;
coinex

استفاده از گوگل فوتوز به شکل اپلیکیشن پیشروی تحت وب

سرویس گوگل فوتوز به لطف این کمپانی به شکل یک اپلیکیشن پیشروی تحت وب در دسترس است و کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش تکراتو، گوگل در حالی این تصمیم را گرفته که مرورگر کروم چندی پیش پشتیبانی از این اپ‌ها را به نسخه‌های دسکتاپ و اندروید خود اضافه کرد. این اپلیکیشن مزایای زیادی برای توسعه‌دهندگان دارد.

استفاده از ویژگی های سرویس گوگل فوتوز

به واسطه این سرویس دیگر نیازی به ساخت اپلیکیشن‌های بومی برای سیستم‌های عامل مختلف نیست و همه چیز از طریق مروزگر قابل بارگذاری است. نکته مهم دیگر اینکه  PWA ها معمولا از مهم‌ترین قابلیت‌های یک اپ کامل بهره می برند و قادر به ارسال نوتیفیکیشن نیز هستند.

استفاده از گوگل فوتوز

بنابر دلایل و قابلیت هایی که گفته شد قرار است سرویس گوگل فوتوز نیز به شکل یک اپلیکیشن پیشروی تحت وب به کاربران ارائه شود. گوگل بدین منظور وبسایت گوگل فوتوز (photos.google.com)  را طوری بهینه‌سازی کرده که حالا به شکل یک PWA عمل کند.

اکنون می توان آیکن گوگل فوتوز را به صفحه خانه اندروید یا دسکتاپ ویندوز اضافه کرد. PWA ها به طور پیش‌فرض در نسخه 67 گوگل کروم فعال هستند، بنابراین اگر سایتی از آن‌ها پشتیبانی کند مرورگر این موضوع را به اطلاع کاربران می‌رساند. البته در صورتی هم که فعال نباشد می توان به طور دستی و از طریق فلگ‌ها آن را فعال نمود.

نحوه فعال کردن PWA ها

برای فعال کردن PWA ها باید chrome://flags/#enable-desktop-pwas را دنبال کرد تا بتوان به گزینه فعال کردن PWA ها دست یافت. البته نسخه پیشروی تحت وب گوگل فوتوز قابلیت‌هایی مثل ارسال نوتیفیکیشن آنی یا کار در حالت آفلاین را ندارد و این موارد قرار است در به‌روزرسانی‌های بعدی به این اپلیکیشن اضافه شوند.

همچنین باید گفت که سرویس گوگل فوتوز تحت وب هنوز امکان بارگذاری خودکار تصاویر را ندارد، ولی در آینده این قابلیت را پیدا خواهد کرد.

.

منبع: Android Police

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر