;
coinex

بهترین ویژگی‌های iOS 12 که در کنفرانس WWDC 2018 حرفی از آن‌ها زده نشد

اپل در کنفرانس WWDC 2018 نسخه جدید پلت‌فرم خود را معرفی کرد. در این نوشتار به معرفی تعدادی از بهترین ویژگی‌های iOS 12 پرداخته‌ایم.

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود جزییات زیادی را در مورد نسخه جدید سیستم عامل iOS که قرار است بر روی میلیون‌ها دستگاه نصب شود، مطرح نکرد. این آپدیت از چند جهت تغییر کرده و بهینه سازی شده است، اما علاوه بر این تغییرات، ویژگی‌های جدید دیگری را هم در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید بهتر از گوشی خود استفاده کنید. در این مطلب سعی کرده‌ایم که این ویژگی‌ها را به طور خلاصه برای شما شرح دهیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین ویژگی‌های iOS 12

امکان پاسخ گویی به تماس‌ها و داشتن مکالمه از طریق هوم پاد و اپل واچ

اپل در کنفرانس WWDC 2018 خود نشان داد که نرم افزار فیس تایم (FaceTime) با دریافت قابلیت چت گروهی ارتقاء یافته است، اما بد نیست بدانید که در کنار این قابلیت، هوم پاد و اپل واچ هم با دریافت قابلیت‌های ارتباطی جدید آپدیت شده‌اند. این ابزارها به دلیل نداشتن دوربین تنها می‌توانند امکان داشتن مکالمه‌های صوتی را برای شما فراهم کنند. شما همچنین می‌توانید بدون نیاز به گوشی خود با استفاده از فیس تایم تماس کنفرانسی برقرار کنید.

تشخیص چشمک

تشخیص چشمک

اپل در کنفرانس خود مطالب زیادی را در مورد بهبود انیموجی در زمینه تشخیص حرکات زبان به عنوان یکی از ویژگی های iOS 12 اعلام کرد، اما در مورد قابلیت تشخیص چشمک این ویژگی حرفی نزد. حال شما می‌توانید یک انیموجی چشمک زن را هم برای مخاطب خود ارسال کنید.

فرامین لمسی آیفون X در آیپد

هر کاربری که از آیپد و آیفون X استفاده می‌کند، به این ویژگی علاقمند است. این بهینه سازی شما را قادر می‌سازد تا در آیپد هم مانند آیفون X با حرکت دادن صفحه در حال نمایش از سمت پایین به سمت بالا به صفحه خانه بروید. با این حال هنوز نمی‌دانیم که آیا می‌توانید به نحوی مشابه بین برنامه‌ها هم حرکت کنید یا خیر. اپل علاوه بر این کاربرانش را قادر ساخته است که با پایین آوردن صفحه از گوشه سمت راست نمایشگر به مرکز کنترل (Control Center) دسترسی داشته باشند.

حالت پرتره لایتنینگ (Portrait lighting) بهتر

حالت پرتره لایتنینگ (Portrait lighting) بهتر

اگر که در یکی از آیفون‌های مجهز به دوربین دوگانه از حالت پرتره لایتنینگ استفاده کرده باشید، احتمالا دیده‌اید که گاهی لبه‌های عکس مخصوصا در هنگام گرفتن عکس‌های سیاه و سفید، خراب می‌شوند. حالت پرتره لایتنینگ جدید به عنوان یکی از ویژگی های iOS 12 این معضل را با ایجاد یک ماسک از صورت کاربر و جداسازی موثرتر آن از صحنه برطرف کرده است تا صورت شما در عکس طبیعی‌تر جلوه کند.

یک QR ریدر جدید

سازنده مشهور آمریکایی در نسخه جدید سیستم عامل iOS خواندن کدهای QR را نیز به میزان زیادی برای کاربرانش ساده کرده است، به این نحو که دوربین یک آیفون یا آیپد دارای این بروزرسانی حال می‌تواند به طور خودکار یک کد QR را در صحنه تشخیص دهد و آن را برای کاربرش اسکن کند.

رمزهای قوی خودکار

رمزهای قوی خودکار

این قابلیت هم یکی از ویژگی های iOS 12 است، اما اپل در کنفرانس خود حرف زیادی در مورد آن نزد. به نظر می‌رسد که این سازنده مشهور می‌خواهد از طریق تعیین و ذخیره سازی خودکار رمزهای قوی در سیستم عاملش و سرویس سافاری (Safari) کارایی سرویس‌هایی مانند 1Password و LastPass را در اختیار شما بگذارد.

استفاده راحت‌تر از رمزها

هنوز مشخص نیست که این قابلیت چگونه زمانی که یک آیفون از رمزهای شما مطلع نیست، کار می‌کند. با این حال، یکی از ویژگی‌های iOS 12 این است که اگر که شما از یک رمز بر روی چند پلت‌فرم استفاده کنید، آن رمز را نمایش می‌دهد و سپس شما می‌توانید به کمک آیفون خود آن را به یک رمز قوی‌تر تبدیل کنید و ذخیره نمایید.

هشدارهای بحرانی

هشدارهای بحرانی

در کنفرانس اپل مطالب زیادی در مورد این که بروزرسانی جدید چگونه شما را تشویق می‌کند که از گوشی خود کمتر استفاده کنید، گفته شد؛ اما نباید این گونه برداشت کنید که در زمان‌هایی که سکوت و آرامش حاکم است، به دلیل این تغییر جدید، شما نسبت به رویدادهای بحرانی بی‌خبر می‌مانید.

یکی از ویژگی های iOS 12 این است که برخی از نرم افزارها می‌توانند از سد قابلیت Do Not Disturb عبور کنند به این معنی که گوشی هشدار آن‌ها را به شما اعلام می‌کند تا اقدام مورد نظرتان را در زمان مناسب انجام دهید. برنامه‌های مرتبط با سلامتی از جمله این برنامه‌ها هستند.

نوار برنامه کوچک‌تر در هنگام تایپ کردن یک پیام

این تغییر زندگی دیجیتالی شما را به طور کامل تغییر نمی‌دهد اما باعث می‌شود که نوار برنامه‌هایی که شما می‌توانید در هنگام تایپ کردن در برنامه آی مسیج (iMessage) از آن استفاده کنید، کمی کوچک‌تر شود.

اعلان‌های بی‌صدا

اعلان‌های بی صدا

اینستنت تیونینگ (Instant Tuning) امکان تنظیم کردن اعلان‌ها را در یک گوشی برای کاربر فراهم می‌کند. اپل در کنفرانس خود در مورد این ویژگی مطالب زیادی را بیان کرد. شما هم اکنون می‌توانید این قابلیت را به نحوی تنظیم کنید که برخی از آپدیت‌های نرم افزاری در مرکز اعلان‌ها (Notifications Center) نمایش داده شوند، اما اعلان‌های آن‌ها بدون صدا به این قسمت منتقل گردد.

قابلیت AR در مکان‌های بیشتر

اپل اعلام کرد که می‌خواهد از فرمت فایل جدید USDZ برای ایجاد تجربه‌های AR استفاده کند. این قابلیت شاید کمی بیهوده به نظر برسد، اما به عنوان یکی از ویژگی های iOS 12 شما را قادر می‌سازد تا تجربه‌های AR را در بین برنامه‌های فایلز (Files)، میل (Mail)، مسیجز (Messages) و سافاری به اشتراک بگذارید.

عکس‌های رویدادها

عکس‌های رویدادها

بروزرسانی آی‌او‌اس 12 گشت و گذار در بین عکس‌های موجود در گالری گوشی را برای شما ساده‌تر می‌کند و علاوه بر این آپشن‌های بیشتری را برای پیدا کردن یک عکس در اختیار شما می‌گذارد. هنوز نمی‌دانیم که این کارایی چگونه ایفای نقش می‌کند، اما طبق اطلاعات ارائه شده توسط اپل، بروزرسانی iOS 12 این امکان را فراهم می‌کند که با استفاده از یک رویداد به عنوان یک عبارت شناسایی کننده جامع عکس مورد نظر خود را پیدا کنید.

قابلیت پشتیبانی عکس‌های RAW

شما هم اکنون می‌توانید عکس‌های دارای فرمت RAW را در آیفون یا آیپد خود دریافت و مدیریت کنید و علاوه بر این با استفاده از یک آیپد پرو قدرتمند آن‌ها را ویرایش نمایید.

انیموجی‌های طولانی‌تر

انیموجی‌های طولانی‌تر

یکی از بهترین ویژگی های iOS 12 ایجاد امکان ساختن انیموجی‌های طولانی‌تر است. کاربرانی که در گذشته از کوتاه بودن بازه زمانی انیموجی‌ها ناراحت بودند می‌توانند با نصب بروزرسانی جدید فایل‌های انیموجی 30 ثانیه‌ای بسازند.

جستجو با استفاده از چند کلید واژه در نرم افزار فوتوز (Photos)

اپل این امکان را فراهم کرده است که کاربر با نصب بروزرسانی جدید و استفاده از چند کلید واژه به عنوان معیار جستجو یک تصویر را راحت‌تر در گالری عکس‌های خود پیدا کند. این قابلیت برای مثال شما را قادر می‌سازد که با تایپ کردن دو کلید واژه گربه و درخت نخل یک عکس خاص را سریع‌تر پیدا کنید.

جداسازی قسمت‌های یک عکس

جداسازی قسمت‌های یک عکس

حالت عکاسی پرتره به عنوان یکی از برترین ویژگی‌های iOS 12 این توانایی را به نرم افزارهای ساخته شده توسط شرکت‌های ثالث می‌دهد تا پیش زمینه و پس زمینه یک عکس را جدا کنند و افکت‌های جدیدی را در اختیار کاربر بگذارند.

دسترسی یافتن دستیار مجازی سیری (Siri) به اطلاعات شبکه موتوراسپورت

سیری در بروزرسانی آی‌او‌اس 12 می‌تواند اطلاعات شبکه موتوراسپورت را هم در اختیار شما بگذارد و به همین دلیل دیگر نیازی نیست که برای یافتن این اطلاعات از مرورگر دستگاه خود استفاده کنید.

جفت‌های زبانی جدید برای ترجمه

جفت‌های زبانی جدید برای ترجمه

دستیار مجازی سیری هم اکنون می‌تواند ترجمه تعداد چهل جفت زبان جدید را در اختیار شما بگذارد. از این رو با نصب بروزرسانی iOS 12 راحت‌تر می‌توانید معادل یک عبارت را در دو زبان مختلف پیدا کنید.

حقایق بیشتری در مورد مشاهیر

یکی از بهترین ویژگی های iOS 12 ارائه اطلاعات حقیقی جدید در مورد افراد مشهور است. اگر که علاقه‌ای به شایعه‌های موجود در مورد افراد مشهور ندارید و می‌خواهید به اطلاعات بهتری دسترسی داشته باشید، می‌توانید از دستیار مجازی سیری سوال خود را در مورد فرد مشهور مورد نظرتان بپرسید. البته اگر که اپل فناوری هوش مصنوعی خود را ارتقاء ندهد، ممکن است که سیری در جواب به سوال‌های شما پاسخ‌های کنایه آمیزی را ارائه کند.

اطلاعات مرتبط با غذا

اطلاعات مرتبط با غذا

دستیار مجازی سیری با آپدیت آی‌او‌اس 12 اطلاعات بیشتری در مورد غذا دارد و برای مثال می‌تواند به شما بگوید که ماهی چقدر مفید است. این فناوری در قالب یکی از قابلیت های iOS 12 اطلاعات خود را از سایت دپارتمان کشاورزی ایالات متحده (USDA) دریافت می‌کند و در اختیار شما می گذارد. در صورتی که اطلاعات مرتبط به یک رژیم غذایی را به سیری بدهید، این سرویس همچنین می‌تواند اطلاعات مربوط به مواد تشکیل دهنده و میزان کالری آن رژیم غذایی را نیز در اختیار شما بگذارد.

پیدا کردن رمز با استفاده از سیری

سیری می‌تواند رمزهای شما را حفظ کند. شاید به این ماهیت خیلی علاقمند نباشید، اما اگر زمانی رمز خود را فراموش کردید، می‌توانید با پرسیدن از این دستیار مجازی آن را دریافت کنید.

وارد کردن خودکار کد امنیتی

وارد کردن خودکار کد امنیتی

این قابلیت ابتدا در اختیار کاربران اندروید قرار گرفت. بروزرسانی iOS 12 هم اکنون می‌تواند در صورت استفاده از ویژگی تایید دو مرحله‌ای و استفاده از یک متن برای ورود، پیام دریافتی شما را بخواند و کد امنیتی آن را وارد کند.

به اشتراک گذاری رمز بین چند دستگاه

این قابلیت در حال حاضر هم به نحوی وجود دارد، اما به عنوان یکی از ویژگی‌های iOS 12 این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یک رمز را از یک آیپد یا آیفون به یک دستگاه مک یا اپل تی وی منتقل کنید، بدون این که بخواهید در مجموعه‌ای از کاغذهای یادداشت خود آن رمز را جستجو کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت باتری

اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت باتری

اگر که دلیل اتمام سریع شارژ باتری گوشی خود را درک نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم که آپدیت آی‌او‌اس 12 اپل را نصب کنید. این بروزرسانی اطلاعات مرتبط به مصرف شارژ باتری در طول 24 ساعت یا 10 روز گذشته را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این، به وسیله یک سربرگ اطلاعات مرتبط با هر برنامه‌ای که باعث کاهش شارژ باتری می‌شود، ارائه می‌کند تا بتوانید راحت‌تر در مورد نرم افزارها و وضعیت استفاده از گوشی خود تصمیم بگیرید.

دیکشنری‌های جدید

بروزرسانی جدید علاوه بر ارائه لغات جدید به همراه یک فرهنگ جامع یک دیکشنری دو زبانه عربی به انگلیسی و هندی به انگلیسی را نیز در کنار یک دیکشنری عبری در اختیار شما می‌گذارد تا راحت‌تر بتوانید لغات مورد نظر خود را در زبان‌های مختلف یاد بگیرید.

انیمیشن‌های روان‌تر

فدریگی، یکی از کارشناسان اپل، در کنفرانس  WWDC 2018 اعلام کرد که در بروزرسانی iOS 12 نرم افزارها سریع‌تر اجرا می‌شوند، دوربین سریع‌تر فعال می‌شود و صفحه کلید گوشی هم روان‌تر اجرا می‌گردد.

اپل همچنین اعلام کرده است که در این آپدیت، انیمیشن‌ها هم به طور کلی روان‌تر نمایش داده می‌شوند و زمانی که برای مثال منو کنترل مرکزی را اجرا می‌کنید، صفحه‌ای را در هنگام اجرا کردن چند کار حرکت می‌دهید یا در بین برنامه‌ها مشغول گشت و گذار هستید، انیمیشن‌ها به طور روان‌تری نمایش داده می‌شوند.

وارد کردن راحت‌تر رمز از برنامه‌های مدیریت رمز شرکت‌های واسط

اگر که برنامه نویسان این ویژگی را فعال کنند، بروزرسانی iOS 12 می‌تواند رمزها را از برنامه‌های مدیریت رمزی مانند 1Password و Last Pass به واسطه یک API مدیریت رمز جدید در بخش QuickType نمایش دهد.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر