;
coinex

کوالکام از تراشه‌ی اسنپدراگون 850 برای کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرد

تراشه‌ی اسنپدراگون 850 با تمرکز بر کامپیوترهای شخصی ویندوزی رسما رونمایی شد.

کمپانی کوالکام تلاش می‌کند تا تجارت تراشه‌های خود را گسترش دهد؛ این شرکت علاوه بر تولید تراشه برای گوشی‌های هوشمند، در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی تراشه برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء، هدست‌های واقعیت مجازی و غیره نیز فعالیت می‌کند. کوالکام در رویداد کامپیوتکس 2018 که در تایوان برگزار شده، از پردازنده‌ی اسنپدراگون 850 رونمایی کرد؛ تراشه‌ای که مخصوص دستگاه‌های ویندوزی طراحی شده است.

اینطور که به نظر می‌رسد، تراشه‌ی اسنپدراگون 850 قرار است تامین قدرت نسل جدیدی از دستگاه‌های ویندوزی را به عهده داشته باشد که توسط شرکای بیشمار کوالکام تولید می‌شوند. برای مثال، کمپانی سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد یک کامپیوتر 2 در یک و مجهز به اسنپدراگون 850 را معرفی کند.


بیشتر بخوانید: لنوو کی ۵ نوت مدل ۲۰۱۸ با بدنه‌ی فلزی و دوربین دوگانه رونمایی شد


این تراشه‌ی جدید کوالکام از پردازند‌ه‌های ARM برخوردار شده و با LTE سازگاری دارد، علاوه بر  اینکه بهینه‌سازی مصرف باتری در این تراشه نیز بهبود یافته است. از آنجاییکه تراشه‌ی اسنپدراگون 850 باید قدرت دستگاه‌هایی بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند را تامین کند،‌ پس قدرت پردازش بالایی دارد، بدون اینکه با مشکل داغ شدن روبرو شود. قدرت پردازش این تراشه به 2.96 گیگاهرتز می‌رسد؛ این بدان معناست که قدرت آن در مقایسه با اسنپدراگون 835 به اندازه‌ی 30 درصد بیشتر است.

تراشه‌ی اسنپدراگون 850 بر مبنای تراشه‌های 10 نانومتری نسل دوم (مشابه اسنپدراگون 845) تولید شده و برای اتصال سلولار، با همان مودم X20 سازگار شده است. کمپانی کوالکام مدعی شد که اسنپدراگون 850 از بهینه‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخوردار شده تا عملکرد کامپیوترها را در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون 845، بهتر کند.

سرعت مودم اسنپدراگون X20 در حال حاضر به 1.2 گیگابیت در ثانیه می‌رسد. کوالکام در طراحی پلتفرم جدید خود از قابلیت‌های هوش مصنوعی Hexagon DSP استفاده کرده است. به گفته‌ی این کمپانی، پلتفرم جدید می‌تواند عملکرد بهینه‌تر و پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد،‌ علاوه بر اینکه مصرف باتری در این پلتفرم نیز به اندازه‌ی 20 درصد بهتر شده است. سرعت شارژ وایرلس یا بیسیم نیز تا 20 درصد افزایش یافته است.

تراشه‌ی اسنپدراگون 850 با تمرکز بر کامپیوترهای شخصی ویندوزی رسما رونمایی شد.

کوالکام اسنپدراگون 850 از ویژگی‌های کدک آپگرید شده‌ی صوتی و ویدیویی برخوردار شده و از رمزگزاری/ رمزگشایی H.264 و HEV 4K در خدمات پخش ویدیویی پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین از پشتیبانی گسترده از ضبط ویدیوی 4K در دوربین‌های یکپارچه شده برخوردار است.

محدوده دینامیک بهینه و کاهش متریک‌های تحریف هارمونی در کدک صوتی از دیگر ویژگی‌های این تراشه‌ی جدید محسوب می‌شوند. علاوه بر این، هر دو خروجی دیجیتال و آنالوگ از تکنولوژی‌های Aqstic و aptX کوالکام پشتیبانی می‌کنند.

کوالکام در طراحی پلتفرم جدید از همکاری شرکت‌ها و تولیدکننده‌های دیگر استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر