر می‌کنیم جداسازی سوژه‌ی اصلی در دوربین یو 12 پلاس بهتر انجام شده و رنگ‌ها نیز به واقعیت نزدیک‌تر هستند. ضمنا پرچمدار اچ‌تی‌سی این امکان را به شما خواهد داد که پس از ثبت تصویر، میزان تار بودن پس زمینه را تنظیم کنید که متاسفانه پی 20 پرو از این قابلیت در عکاسی بوکه بی‌بهره است.

اما به طور کلی در عکاسی فضاهای بسته با نور کافی، دوربین پی 20 پرو هواوی عملکرد بهتری دارد و جزئیات بیشتری از را ثبت می‌کند، ضمنا سایه‌ها نیز در عکس‌های دوربین پرچمدار هواوی به خوبی مدیریت شده‌اند؛ هرچند که دوربین یو 12 پلاس در این مقایسه نیز حقیقتا عملکرد خوبی دارد.

زمانی که نوبت به عکاسی در نور شب می‌رسد همه به وضوح خواهید دید که تکنولوژی دوربین سه‌گانه‌ هواوی پی 20 پرو تا چه اندازه به کاهش نویز تصاویر کمک می‌کند. اگرچه در برخی عکس‌های گرفته شده در شب، رنگ‌ها با وضوح بیشتری توسط یو 12 پلاس به تصویر کشیده شده‌اند، اما در مجموع، نویز تمامی تصاویر گرفته شده با دوربین پرچمدار هواوی در شب، به مراتب پایین‌تر است.

در مرحله‌ی بعدی مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس با دوربین هواوی پی 20 پرو خواهید دید که  دوربین سلفی دوگانه‌ پرچمدار اچ‌تی‌سی در مقایسه با دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی هواوی چندان موفق عمل نمی‌کند و در مجموع، دوربین سلفی پی 20 پرو تصاویر جذاب‌تر و کم نویزتری را به تصویر می‌کشد.

در عکاسی حالت بوکه نیز برخلاف انتظار دوربین سلفی تکی هواوی در هر شرایط نوری بهتر از دوربین سلفی دوگانه‌ی یو 12 پلاس ظاهر می‌شود و به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند.

در نهایت نیز مقایسه فیلمبرداری 4K این دو محصول را خواهید دید که به لطف فعال بودن لرزش‌گیر تصاویر در یو 12 پلاس و امکان ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، تصاویر روان‌تر و بهتری ضبط می‌شوند. علاوه بر این، جزئیات تصویر، سایه‌ها و رنگ‌ها نیز خروجی چشم‌نوازتری در فیلمبرداری با پرچمدار اچ‌تی‌سی دارند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری


اکنون از شما دعوت می‌کنیم تا به تماشای ویدیوی مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس و هواوی پی 20 پرو بنشینید و سپس به ما بگویید که کدام یک از این دو دوربین را بیشتر می‌پسندید؟

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر