;
coinex

لنوو زد 5 رسما رونمایی شد؛ رویاهایی که به باد رفت

گوشی هوشمند لنوو زد 5 (Lenovo Z5) با نمایشگر مجهز به ناچ، رم 6 گیگابایتی و اسنپدراگون 636 رسما معرفی شد. از مشخصات رده‌بالا خبری نیست.

تجارت گوشی‌های هوشمند کمپانی لنوو و لپ‌تاپ‌های این کمپانی در سال‌های اخیر با شکست مواجه بوده است؛ اما این کمپانی چینی قصد ندارد بدون تلاش‌های مضاعف از این عرصه کناره‌گیری کند. لنوو تلاش کرده است تا با معرفی و عرضه‌ی گوشی میان‌رده‌ی لنوو زد 5 به رقابت خود در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه دهد. چند هفته‌ای است که اخبار و اطلاعات زیادی پیرامون این موبایل در فضای آنلاین منتشر می‌شود که از ویژگی‌های رده‌بالا در این دستگاه خبر می‌داد؛ اما اینطور که به نظر می‌رسد، زد 5 یک گوشی پرچمدار نیست؛ بلکه با ویژگی‌های یک گوشی میان‌رده معرفی شده که تفاوت چندانی با سایر اسمارت‌فون‌های بازار ندارد.

لنوو زد 5 چند ساعت قبل در چین رسما رونمایی شد. این کمپانی بزرگ چینی تلاش کرد تا با آزمایش استراتژی‌های مختلف و گرایشات بازار، یک گوشی مقرون‌به‌صرفه را با ویژگی‌های قابل قبول در دسترس کاربران قرار دهد. زد 5 با یک نمایشگر مجهز به ناچ، تنوع رنگی جدید، سخت‌افزارهای میان‌رده‌ی قدرتمند و قیمت قابل قبول در بازارها عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: دوربین سلفی لنوو زد ۵ در حاشیه پایین نمایشگر آن جای می‌گیرد


طراحی لنوو زد 5

طراحی لنوو زد 5

لنوو زد 5 از صفحه نمایش 6.2 اینچی با رزولوشن 2240 در 1080 پیکسل برخوردار شده که در نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی 19:9 ساخته شده است. یک محافظ نمایشگر گوریلا گلس 2.5D نیز روی این نمایشگر قرار دارد. این کمپانی در رویداد رونمایی اعلام کرد که ناچ نمایشگر لنوو زد 5 کوچک‌تر از ناچ گوشی‌های آیفون X و شیائومی می 8 طراحی شده است. این کمپانی همچنین حاشیه‌ی باریک در لبه‌‌ی پایینی را با گوشی‌‌های شیائومی می 6 ایکس و می 8 مقایسه کرد. با تمام این اوصاف، برجسته‌ترین جزء طراحی این دستگاه هوشمند، طراحی رنگ DCI-P3 با روشنایی 700 نیت است که قبل از این تنها در گوشی‌های رده‌بالا مشاهده شده بود. این صفحه نمایش با نسبت ابعاد 90 درصدی ساخته شده که نسبت به برچسب قیمتی لنوو زد 5 ، یک ویژگی بسیار خوب محسوب می‌شود. ماژول دوربین دوگانه با چیدمان عمودی در گوشه‌ی سمت چپ و بالای پنل پشتی تعبیه شده است. سنسور اثرانگشت نیز در قسمت مرکزی این پنل دیده می‌شود.

گوشی میان‌رده‌ی لنوو زد 5 در سه تنوع رنگی مشکی درخشان، آبی و آئورورا عرضه خواهد شد. اینطور که به نظر می‌رسد، لنوو در طراحی این دستگاه از برند آنر الهام گرفته است.

مشخصات لنوو زد 5

مشخصات لنوو زد 5

جدیدترین گوشی هوشمند کمپانی لنوو از سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 636 برخوردار شده که همراه با رم 6 گیگابایتی، تامین قدرت دستگاه را به عهده دارند. یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات نیز برای این موبایل در نظر گرفته شده است. رابط کاربری ZUI 4.0 به صورت پیش‌فرض روی زد 5 اجرا می‌شود. علاوه بر این، ویژگی حرکتی Full U-Touch 4.0 Screen و فرمان‌های صوتی هوش مصنوعی نیز به این گوشی اضافه شده است. کاربر همچنین می‌تواند با حرکات دست خود، تماس‌های تلفنی را به صورت اتوماتیک پاسخ دهد. لنوو اعلام کرده است که آپدیت اندروید پی را به‌زودی در اختیار کاربران این گوشی هوشمند قرار خواهد داد.

گوشی میان‌رده‌ی لنوو زد 5 از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردار شده است. یک لنز اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و لنز ثانویه‌ی 8 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق، تنظیمات این دوربین را تشکیل می‌دهند. لنوو زد 5 نیز همانند بسیاری از گوشی‌های سال 2018، از دوربین مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد که از مود زیبایی 4D، کاهش نویز هوش مصنوعی، حالت شب و مود پرتره‌ی هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. لنوو با همکاری ArcSoft، الگوریتم عمق زمینه‌ی گوشی را طراحی کرده تا افکت بوکه‌ی تاثیرگذاری را در اختیار کاربران قرار دهد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 نیز در نمای جلویی دستگاه تعبیه شده است.

قیمت و عرضه‌ی لنوو زد 5

قیمت و عرضه‌ی لنوو زد 5

لنوو در این رویداد اعلام کرد که زد 5 می‌تواند گوشی شیائومی ردمی نوت 5 با تراشه‌ی اسنپدراگون 636 را از صحنه‌ی رقابت خارج کند. نسخه‌ی مجهز به رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی لنوو زد 5 با قیمت 1299 یوان (202 دلار) و نسخه‌ی رم 6 و حافظه‌ی 128 گیگابایتی با قیمت 1799 یوان (281 دلار) به فروش خواهد رسید. فروش رسمی این اسمارت فون از 22 خرداد (12 ژوئن) آغاز خواهد شد.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبایل کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر